راهنمای کامل خرید پیکور + معرفی بهترین­ ها

شاید برایتان پیش آمده باشد که بخواهید یک دیوار بتی و یا محل دیگری از ساختمان را تخریب کنید. در چنین شرایطی نیاز به یکسری تجهیزات و ابزارآلات دارید که چکش و اسکنه نمونه ­هایی از از این ابزارآلات می­باشند، اما قطعا تخریب با این گونه وسایل دستی، علاوه بر این که سخت و طاقت فرسا است امری زمان­بر و وقت گیر نیز می­باشد. در بحث تخریب ساختمان­ های بتنی و سازه، اصطلاحات و تجهیزات گوناگونی وجود دارد که موجب می­شوند تا عملیات به شکل آسانتر و بهتری انجام بگیرد. پیکور یکی از این تجهیزات کاربردی در زمینه تخریب انواع سنگ و بتن است و برای آن دسته از افرادی که در این زمینه فعالیت می­کنند اصطلاحی نام آشنا می­باشد. پیکور بر اساس عملکرد و همچنین نوع انرژی مصرفی در مدل­ های گوناگونی به بازار عرضه می­شود که افراد بر اساس نیاز خود می­توانند مناسب­ترین نوع را انتخاب نمایند. با توجه به اهمیت و نقش این قبیل از ابزارآلات در تخریب بهتر و آسانتر، در ادامه این مطلب از سایت italsanat.ir می­خواهیم قدری بیشتر در مورد کاربرد، ویژگی و مزایای پیکور صحبت نماییم تا قبل از خرید و استفاده، اطلاعات خوبی داشته باشید. همچنین انواع دستگاه پیکور را می­توانید در این سایت ملاحظه بفرمایید و در صورت پسند با مناسب­ترین قیمت خریداری کنید.

راهنمای کامل  خرید پیکور + معرفی بهترین­ ها
راهنمای کامل خرید پیکور + معرفی بهترین­ ها

پیکور چیست؟

پیکور همان طور که در مقدمه نیز اشاره نمودیم یکی از ابزارآلات قدرتمند در زمینه تخریب انواع سازه است که از آن می­توان برای تخریب اجسام و سازه ­های سختی همچون بتون، سنگ، آسفالت و …. استفاده نمود. پیکور واژه ­ای لاتین است که به معنای تیشه سنگ شکن می­باشد. و در واقع نام دستگاهی است که با استفاده از منبع تغذیه متفاوتی همچون برق، بنزین، باد و …کار می­کند. این ابزار بر روی ماشین آلاتی مانند بیل مکانیکی نصب و از این طریق عملیات تخریب انواع سازه را انجام می­دهد. پیکور در مدل، شکل، اندازه و منبع تغذیه متفاوت به بازار عرضه می­گردد. به پیکور، چکش تخریب هم گفته می­شود که از پرکاربردترین انواع ابزارآلات در صنعت ساختمان به حساب می­آید. این چکش ­ها برای تخریب دیواره ای بتنی و سایر سازه­ های مستحکم مورد استفاده قرار می­گیرند. سیلندر، سر سیلندر، سوپاپ، پیستون، مته، بلوک سوپاپ نیز از اجزا و قطعات تشکیل دهنده پیکور هستند.

مشاهده مطلب
خرید انواع پیکور برقی ضد آب

آشنایی با کاربرد پیکور

چکش تخریب یکی از پرمصرف­ترین ابزارآلات در بخش ساختمانی، راه سازی، خیابان سازی، بازسازی پیاده ­روها، تعمیر مسیرهای آب و فاضلاب و سایر کارهای عمرانی است که دلیل آن را می­توان به کاربردی بودن این ابزار دانست. از مهمترین ویژگی چکش تخریب می­توان اشاره ­ای به موارد زیر نمود:

تخریب اجسام سنگین و مستحکمی همانند بتن و صخره از مهمترین کاربردهای چکش تخریب است. سطوحی را که با مواد منفجره و یا کمپرسور نمی­توان تخریب کرد با استفاده از پیکور به راحتی تخریب می­شوند.

ریز و خرد کردن سنگ، حفاری تونل، کندن آسفالت جاده ­ها، خرد کردن صخره و… از دیگر کاربرد استفاده از پیکور می­باشد.

استفاده در معدن یکی از کاربردهای رایج چکش تخریب است. در معدن برای این که کار تخریب را انجام دهند در ابتدا با استفاده از مواد منفجره، سنگ­ های بسیار بزرگ را به تکه ­های کوچکتر تبدیل می­کنند و سپس با استفاده از ابزاری مانند پیکور، سنگ­ های خرد شده را به تکه­ های بسیار کوچکتر تقسیم می­کنند تا بتوانند از آن­ ها برای مصارف مختلف مود استفاده قرار دهند.

انواع پیکور

با توجه به قدرت و همچنین منبع تغذیه­ ای مورد استفاده، پیکور به چندین نوع تقسیم می­گردد که در ادامه به شرح مهمترین آن­ ها خواهیم پرداخت.

  • پیکور بادی

از قدیمی­ترین انواع پیکور موجود در بازار است که از طریق میزان هوای تولید شده توسط کمپرسور، انرژی لازم جهت تخریب مصالح ساختمانی را فراهم می­آورد. پیکور بادی برای تامین انرژی و در نتیجه کار کردن باید به یک کمپرسور متصل گردد.

  • خرید پیکور برقی

این نوع از پیکور همان طور که از نام آن بر می­آید با استفاده از جریان الکتریکی، سازه ­های مختلف را تخریب می­کند. پیکور برقی به دلیل توان و قدرت بالا، در حال حاضر از محبوبیت بالایی در بین کاربران برخوردار می­باشد. از این پیکور برای تخریب مصالحی همچون آجر، سنگ، ملات، سیمان و … استفاده می­شود. پیکور برقی با کمک قلم ­های شش گوش کار تخریب را انجام می­دهد.

مشاهده مطلب
پیکور چیست؟ بررسی انواع پیکور

  • خرید پیکور هیدرولیکی

یکی از به صرفه­ترین انواع چکش تخریب موجود در بازار است که در صنعت ساختمان بسیار مورد استفاده قرار می­گیرد. بیشترین کاربرد پیکور هیدرولیکی در تخریب تونل، معدن، جاده و انواع پروژه­های بزرگ است. این پیکور، انرژی مورد نیاز برای تخریب را از طریق فشار بیل مکانیکی به روغن هیدرولیک تامین می­کند.

بهترین برند پیکور

یکی از آیتم­ های مهم در انتخاب پیکور مناسب، توجه به برند و شرکت سازنده است. این مدل از ابزارآلات با توجه به کاربردی که دارند توسط شرکت­  های مختلفی با برندهای گوناگونی به بازار عرضه می­ شوند. به طور کلی برندهایی همچون هیلتی، دیوالت، بوش، رونیکس، هیوندای، متابو، ماکیتا و ادون در مقایسه با سایر برندها صاحب نام­تر هستند و از کیفیت و عملکرد بالاتری برخوردار می­باشند.

راهنمای کامل خرید پیکور

اگر قصد خرید پیکور با کیفیت و کاربردی را دارید بایستی به نکات فنی توجه کنید و چنانچه اطلاعات تان کافی نیست می­توانید از متخصصین و کارشناسانی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند کمک بگیرید تا بتوانید مناسب­ترین نوع را با توجه به زمینه کاری خود خریداری کنید. اندازه ­های متنوع و مدل­ های بی­شمار از این ابزار در بازار به نوعی کار انتخاب و خرید را برای متقاضیان سخت­تر نموده است. انتخاب پیکور بایستی متناسب با نوع نیاز انجام بگیرد تا از هر نظر برای مصرف کننده مقرون به صرفه باشد. از مهمترین آیتم در انتخاب یک پیکور مناسب، توجه به توان و قدرت هر ضربه وارد شده از سوی این دستگاه است. اگر حجم کار زیاد باشد اما قدرت و توان پیکور خریداری شده پایین باشد، یقینا نمی­تواند خواسته کاربران را برآورده نماید. از دیگر مواردی که بایستی مورد توجه قرار بگیرد، قیمت پیکور است. قیمت پیکور باید با ویژگی دستگاه بیشترین تناسب را داشته باشد.

مشاهده مطلب
طرز کار پیکور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *