وینچ برقی تکفاز انواع و خرید

 

وینچ برقی ابزاری است که از مکانیزم کارایی شامل موتور، درام، ترمز، گیربکس، قلاب و سیم اتصال که در مدل‌های مختلف می‌تواند کابل سیمی (سیم بکسل) و یا زنجیر باشد، تشکیل شده است. در وینچ‌های برقی بر خلاف وینچ‌های دستی که نیروی انتقال اجسام توسط خود کاربر و توسط دسته انتقال تامین می‌شود در مدل‌های برقی این نیرو توسط الکتریسیته و موتور الکتریکی متصل به گیربکس دستگاه تامین می‌شود. وینچ‌های برقی جزو پرکاربردترین و پر مصرف‌ترین مدل در موارد صنعتی و کارخانه‌های صنعتی می‌باشند. به منظور جابجایی و انتقال محموله‌ها از انواع مختلف وینچ دستی ساده و کلاج دار استفاده می‌گردد. اما اغلب این وینچ‌ها چه از لحاظ کاربرد و چه از لحاظ فنی برای مصارف صنعتی در مقیاس کوچک مناسب نیستند. وینچ‌های مورد استفاده در مقیاس‌های صنعتی از انواع برقی تک‌فاز و سه‌فاز می‌باشند. در این مقاله به بررسی وینچ برقی تکفاز خواهیم پرداخت.

 

انواع کاربردهای وینچ برقی تکفاز

 

انواع کاربردهای وینچ برقی تکفاز

وینچ برقی ابزاری است که با مکانیزم سیم و قرقره عمل می‌کند. این نوع از وینچ‌ها در صنعت کاربردهای گسترده‌ای دارند. در انواع مختلف جرثقیل‌ها، وینچ برقی یکی از شاخصه‌های اصلی و پر کاربرد به شمار می‌رود. با استفاده از وینچ‌ها و مکانیزم قرقره‌های مرکب می‌توان مزیت مکانیکی را افزایش داده و در نهایت قدرت انتقال جرثقیل‌ها را افزایش داد. در انواع هیدرولیکی جرثقیل نیز می‌توان با انتقال نیروی پمپ هیدرولیکی به هیدرو موتور و گیربکس مرکزی وینچ، امکان حرکت دورانی در دو جهت را فراهم آورد. بدین وسیله و با اتصال یک سیم بکسل به سازه ‌می‌توان یک حرکت خطی ساده را بوجود آورد.

وینچ‌های برقی در حالت عادی معمولاً دو کاره می‌باشند و تنها محموله‌ها را در جهت عمودی بالا و پایین می‌برند. ولی با اضافه نمودن کالسکه یا ترول می‌توانند در چهار جهت مختلف حرکت کنند. بر اساس تعداد دور سیم‌پیچ موتور مرکزی وینچ برقی تکفاز (دو دور یا تک دور بودن) قلاب می‌تواند با دو یا یک سرعت بالا و پایین شود. به این نوع از وینچ‌های برقی تکفاز، وینچ دو سرعته و تک سرعته گفته می‌شود. وینچ‌ها را می‌توان به سقف متصل کرد و از آن‌ها برای انتقال و جابجایی محموله‌ها استفاده نمود. به همین خاطر در برخی موارد آن‌ها را به نام بالابر سقفی می‌شناسند. وینچ‌های برقی دو نوع سه‌فاز و تک‌فاز در بازار وجود دارند که هر کدام از آن‌ها دارای مصارف مختلف صنعتی و کارگاهی می‌باشند.

مشاهده مطلب
خرید عمده وینچ برقی

 

وینچ برقی تک‌فاز

وینچ برقی تک‌فاز

این نوع از وینچ‌ها با توجه به وزن کم و سهولت استفاده و نصب آن‌ها در بسیاری از کارگاه‌های ساختمانی، صنعتی و تولیدی مورد استفاده واقع می‌شوند. وینج برقی تک‌فاز را می‌توان به دو صورت مورد استفاده قرارداد: 1-بدون استفاده از قرقره و 2-با استفاده از قرقره

در حالت نخست (بدون استفاده از قرقره) قلاب بالابر به صورت بی‌واسطه و به محموله متصل می‌گردد و آن را جابجا می‌کند. در حالت دوم از یک قلاب متصل به قرقره استفاده می‌گردد به این صورت که ابتدا سیم بکسل را از قرقره عبور می‌دهیم و قلاب سیم بکسل را از قرقره رد می‌کنیم و در نهایت به جسم مورد نظر متصل می‌کنیم. زمانی که از قرقره در وینچ استفاده می‌شود با توجه به قانون قرقره‌ها، نیرو مورد استفاده برای جابجایی محموله مورد نظر نصف می‌شود و یا به عبارت دیگر می‌توان با نیروی مورد استفاده در حالت نخست، دو برابر محموله را جابجا نمود.

 

 

وینچ تک‌فاز کوچک

ویژگی‌های وینچ برقی تک‌فاز

وینچ‌های برقی تک‌فاز یکی از ابزارهای محبوب و پرفروش برقی موجود در بازار می‌باشند که در زیر به دلایل محبوبیت و مزایای این ابزارها اشاره می‌کنیم.

1-قیمت پایین: وینچ‌های تک‌فاز نسبت به مدل‌های دیگر قیمت پایین‌تری دارند و به راحتی می‌توانید با توجه به نیاز خود گزینه مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

2-وزن پایین: این نوع بالابرها به نسبت وینچ‌های سه‌فاز وزن کمتری داشته و به همین سبب قابلیت حمل و انتقال آن‌ها بسیار راحت می‌باشد. بسیاری از افراد به ابزارهای قابل حمل با نصب آسان در محل نیاز دارند.

3-استفاده از برق تک‌فاز: همانگونه که از نام این ابزار (وینچ برقی تک‌فاز) برمی‌آید؛ برای راه‌اندازی و استفاده از آن‌ها به شبکه برق تک‌فاز یا به عبارت دیگر برق شهری 220 ولت احتیاج دارید. با توجه به در دسترس بودن برق تک‌فاز در تمامی نقاط متصل به شبکه سراسری برق، این ابزار گزینه مناسب و در دسترسی برای استفاده‌های مختلف می‌باشد.

مشاهده مطلب
لوله خم کن دستی

4-قابلیت افزایش طول سیم بکسل: در انواع استاندار وینچ برقی تکفاز طول سیم دستگاه 20 متر می‌باشد ولی با توجه به ساختار ساده  این ابزار به راحتی می‌توانید با در نظر گرفتن نیاز خود اندازه سیم بکسل را تغییر دهید.

تولید محتوا: کانون تبلیغاتی فرمو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *