انواع دستگاه وکیوم صافکاری

در چند دهه اخیر گذشته برای صافکاری ماشین ها از روش های سنتی مانند حرارت دادن، کشیدن قسمت های فرو رفته ماشین، استفاده کردن از زنجیر و چکش کاری استفاده می کردند ولی امروزه با پیشرفت علم و با اختراع کردن دستگاه وکیوم به راحتی و بدون استفاده کردن از ضربه زدن و از بین بردن خرابی های ماشین بدون استفاده کردن از رنگ و نقاشی برای صافکاری ماشین در کمترین زمان بااستفاده از دستگاه وکیوم صافکاری می توان این کار را انجام داد. این نوع دستگاه صافکاری باعث می شود که شما دیگر هزینه بیشتری بابت رنگ کردن ماشین خود ندهید. دستگاه وکیوم صافکاری انواع مختلفی دارد که شامل دستگاه وکیوم دستی صافکاری و دستگاه وکیوم بادی صافکاری است که نوع بادی این دستگاه محبوبیت بیشتر بین صافکاران دارد. این نوع دستگاه های صافکاری یکی دیگر از تکنولوژی های جدید در کشور ما است که قادر است با کمترین هزینه و با بهترین شکل کار صافکاری ماشین ها را انجام دهند و هم چنین یکی دیگر از تکنولوژی هایی است که در صنعت تعمیرات ماشینی تولید شده است تا کار صافکاری ماشین ها را در سریع ترین زمان انجام دهند. قابلیت دستگاه های وکیوم صافکاری بیشتر از سایر ابزارهای صافکاری دارند.

انواع دستگاه وکیوم صافکاری
انواع دستگاه وکیوم صافکاری

دستگاه وکیوم دستی 

این نوع دستگاه نیاز به مهارت خاصی ندارد حتی خود صاحب خورد هم می تواند با استفاده از این دستگاه فرو رفتگی ماشین خود در عرض چند ثانیه بدون هیچ رنگ ریزی از بین ببرد. همان طور که توضیح دادیم این نوع دستگاه وکیوم دستی صافکاری برای تورفتگی های کوچک و جزئی ماشین به کار می رود و از آن می توان برای هر نوع ماشینی استفاده کرد و هم چنین کار کردن با این دستگاه صافکاری دستی خیلی آسان است. یعنی فقط شما کافی است در مرحله اول بااستفاده از پد مخصوص را روی این دستگاه قرار دهید و بعد آن را با چسب حرارتی آغشته کنید و در مرحله دوم پد آغشته شده را روی ناحیه فرو رفته شده بگذارید و آن را بچسبانید و بعد از مدت کوتاهی که مطمئن شدید پد به صورت کامل و محکم چسبیده شده است و در مرحله سوم با پیچاندن پیچ روی این دستگاه کار ساکشن یا مکش را باید انجام دهید تا ناحیه فرو رفته به بیرون کشیده شود تا با سایر قسمت های بدنه ماشین یکدست شود و بعد از انجام این مرحله که همان صافکاری ماشین است دستگاه را از بدنه ماشین جدا کرده و با استفاده از یک دستمال که باید آن را با روغن آغشته کنید تا چسب روی بدنه را به صورت کامل پاک کنید. قیمت این نوع دستگاه وکیوم دستی با توجه به کیفیت خیلی خوب آن نسبت به وکیوم بادی صافکاری مناسب تر است.

مشاهده مطلب
دستگاه صافکاری مغناطیسی

دستگاه وکیوم بادی

این نوع دستگاه بادی صافکاری برای فرو رفتگی های بزرگ ماشین ها استفاده می شود و کار کردن با آن کار هر کسی نیست و از این نوع دستگاه در مراکز صافکاری های خودروها استفاده می شود این نوع دستگاه دارای سه سری در ابعاد مختلف است و کار کردن با آن توسط صافکاران خیلی راحت و آسان است. قیمت این نوع دستگاه صافکاری به خاطر کیفیت کار آن و طول عمر بیشتر گران تر از نوع دستی آن است و می تواند یک درآمد زایی خوبی را برای صافکاران به وجود آورد.

نکته مهم در رابطه با کار کردن با انواع تجهیزات صافکاری

در زمان کار با دستگاه وکیوم صافکاری باید کار کردن با آن را بدانید زیرا اگر تسلط کافی برای کار کردن با این نوع دستگاه را نداشته باشید باعث می شود که خسارت جبران ناپذیری را به بدنه خودرو وارد کنید، پس به شما صافکاران عزیز توصیه می شود که قبل از کار کردن با این دستگاه صافکاری از قبل کهر کردن به آن را آموزش دیده باشید.

کاربرد های دستگاه وکیوم

  • این دستگاه صافکاری برای هم سطح کردن جاهای آسیب دیده بدنه خودروها بر اثر تصادف و ضربه که به داخل فرو رفته شده اند مناسب است.
  • کاربرد دستگاه وکیوم صافکاری برای صاف کردن ناحیه های فرو رفته بدنه خودروها بدون این که ریزش رنگ داشته باشند.
  • برای ترمیم قسمت های اسیب دیده خودروها به خصوص خودروهای لوکس و گران قیمت کاربرد دارد.
  • با قرار دادن دستگاه وکیوم صافکاری روی قسمت فرو رفتگی خودروها آن قسمت را مانند حالت قبل بر می گرداند.

مزیت های استفاده کردن از دستگاه های صافکاری


استفاده کردن از این نوع دستگاه ها برای صافکاری ماشین باعث می شود که دیگر احتیاج به رنگ آمیزی مجدد نباشد.

مشاهده مطلب
هات باکس صافکاری

مزیت دیگر این نوع دستگاه های صافکاری در این مورد است که دیگر نیازی به جوش کاری و ضربه زدن نیست.

استفاده کردن از دستگاه های وکیوم صافکاری در قسمت های فرو رفتگی بدنه ماشین ها بر اثر تصادف و هر دلیل دیگری باعث می شود که رنگ ریزی در آن قسمت نمی شود.

برای صافکاری ماشین ها با استفاده از این نوع دستگاه ها باعث می شود که هزینه کمی به شما متحمل شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *