میله PDR اروپایی

در هنگام صافکاری، لوازم و دستگاه های زیادی هستند که صافکار با استفاده از آن‌ها به صافکاری می پردازد. در واقع حرفه‌ی صافکاری، مهارت استفاده درست و حرفه ای از وسایل صافکاری می باشد. اگر لوازم و وسایل صافکاری همواره به روز و جدید باشند، نتیجه‌‌ی کار تمیز تر و حرفه ای تر در می آید و صافکاری نیز با سرعت بیشتری سپری می شود و به اتمام می‌ رسد.

در هنگام صافکاری بدون رنگ ابزارهای زیادی هستند که به وسیله آن ها صافکاری PDR  صورت می گیرد. یکی از این ابزارها میله صافکاری PDR می باشد. میله های PDR یکی از ابتدایی ترین و در عین حال از مهمترین و پرمصرف ترین ابزار صافکاری بدون رنگ در نظر گرفته می شوند. هر صافکار متخصصی که اقدام به صافکاری بی رنگ می نماید، به طور حتم مجموعه ای از میله های PDR  را در کارگاه خود در اختیار دارد.

میله PDR اروپایی

میله PDR  اروپایی

میله های PDR اروپایی ابزارهای حرفه ای و مدرنی هستند که جهت انجام صافکاری بدون رنگ بر روی بدنه خودرو به کار برده می شوند. میله های PDR اروپایی از این جهت اهمیت دارند که به طور دقیق بر روی فرورفتگی بدنه‌ی خودرو قرار گرفته و عمل صافکاری بدون رنگ یا همان PDR  صورت می‌گیرد.

جنس و متریال این میله ها از فولاد بوده و دارای آلیاژ های متفاوتی تولید می ‌شوند.‌ در بعضی از نمونه ها، میله ها، با وزن کمتر و مقاومت بیشتری وجود دارند که موجب کاهش خستگی صافکار و افزایش طول عمر ابزار می شود. میله های PDR اروپایی اغلب در کشورهای سوئیس، هلند، ترکیه، چین، تایوان و ایران ساخته می شوند. میله هایی که در کشور سوئیس ساخته می شوند از کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به میله های سایر کشورها برخوردارند.

مشاهده مطلب
تفاوت ابزار صافکاری مدرن با سنتی

یکی از ویژگی های اصلی میله های اروپایی این است که میله های چرخشی آن ها همگی دارای دسته های چرخشی (جغجغه ای) بوده و کاربرد ده ها میله ساده و سنتی را دارد و میله های اهرمی که در سقف و کاپوت و جاهای با دسترسی عملکرد بالا دارند، همگی دارای سرهای رزوه شده هستن که سری های میله از گرد تا تخت (8 مدل سری) را می توان بر روی آن ها نصب کرد و در واقع کارایی یک میله را 8 برابر می کنند.

متعلقات پکیج میله های صافکاری اروپایی

  1. میله های صافکاری اصلی (مخصوص سقف ، کاپوت ، گلگیر و درب ها)
  2. میله های صافکاری جغجغه ای
  3. میله های صافکاری دم ماهی
  4. میله های سری خور
  5. انواع سری های پیچی
  6. کیف برزنتی
  7. جعبه
متعلقات پکیج میله های صافکاری اروپایی
متعلقات پکیج میله های صافکاری اروپایی

انواع میله های صافکاری  PDR اروپایی و کاربرد آن ها

میله های PDR اروپایی برای صافکاری بخش های مختلف بدنه‌ی خودرو به کار برده می‌ شوند. از جهتی بر اساس کارایی و کاربرد میله ها، آن‌ها را به انواع مختلفی تقسیم می کنند که در ادامه با انواع میله های PDR اروپایی آشنا خواهید شد.

  1. میله های PDR اهرمی: این دسته از میله ها برای صافکاری قطعات باز شده مانند کاپوت، سقف، قسمت هایی از درب خودرو و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.
  2. میله های PDR چرخشی: کاربرد میله‌های چرخشی در قسمت هایی که فضا زیاد است و می‌توان میله را به صورت چرخشی به حرکت درآورده و بالا و پایین کرد، به چشم می ‌آید. به عنوان مثال برای صافکاری بدون رنگ بخش‌هایی از گلگیر و درب خودرو و غیره می ‌توان این ابزار را به کار برد.
  3. میله های PDR دم ماهی: در بخش هایی از بدنه خودرو که فضا کم است از این میله ها برای صافکاری بدون رنگ استفاده می شود. به عنوان مثال برای صافکاری بدون رنگ بخش های داخلی خودرو، مانند شاسی ها و یا بخش های داخلی گلگیر از میله های pdr دم ماهی استفاده می کنند.
مشاهده مطلب
نحوه عملکرد دستگاه های صافکاری
میله صافکاری
میله صافکاری

بخش های میله های صافکاری pdrاروپایی

میله های pdrاروپایی از دو قسمت دسته و بدنه میله تشکیل می شوند. دسته میله ها که شامل دو نوع دایره ای و دسته های T شکل می باشند.

  1. دسته دایره ای یا قلابی: اغلب این دسته حالت دایره ای دارند یا شبیه دسته‌ی قیچی هستند و به صافکار کمک می کنند تا راحت تر دست خود را در جهات مختلف قرار دهد. این دسته ها را در میله هایی که برای محو کردن فرورفتگی بر روی درب خودرو و گوشه های گلگیر استفاده می شوند، به کار می برند.
  2. دسته های T شکل: این دسته ها را به صورتی طراحی کرده اند که بدنه میله بر آن‌ها عمود است و مثل حرف انگلیسی T می باشند. این میله ها را در قسمت هایی که جای دست بیشتری وجود دارد مانند درب کاپوت مورد استفاده قرار می دهند.
  3. بدنه میله: نوک میله یا انتهایی ترین بخش میله صافکاری PDR ، مهمترین قسمت این ابزار است. بدنه میله وظیفه رساندن نیروی دست صافکار به بدنه خودرو را برعهده دارد. این قسمت که دارای انواع مختلفی از جمله مخروطی، دایره ای، منحنی، تخت و از مدل های انواع دیگری هستند، هر کدام برای بخش خاصی از خودرو مورد استفاده قرار می گیرند.
میله PDR
میله PDR

قیمت میله های pdrاروپایی

میله های PDR اروپایی نسبت به انواع دستگاه های مکانیزه صافکاری بدون رنگ، از قیمت پایین تری برخوردار می باشند. این میله ها را که از آلیاژ های متفاوتی تشکیل شده اند، به همین دلیل دارای قیمت های متفاوتی نیز در بازار وجود دارند. میله های PDR اروپایی در کشور های مختلفی تولید می شوند. در حالیکه میله هایی که در کشور های سوییس و تایوان تولید می‌شوند کیفیت بیشتری دارند و مسلما از قیمت بالا تری برخوردار می باشند.

مشاهده مطلب
ست چسب زنده به همراه قوری کشی فلزی

میله های pdrرا  در کشور ایران نیز تولید می کنند و باید گفت از کیفیت خوبی برخوردار هستند. در این راستا، این محصولات بدلیل تولید داخل بودن، از قیمت مناسب تری برخوردار می باشند. در این میان، سایت ها و فروشگاه های مختلفی اقدام به فروش این محصول در مجموعه های متفاوت می‌کنند که هرچه تعداد میله های موجود در یک پکیج بیشتر باشد، قیمت نهایی نیز بیشتر است.

میله PDR
میله PDR

سخن ‌پایانی

میله های صافکاری pdr اروپایی، میله های نسبتا بلندی هستند که آن ها را برای محو کردن فرورفتگی بر روی بدنه خودرو استفاده می کنند. این میله ها را در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می کنند که برای صافکاری بخش های مختلف خودرو به کار می برند. این میله ها که از پرکاربرد ترین ابزار صافکاری بدون رنگ محسوب می شوند را نیاز است تمامی متخصصان فعال در زمینه PDR ، این ابزار را در کارگاه خود داشته باشند. البته همواره بسیاری از صافکارها از ابزار ها و میله های سادی و سنتی استفاده می کنند که در این صورت سرعت اتمام کار طولانی تر شده و به دقت و مهارت بیشتری نیاز است.

از طرفی استفاده از میله های PDR اروپایی هم سرعت عمل را بالا می برد، هم به روش انجام کار راحتی قابل مشاهده ای می بخشد. در این صورت امکان خطا را هم بسیار پایین می آورد.

میله های PDR اروپایی در پکیج های متفاوتی در بازار به فروش می رسد که تفاوت این پکیج ها به تعداد و اقلام مختلف میله های صافکاری بستگی دارد. پس هنگام خرید این پکیج ها با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. و در آخر پیشنهاد می شود جهت مقایسه قیمت و خرید میله های صافکاری سایت ها و فروشگاه های مختلف را بررسی کیند. شما می توانید میله PDR اروپایی از فروشگاه ایتال صنعت تهیه کنید.

مشاهده مطلب
صافکاری خودرو با دستگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *