ضربه زن صافکاری

صافکاری بدنه ماشین از جمله فعالیت‌های تعمیرگاهی است. صافکاری در انواع با رنگ و بدن رنگ انجام می‌شود که هر کدام ابزار و وسایل مخصوص خود را دارند. ابزارهای زیادی همچون دستگاه مکنده، هات باک، تگرگ کش بادگیر بی رنگ جهت صافکاری مدرن و بدون رنگ کاربرد دارند. در میان تمام ابزارهای لازم ضربه زن صافکاری نیز قرار دارد. با استفاده از ضربه زن صافکاری قسمت‌های فرو رفته بدنه ماشین به سمت بیرون کشیده می‌شود. ضربه‌زن‌ها با اعمال نیروی زیاد این قابلیت صاف کردن و بر طرف کردن فرورفتگی را دارند. صافکاری بدون رنگ بوسیله ابزارآلات موجب می شود نیازی به تعویض قطع اصلی باز کردن قطعات و برش نباشد. همچنین عدم رنگ شدگی موجب می شود ماشین دچار افت قیمت نشود.

نمونه ضربه زن سه سر

 

کاربرد ضربه زن صافکاری

حتما پیش آمده است که بر اثر ضربات شدید به بدنه خودرو فرورفتگی‌هایی در بدنه ایجاد شود. فرو رفتگی ظاهری ناخوشایند به ماشین شما می‌دهد. اما این ایراد به راحتی توسط صافکار باتجربه بوسیله ابزار قابل ترمیم است. اغلب روش‌های قدیمی برای تعمیر قر شدگی بدنه ماشین موجب خسارت‌هایی دیگری به ماشین می‌شدند. به همین دلیل این روش‌ها کم کم منسوخ شده‌اند. هر روشی باید ابتدا ترمیم را به خوبی انجام دهد و در نهایت کمترین آسیب را به بدنه و رنگ ماشین بزند. ضربه زن صافکاری در این مواقع به کمک صافکار می‌آید تا بتواند بدنه ماشین را بدون رنگ ترمیم کند. ضربه زن یکی از ابزارهای صافکاری بدون رنگ ماشین است. ضربه ‌زن صافکاری به راحتی و با کمک سری‌های چسبنده به محل مورد نظر می‌چسبد و فرو رفتگی را به بیرون می‌کشد. برخی از ضربه زن‌ها از جنس فولاد می باشند. البته ضربه زن صافکاری در مواردی چون صاف کردن درب یخچال، صفحات فلزی و غیره نیز کاربرد دارد.

مشاهده مطلب
خرید عمده وینچ برقی
ضربه زن تگرگ کشی

قیمت ضربه زن صافکاری

هر گونه آسیب به ماشین می‌تواند در قیمت گذاری ماشین تاثیر بسزایی داشته باشد. رنگ پریدگی بدنه ماشین، خط و خش‌ها و فرورفتگی‌ها بر اثر تصادف و وارد آمدن ضربات بر قیمت ماشین در هنگام فروش اثر بدی می گذارد. حال برای تعمیر این عیوب استفاده از روش‌های نوین و امروزی که کمترین اثر را بر ماشین بر جا می‌گذارد توصیه می‌شود. دستگاه‌های ضربه زن می‌توانند به راحتی فرو رفتگی‌های سطح ماشین را بر طرف کنند. شاید خرید مناسب‌ترین این ابزار با بهترین قیمت دغدغه شما باشد. انواع مختلف ضربه زن با کارایی‌های مختلف در بازار موجود هستند. بسته به مدل ضربه زن، جنس و برند قیمت‌های مختلفی از ضربه زن در بازار موجود است. با نگاهی به قیمت‌های روز بازار می‌بینیم که حدود قیمتی ضربه‌زن‌ها از 300 هزار تومان تا کیت‌های کامل ضربه زن صافکاری با قیمت بالای یک میلیون تومان موجود است. با توجه به نیاز و میزان استفاده، می‌توان انواع مختلف آن را تهیه کرد. جنس بدنه ضربه زن، برند و میزان کارایی بر قمیت تمام شده یک ضربه زن تاثیر می گذارد. ضربه زن ها با انواع مختلف بدنه و سری های متفاوت در بازار به قیمت های مناسبی به فروش می رسند. مسلما یک صافکار حرفه‌ایی بیشتر به ضربه ‌زن با کیفیت و حتی کیت‌های کامل تر احتیاج خواهد داشت.

ضربه زن با سری الومینیوم

 

انواع ضربه زن صافکاری

همانطور که گفته شد ضربه‌زن‌های صافکاری از جمله ابزار پر کاربرد و مفید جهت ترمیم بدنه ماشین ها هستند. ضربه‌زن صافکاری در انواع متنوع در بازار موجود هستند. با توجه به نیاز و بودجه می‌توان یکی از بهترین‌های بازار را تهیه نمود. ضربه‌زن صافکاری به وسیله سری‌های مخصوص خود به فرو رفتگی بدنه ماشین می‌چسبند و بدون کوچکترین آسیبی فرورفتگی را به بیرون می‌کشند. ضربه زن دو طرفه با دو سر حفره دار و قلاب دار کار بیرون کشیدن فرورفتگی را به راحتی انجام می دهد. سر حفره دار آن برای اتصال تک تک به سری پلاستیکی است و سری قلاب دار آن همزمان به چند سری پلاستیکی وصل می شود که این حالت بیشتر در در فرو رفتگی های بزرگتر کاربرد دارد. ضربه زن سه سر و ضربه زن تگرگ کشی صافکاری نیز از انوع دیگر این ابزار هستند. هر مدل از ضربه زن را می توانید در هر برند و جنسی با توجه به نیاز خود خریداری نمایید. به  غیر از انواع ضربه زن ها شما می توانید ابزارهای دیگری را نیز داشته باشید که به صورت کامل تر و حرف ایی تر کار صافکاری بدنه ماشین را انجام دهید.

مشاهده مطلب
راهنمای خرید ابزارآلات بارگیری کوچک
کیت ضربه زن صافکاری

تولید محتوا: کانون تبلیغاتی فرمو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *