خرید مستقیم انواع میله صافکاری PDR خارجی

دو هنر صافکاری و نقاشی مکمل یکدیگر هستند. در هنگام آسیب جزئی یا کلی بدنه خودرو، هنر دست های صافکار و نقاش ماهر بسیار کمک کننده است. آنها باید بتوانند بدون نقاشی آسیب و تخریب را به حالت اولیه برگردانند. در این زمان همه این کارها در گرو داشتن دانش و تجربه تکنیک های مختلف است. در بازار صافکاری برای استفاده از روش های بهتر، هر روز تکنیک های متفاوتی وارد بازار می شود. برای خرید و آشنایی با میله PDR خارجی با ما در ایتال صنعت همراه باشید.

ابزارآلات تخصصی تعمیرکاران
 ابزارآلات تخصصی تعمیرکاران

میله های PDR چطور ایجاد و تولید شدند

استفاده از این میله ها به صورت ترمیم و تعمیر بدون رنگ، ریشه در زمان های باستان دارد. از زمان های قرن سوم میلادی ظرف ها و لوازم طلا، نقره، مس و قلع بازمانده اند که مشخص شده همانند ظروف عصر معاصر ساخته شده اند. این روش صافکاری بدون رنگ در سال ۱۹۳۱ به وسیله فرانک تی. سارجنت آغاز و ابداع شد. او کتابی به نام «کلید ضربه زدن به فلز» را نوشت که در آن نحوه به کارگیری ابزارهای صافکاری بدون رنگ، نحوه استفاده از آنها و حتی توضیحاتی درباره چگونگی پیش بینی حرکت فلز ارائه شده است.

سپس در سال ۱۹۶۰ یعنی ۲۰ سال بعد از کتاب فرانک تی. سارجنت، اسکار فلایگ اولین نمایشگاه عمومی را ثبت کرد. نمایشگاه بین المللی ورزش های موتوری در شهر نیویورک برقرار گردید. او کارمند ساده مرسدس بنز بود و وظیفه مراقبت از رنگ همه اتومبیل های نمایش داده شده در نمایشگاه را داشت. در زمان بازدید روزانه خودروها، خراش‌ها یا تورفتگی های کوچکی توسط مردم روی ماشین ها ایجاد می شد. این آسیب ها نیاز داشتند که در هنگام شب مجددا رنگ آمیزی شوند و برای نمایش فردا آماده باشند. اسکار فلایگ برای اولین بار، از دسته چوبی چکش استفاده کرد و یک تورفتگی را بیرون آورد. سپس نمایشگاه به اتمام رسید و به خانه خود در آلمان بازگشت. سپس تدوین تکنیک ها و ابزارهای ترمیم فرورفتگی ها را شروع نمود. او در نهایت داخل کارخانه مرسدس به مقام ارشد ارتقا یافت و شروع به تهیه برنامه های آموزشی کرد.

مشاهده مطلب
راهنمای خرید دستگاه مکش بادی صافکاری
ابزارآلات تخصصی تعمیرکاران
ابزارآلات تخصصی تعمیرکاران

 

 

صافکاری بدون رنگ PDR چیست؟

 

اگر صافکار برای ترمیم تورفتگی های ایجاد شده در بدنه خودرو از تعدادی از میله ها استفاده کند، صافکاری PDR گفته می شود. این نوع تعمیر به کمک این میله ها، نسبتا جدید است و در درست کردن گودی های جزئی و آسیب های ناشی از بارش تگرگ به بدنه خودرو استفاده می شوند. صافکاری بدون رنگ به کمک دقت عمل بالا توسط اپراتور انجام می شود و از ریزش رنگ بدنه نیز جلوگیری می کند. در صورتی که رنگ سطح بدنه خودرو دست نخورده باشد، می شود از میله های PDR استفاده کرد و طیف گسترده ای از آسیب ها را تعمیر کرد. هر دو صفحه آلومینیومی و یا فولادی را می توان به این روش تعمیر کرد. این روش بیشتر در صافکاری و ترمیم حفره روی درها، گلگیر، چین و چروک های جزئی، تورفتگی های بزرگ روی بدنه مورد استفاده قرار می گیرد. معنی این روش صافکاری، تعمیر بدنه خودرو بدون رنگ است و برای مواقعی که آسیب بدنه خودرو کم باشد مناسب است. همچنین در این روش اگر برای ترمیم خودرو نیازی به ضربات شدید بر بدنه خودرو نباشد، کارایی دارد. این روش به کمک میله های PDR که استحکام فراوانی دارند، انجام می شود. این میله ها از جنس فولاد یا آلیاژهای مختلف است. به کمک این میله ها می توانید بدون هیچ تماسی با بدنه رنگ خودرو، ناهمواری های آن را از بخش زیرینش برطرف کنید. به عبارت دیگر استفاده از این میله ها می تواند به رفع کردن موج های ریز موجود در روی بدنه خودرو کمک کند. این میله ها در چند مدل مختلف و دارای کارایی هایی برای قسمت های مختلف خودرو وجود دارند و اکثرا به صورت یک پکیج کامل در بازار به فروش می رسند.

مشاهده مطلب
معرفی اهرم های صافکاری بدون رنگ

انواع این میله ها به شرح زیر است:

  • میله اهرمی: این میله ها برای استفاده برای اهرم در قطعات جدا شونده مانند کاپوت کارایی دارند.
  • میله چرخشی: برای نقاطی که امکان چرخش میله دارد، مناسب است.
  • میله دم ماهی: این مدل در نقاطی کاربرد دارد که با فضای کم نیاز به عمل صافکاری دارند.

 

 

 

روش های استفاده از میله های PDR

 

میله های PDR عملی همانند اهرم دارند به این صورت که دسته محل اعمال نیرو و تکیه گاه آن محل برخورد با فرورفتگی است. این میله ها با توجه به محل آسیب دیده، انواع و اشکال متفاوتی دارند. نقطه دیگر میله ها، سر آن است و کار آن این است که نیروی دست را به تکیه گاه انتقال دهد. البته این مرحله کار وابسته به مهارت صافکار دارد که این نیرو باعث شود که فرورفتگی از بین برود و آسیب برطرف شود.

در معرفی صافکاری باید گفت که سطح داخلی قطعه را حرارت می دهد و سپس به کمک میله های PDR ناهمواری های روی بدنه را برطرف می کند. در این میان تعمیرکاران حرفه ای نیز هستند که می توانند در ابتدا منشأ این تغییر حالات را کشف کنند. سپس با اعمال نیرویی خلاف جهت و برابر با همان نیروی ایجاد کننده فرورفتگی، آسیب را برطرف سازند.

میله PDR صافکاری فولادی
میله PDR صافکاری خارجی فولادی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *