خرید انواع پیکور شارژی

پیکور، عنوانی عمومی برای ابزارهای تخریب بتن، صخره، رگه‌های سنگ در معادن و یا آسفالت بوده و کلمه‌ای ایست که از نام لاتین تیشه سنگ شکن به زبان فارسی وارد گردیده است.  در این مطلب به طور کامل پیکور شارژی را به شما عزیزان شرح میدهیم.

خرید انواع پیکور شارژی
خرید انواع پیکور شارژی

در این نوشتار به دو مورد از موارد مهم در خصوص پیکورهای شارژی می‌پردازیم که بترتیب عبارتند از:

v     راهنمای خرید بهترین مدل چکش تخریب

v     چه عواملی قیمت چکش تخریب را تعیین می‌کند؟

راهنمای خرید بهترین مدل چکش تخریب

در هنگام خرید کلیه وسایل برقی، الکترونیکی، مکانیکی و الکترومکانیکی توجه به نکات خاصی بسیار حائز اهمیت است، که بی توجهی به آنها ضرر مالی شدیدی را برای شما به همراه خواهد داشت.

یکی از این ابزارها که معمولاً دانش زیادی در مورد خرید آن وجود ندارد، چکش تخریب است.

در هنگام خرید چکش تخریب قابل شارژ یا پیکور شارژی می بایستی به موارد زیر توجه جدی نمود:

v     نوع نیاز شما.

v     حجم چکش تخریب.

v     کنترل لرزش در انتخاب بهترین چکش تخریب.

v     شروع از سرعت متغیر.

v     طول سیم در چکش برقی.

v     طول شلنگ هوا در چکش تخریب پنوماتیک.

اینک هر یک از موارد فوق را با دقت بیشتر بررسی می‌کنیم:

v     وقتی صحبت از شکستن سطوح سخت مانند بتن و دیوارها می‌شود، ممکن است فکر کنید که فقط استحکام مهم است، در حالیکه تجربه نشان داده است که قدرت یک چکش تنها یکی از معدود عوامل کلیدی در انجام یک خرید خوب است، به خاطر داشته باشید که هر یک از موارد ذکر شده در زیر به خودی خود ارزشی ندارند و در صورت استفاده از همه موارد با هم می‌توانید بهترین چکش تخریب را خریداری کنید، قدرت بیشتر تنها در صورتی مؤثر است که با کنترل بیشتر همراه باشد یا بعبارتی اوج قدرت همراه با نهایت کنترل و کارایی.

مشاهده مطلب
معرفی هیلتی شارژی و سایر محصولات این برند

v     ابتدا نوع نیاز خود را مشخص کنید، سپس انتخاب و خرید کنید، تعیین اینکه آیا ابزاری را برای کار مستمر خریداری می‌کنید و پیمانکاری با حجم کاری بالا هستید یا ابزاری را برای یک پروژه خاص خریداری می‌کنید و سپس آن را در انبار نگهداری می‌کنید بسیار مهم است، البته این فقط یک مثال برای نشان دادن دو روی سکه است. هنگام خرید چکش تخریب، ممکن است وضعیتی بین این دو داشته باشید، در هر صورت، مهم است که بدانید نیاز شما چقدر است و اساساً تا چه اندازه یک نیازمند یک چکش تخریب حرفه ای هستید.

v     حجم چکش تخریب را در نظر بگیرید، چکش‌های بادی سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند و این به دلیل نحوه عملکرد این دستگاه‌ها است، ورود و خروج ناگهانی حجم زیاد هوا همراه با حرکات مکانیکی قطعات و برخورد با سطح سخت باعث ایجاد این صدای زیاد خواهد شد بهتر است هنگام خرید سعی کنید دستگاهی با صدای هر چه کمتر بخرید، فراموش نکنید که بیشتر اوقات در مجاورت مناطق مسکونی کار می‌کنید و این صدای بلند می‌تواند یک چالش باشد، این موضوع در چکش‌های تخریب پنوماتیک تا حدودی قابل کنترل است، اما اگر در پروژه‌های کاری خود به نیروی انسانی زیادی نیاز ندارید، بد نیست چکش‌های برقی را در نظر بگیرید، اگر چکش برقی می‌تواند کار شما را انجام دهد، به دلیل صدای بسیار کم انتخاب خوبی است، چکش‌های الکتریکی صدای بسیار کمتری نسبت به چکش‌های بادی تولید می‌کنند.

v     کنترل لرزش در انتخاب بهترین چکش تخریب موثر است، در عمل نمی‌توان این دستگاه را بدون تکان و لرزش‌های متعدد به کار انداخت اما در مدل‌های پیشرفته‌تر که کیفیت ساخت بالاتری دارند این لرزش‌ها کاهش می‌یابد، اگر اپراتور با دستگاهی که میزان ارتعاش آن بیش از حد نرمال و استاندارد است، ساعات طولانی و مداوم کار کند، ممکن است با بیماری‌های وحشتناکی مانند سندرم رینود مواجه شود، پس فراموش نکنید که بی توجهی به این عامل حتی ممکن است باعث آسیب جانی و همچنین خسارت مالی شود، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم یک پیکور خریداری کنید که با ساختارهای مکانیکی دمپر میزان ضربه و لرزش ناشی از عملکرد دستگاه را کاهش می‌دهد، بسیاری از برندهای پیشرو این مشکل را با استفاده از ساختارهای مکانیکی مختلف کنترل می‌کنند.

مشاهده مطلب
طرز کار پیکور

v     از سرعت متغیر و با حرکات نرم شروع کنید، بسیاری از بهترین چکش‌ها مجهز به ابزارهای کارآمد برای اجرای روان و کنترل بیشتر بر روی دستگاه هستند، بهتر است محصولی را انتخاب کنید که در این قسمت امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار دهد، هنگام اجرای پروژه‌های تخریب در نزدیکی نقاط بحرانی مانند لوله‌ها، کانال‌ها و سایر نقاط حساس زیرزمینی یا درون دیواری به اهمیت این امر پی خواهید برد، در این مواقع باید قدرت و سرعت ضربات را در کنترل داشته باشید در حالی که با دستگاه بطریقه روان و راحت کار می‌کنید.

v     به طول سیم در چکش برقی؛ طول شلنگ هوا در چکش تخریب پنوماتیک بسیار دقت نمایید، بدیهی است در هنگام خرید چکش برقی باید به طول سیم دستگاه توجه کرد زیرا طول سیم چیزی است که دامنه عملکرد شما را محدود می‌کند، در همه شرایط نمی‌توان در مجاورت پریز یا پایانه برق کار کرد، بنابراین بهتر است محصولی را خریداری کنید که طول سیم مناسبی داشته باشد، اما در مورد چکش تخریب پنوماتیک طول سیم اهمیتی ندارد بلکه باید سعی کنید محصولی با شلنگ هوای بلند خریداری کنید تا در آینده این موضوع برای شما محدودیتی نباشد.

 نمونه ای از پیکور شارژی
 نمونه ای از پیکور شارژی

چه عواملی قیمت پیکور شارژی یا چکش تخریب را تعیین می‌کند؟

عوامل تعیین قیمت مناسب برای چکش تخریب شارژی عبارتند از:

v     نکته اول: توجه داشته باشید که موارد ارائه شده در این یادداشت مطلق نیستند و این کاملا طبیعی است، قیمت چکش تخریب مانند قیمت بسیاری از کالاها تخمین قطعی و منطقی از جزئیات و مشخصات نیست زیرا مجموعه ای از عوامل درهم تنیده هستند که قیمت یک محصول را مانند چکش تخریب تعیین می‌کنند.

v     نکته دوم: قدرت؛ اولین عامل موثر بر قیمت چکش تخریب، در هر مجموعه الکتریکی و مکانیکی، قدرت حرف اول در مورد محصول است. هر چه توان خروجی دستگاه بیشتر باشد، قدرت آن نیز بیشتر است، این گزینه بطور مطلق مهم نیست، اما در بسیاری از موارد در شرایط برابر، قدرت بیشتر به معنای افزایش قیمت چکش تخریب است، اما معیارها و استانداردهای مختلفی برای محاسبه و مقایسه توان این نوع از دستگاه‌ها وجود دارد زیرا با چند مدل مختلف چکش تخریب مواجه هستیم: پنوماتیک (پنوماتیک)، هیدرولیک (روغنی) و الکترومکانیکی (برقی).

مشاهده مطلب
راهنمای خرید چکش تخریب برقی

v     نکته سوم: نرخ تاثیر، این یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار در قیمت چکش تخریب است که به هیچ وجه نمی‌توان آن را نادیده گرفت، میزان تاثیر بر مواد تحت تخریب، معمولاً بر اساس ضربه در دقیقه تعیین می‌شود و هر چه این عدد بیشتر باشد، دستگاه شما در هر دقیقه ضربه‌های بیشتری خواهد داشت، کاملا واضح است که نرخ تاثیر بالاتر یک مزیت است و باعث افزایش قیمت محصول می‌شود، این نرخ معمولاً بین 500 تا 3500 متغیر است. البته این گزینه هم بطور مطلق تعیین کننده نیست.

v     نکته چهارم: مصرف هوا در مدل‌های پنوماتیک، یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت چکش تخریب پنوماتیک میزان مصرف هوا در این محصولات است، معمولا هر چه میزان مصرف هوا بیشتر باشد توان خروجی نیز بیشتر می‌شود. با افزایش این شاخص، قیمت چکش برقی نیز افزایش می‌یابد، توجه داشته باشید که این معیار بیشتر فنی است تا مهندسی و افرادی که دانش فنی این دستگاه را دارند درک خوبی از آن دارند، معمولاً یک لیتر در دقیقه برای محاسبه این شاخص استفاده می‌شود.

v     نکته پنجم: فشار کاری، فشار کاری دقیقاً مقداری است که در ترکیب با نرخ ضربه، میزان آسیبی که دستگاه شما می‌تواند وارد کند را تعیین می‌کند، در میزان ضربه، تعداد ضربه در دقیقه مهم است، اما در فشار کاری، قدرت ضربه مشخص خواهد شد، هرچه حجم کار بیشتر باشد، دستگاه شما قدرت تخریب بیشتری خواهد داشت و این باعث افزایش قیمت چکش تخریب مدنظر شما می‌شود، لازم به ذکر است که واحد تعیین فشار کاری چکش تخریب کیلوگرم بر سانتی متر مربع می‌باشد.

v     نکته ششم: مقدار ضربات، یک چکش تخریب با طراحی مناسب، در حالی که ضربات متعدد و قدرتمندی را به سطح سخت روبروی خود وارد می‌کند، باید کمترین ضربه را به انتهای خود، جایی که اپراتور می‌ایستد، وارد کند، در یک محصول نامرغوب، شدت نیروی ضربه نه تنها باعث خستگی و آزار اپراتور می‌شود، بلکه از دقت تخریب می‌کاهد و روند تخریب به شدت کاهش می‌یابد، این بدان معناست که هر چه ضربات کمتر باشد، کیفیت دستگاه بهتر است. طبق گفته قبلی هر چه ضربات کمتر باشد قیمت چکش تخریب بیشتر می‌شود.

مشاهده مطلب
راهنمای کامل خرید پیکور + معرفی بهترین­ ها

v     نکته هفتم: تاثیر برند و بازاریابی بر قیمت چکش تخریب را نادیده نگیرید، علاوه بر این که موارد ذکر شده در این یادداشت تنها بخشی از مشخصات فنی موثر بر قیمت چکش تخریب است، باید مسائل بازاریابی و برند محصول را نیز در نظر بگیرید، این ممکن است ناعادلانه به نظر برسد، اما در هر زمینه ای، برخی از برندها معمولاً به دلیل سابقه درخشانشان، حتی در شرایط فنی برابر و توانایی عملی، گرانتر هستند، این تاثیر ایجاد شده توسط برند بر روی قیمت چکش تخریب، هم جوانب مثبت و هم منفی دارد، بحث هر دو دسته جالب است اما در نهایت تجربه فروشندگان فعال در این زمینه نشان می‌دهد که تاثیر سابقه سازنده و برند بر قیمت چکش تخریب امری طبیعی، پذیرفته شده و صحیح است.

 نمونه ای از پیکور شارژی
 نمونه ای از پیکور شارژی

سایر عوامل موثر بر قیمت پیکور شارژی

علاوه بر عوامل فوق، برخی جزئیات دیگر نیز بر قیمت چکش تخریب شارژی تاثیرگذار است. این جزئیات شامل عرض تیغه، جنس تیغه، نوع تیغه، گارانتی محصول و لوازم جانبی می‌باشد، گاهی اوقات ممکن است یک محصول خاص برای داشتن یک کیف یا جعبه کاربردی هزینه بیشتری داشته باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *