دستگاه جوش خانگی

با توجه به گسترش روزافزون کارهای صنعتی امروزه استفاده از موتور جوش افزایش یافته است و در کاربری های مختلف به کار برده می شود اما با توجه به این که هزینه فرد جوشکار زیاد است و این که وقت زیادی باید صرف شود تا فرد جوشکار به منزل بیایید به همین دلیل اکثر افراد دستگاه جوش را خریداری می کنند و در منزل استفاده می کنند. بنابراین بهتر است که توانایی و مهارت جوشکاری را داشت. از طریق دستگاه جوش می توان انواع فلزها را در اثر گرما و ذوب شدن به یک دیگر وصل کرد بنابراین می توان یک دستگاه جوش برقی خانگی خرید و از آن استفاده کرد و قسمت ها و قطعات مورد نظر را به هم وصل کرد . دستگاه های جوش متنوعی وجود دارد که هر کدام ویژگی و قیمت متفاوت تری از هم دارند با توجه به نیاز و مصرف مورد نظر باید از دستگاه های جوش متناسب استفاده کرد.

مهمترین کاربرد دستگاه جوش خانگی
مهمترین کاربرد دستگاه جوش خانگی

دستگاه جوش خانگی چیست

دستگاه جوش یکی از وسیله های پرکاربرد در صنعت جوشکاری است که برای وصل کردن قطعات به صورت دائمی استفاده می شود اصولا جوشکاری از طریق دستگاه های جوش خانگی به سه صورت انجام می گیرد: جوشکاری به صورت اتوماتیک زیر پودری، جوشکاری به صورت الکترود دستی ، جوشکاری از طریق سیم . وقتی فردی در منزل و خانه توانایی و مهارت لازم برای جوش زدن را داشته باشد در این صورت بهتر است تا دستگاه جوش را خریداری کرده و در منزل اقدام  به جوشکاری کرد . دستگاه های خانگی توانایی ذوب کردن به میزان الکترود ۳  را باید داشته باشند که این میزان بالاترین حد می باشد . البته در دستگاه های خانگی از الکترود ۲.۵ استفاده می کنند پس موقع خرید دستگاه خانگی باید الکترود ۳ را دارا باشد تا از الکترود ۲.۵ پشتیبانی کند. دستگاه های جوش خانگی متنوعی وجود دارد که یکی از این مدل ها اینورتر است که حجم به کار رفته در این مدل بسیار کمتر از مدل های قبلی است .

مشاهده مطلب
مقایسه اینورتر جوشکاری صبا الکتریک و آروا
انواع دستگاه جوش خانگی
انواع دستگاه جوش خانگی

 

مزیت دستگاه  جوش خانگی چیست ؟

دستگاه های جوش خانگی مزیت های بسیار زیادی دارد که از جمله این مزایا می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • از طریق الکترود ها می توان جوشکاری گوناگون و متنوع را انجام داد .
  • از طریق این دستگاه می توان جوشکاری با کیفیت و بهتری نسبت به سایر دستگاه های جوشکاری انجام داد.
  • تلفات و خساراتی که از طریق نوسانات برق به وجود می آید به میزان خیلی زیادی کمتر شده است.
  • قدرت این دستگاه بسیار زیاد است و در نتیجه کارایی آن هم زیاد خواهد بود.
  • امکان انتقال و حمل و نقل این دستگاه بسیار آسان است.
  • میزان حجم و وزن دستگاه ها در مقایسه با سایر دستگاه ها بسیار مناسب است.
  • امکان کنترل کردن جوشکاری از طریق این دستگاه بسیار آسان است.
مزیت دستگاه  جوش خانگی چیست
مزیت دستگاه  جوش خانگی چیست

نکات ضروری در هنگام خرید

برای این که دستگاه های جوش خانگی را خریداری کرد نیاز است تا به یکسری نکات توجه کرد که این نکات عبارت است از:

  1. یکی از نکات مهم انتخاب نوع دستگاه جوشکاری است در ابتدا باید زمینه ای که می خواهید در آن قسمت فعالیت کنید را مشخص کنید یعنی مشخص کنید که بر روی کدام فلز می خواهید فعالیت کنید.
  2. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که میزان شدت جریان دستگاه را بررسی کرد چون شدت جریان نشان دهنده میزان قدرت دستگاه است هرچقدر این قدرت بالا باشد به طور حتم قیمت آن هم زیاد خواهد بود.
  3. اگر میزان شدت جریان بیشتر باشد برای فلزات ضخیم و قطور می توان از آن استفاده کرد.
  4. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کرد محلی است که می خواهیم از آن استفاده کنیم بهتر است به محیطی که می خواهیم در آن استفاده کنیم و حجم کاری که قرار است از دستگاه استفاده کنیم مدنظر قرار داده سپس از میان انواع مختلفی از دستگاه که وجود دارد متناسب با این شرایط یکی را انتخاب کنید . دستگاه های جوش به صورت صنعتی، نیمه  صنعتی و خانگی موجود هستند  که بهتر است از نوع خانگی انتخاب و نسبت  به خرید کردن آن اقدام نمایید.
  5.  یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کرد چرخه عملکرد دستگاه است یعنی مدت  زمانی که بدون وقفه از دستگاه می توان استفاده کرد را باید بررسی کرد و همچنین مدت زمانی که یک دستگاه باید خاموش شود تا میزان گرمای آن کاسته و خنک شود را هم بررسی کنید این چرخه عملکرد به  صورت درصد نمایش داده می شود که اگر بر روی دستگاه نوشته  شده باشد میزان عملکرد دستگاه پنجاه درصد است برای این که یک جوشکاری سی دقیقه ای انجام داد به مدت  زمان پانزده دقیقه باید به دستگاه اجازه داد تا خاموش شود و خنک شود.
  6. نکته دیگری که باید توجه کرد این است که نوع مبدل دستگاه را باید معین کرد همان طور که می دانیم دستگاه های جوش یکی از وسیله هایی است که باید حرارت لازم را تهیه کند تا جوشکاری انجام شود و به  همین دلیل از مبدل های مختلفی استفاده می شود که یکی از این مبدل ها مدل اینورتر است که هم حجم آن کم هست و هم میزان مصرف آن بسیار پایین می باشد.
  7.  نکته ای بسیار مهم این است که باید دستگاهی را انتخاب کرد که به  راحتی بتوان آن را جا به  جا کرد و برای این که بتوان این دستگاه را جابجا کرد باید از دستگاهی استفاده کرد که چرخ دار هستند و یک دسته محکم بتوان بر روی آن نصب کرد همچنین یک سیم برق دراز و طولانی داشت تا در هنگام جابجا کردن و حمل  و نقل کردن دچار مشکل نشد.
  8. به طور یقین همه ما به دنبال محصولی هستیم که هم کیفیت بالایی داشته باشد و هم قیمت آن مناسب باشد یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید دستگاه جوش برق خانگی به آن توجه کرد این است که قیمت محصول باید بسیار مناسب باشد مثلاً برای این که بخواهم یک دستگاهی را خریداری کنیم ابتدا باید از چندین مکان قیمت آن را پرس وجو کرده و سپس اقدام به خرید آن کرد البته قبل  از اقدام به خرید هم باید بودجه ای که برای خریدن این محصول در نظر گرفتیم را هم مشخص کنیم و سپس متناسب با بودجه خود اقدام به خرید کنیم. یکی از معتبرترین مکان هایی که می توان از طریق آن اقدام به خرید دستگاه کرد فروشگاه اینترنتی  ایتال صنعت می باشد که هم قیمت محصولاتی که در این فروشگاه وجود دارد مناسب  است و هم کیفیت محصولات بالا می باشد به  طوری که تمامی خریداران از خرید خود از طریق فروشگاه اینترنتی ایتال صنعت بسیار راضی هستند.
مشاهده مطلب
راهنمای خرید دستگاه جوش
مزیت استفاده از دستگاه جوش خانگی
مزیت استفاده از دستگاه جوش خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *