ست چسب زنده به همراه قوری کشی فلزی

ست چسب زنده که همراه با قوری کشی فلزی استفاده شود یکی از مهم‌ترین ابزارآلات صافکاری به‌حساب می‌آید که بهتر است در مورد آن اطلاعات کاملی داشته باشیم تا در طول انجام کار به مشکل نخوریم. در ادامه‌ی مقاله قصد داریم در مورد صنعت صافکاری و تعریف چسب زنده بیشتر باهم صحبت کنیم.

صنعت صافکاری

صنعت صافکاری خودرو یکی از صنعت‌های مدرن به‌حساب می‌آید که درزمینهٔ تعمیرات ماشین و ریزه‌کاری‌های آن فعالیت می‌کند. ز مهم این ریزه‌کاری‌ها شامل از بین بردن فرورفتگی‌های ماشین در اثر تصادف و یا هر اتفاق دیگری هست. احتمالاً شما هم تاکنون گذرتان به صافکاری‌های خودرو افتاده است و می‌دانید که افرادی که این شغل را انجام می‌دهند معمولاً به شما دو گونه از صافکاری بارنگ و بی‌رنگ را پیشنهاد می‌دهند.

البته صافکاری بارنگ برای تعمیراتی است که ماشین ضربه شدید دیده و نیاز به تعمیرات جدی‌تری دارد. شاید در نگاه اول شغل صافکاری آسان به نظر برسد اما برای کسب توانایی تعمیر ماشین، فرد صافکار نیاز به مهارت بالا و در کنار آن تجربه و سابقه کار زیادی دارد. اگر بخواهیم در مورد ابزار صافکاری با شما صحبت کنیم می‌توانیم به شاسی کشی، پمپ رنگ، خشک‌کن رنگ، دستگاه جوش و موارد بسیار دیگری اشاره‌کنیم اما یکی از ابزارهای بسیار مهم که در صافکاری بدون رنگ استفاده می‌شود کش‌های چسبی یا همان چسب‌های زنده هستند.

چسب زنده چیست

در حقیقت یک سری از چسب‌ها وجود دارد که اگر آن‌ها را در دمای محیط و دمای عادی قرار بدهید به حالت مایع هستند و برای همیشه چسبندگی خود را حفظ می‌کنند یعنی حالت نهایی این رزین به‌صورت چسبنده و مایع هست. به این چسب‌ها چسب زنده می‌گوییم. برای ایجاد این چسبندگی نهایی رزین چند عامل اهمیت دارد که یکی از آن‌ها ضخامتی است که در هنگام تولید استفاده می‌شود.

مشاهده مطلب
تفاوت ابزار صافکاری مدرن با سنتی

رزین‌هایی که در تولید چسب نواری مورداستفاده قرار می‌گیرند از منومر هایی ساخته‌شده‌اند که دمای بسیار پایینی در حد دمای شیشه‌ای شدن دارند. از ویژگی‌های این نوع چسب می‌توان به این‌که در برابر فشار بسیار حساس است اشاره کرد البته این چسب در دمای محیط معمولاً به‌صورت چسبناک و چسبنده وجود دارد. فیلم نهایی این چسب به‌صورت بسیار شفاف به وجود می‌آید البته در حالتی که بر پایه آب امولسیونی باشد و آب رزین آن به‌صورت کامل تبخیر شود. در صنعت صافکاری یکی از ابزارهای مهم و کاربردی چسب هست در صافکاری مدرن نوع مخصوصی از چسب‌ها را استفاده می‌کنیم که قدرت چسبندگی بالایی دارند.

ویژگی چسب‌های زنده

چسب‌هایی که در صنعت صافکاری استفاده می‌شوند معمولاً در سایز‌های استاندارد جهانی تهیه می‌شوند به‌گونه‌ای که با اکثر تفنگ‌های حرارتی قابلیت مچ شدن دارند. ازنظر رنگی این چسب‌ها بسیار متنوع و گوناگون هستند که هر رنگ میزان چسبندگی آن‌ها را مشخص می‌کند به‌عنوان‌مثال معمولاً چسب مشکی قوی‌ترین نوع چسب به‌حساب می‌آید. به ترتیب رنگ‌های زرد و سفید در درجه چسبندگی پایین‌تری نسبت به رنگ مشکی قرار دارند. ۰ برای پاک کردن این چسب از روی بدنه ماشین جای نگرانی وجود ندارد و می‌توان تنها با اسپری کردن مقداری استون یا الکلي سفید آن‌ها را کاملاً از بدنه ماشین جدا کرد.

 

تولید محتوا: کانون تبلیغاتی فرمو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *