راهنمای خرید تیفور

 

تیرفور، پولیت یا به اصطلاح عامیانه تیفور ابزاری است که بوسیله نیروی کششی محموله‌ها را جابجا می‌نماید. در زمان جنگ جهانی دوم نیاز به ابزاری احساس می‌شد که برای ارسال محموله‌ها در بین سنگرها و کانال‌های ارتباطی کارآیی داشته باشد. درعین حال این ابزار نیاز بود بتواند بدون اینکه افراد در خطر کشته شدن قرار بگیرند، محموله‌های غذایی و دارویی سنگین را منتقل کند. سیمون فاور مهندس بلژیکی با توجه به نیاز احساس شده برای چنین ابزاری تیفور را اختراع نمود. تیفور دارای کارآیی‌های متنوع و مختلفی می‌باشد که از آن جمله می‌توان به استفاده از آن‌ها در صنایع ریلی و جاده‌ای، صنعت ساختمان، سازه‌های فلزی معلق و پل سازی، صنایع دریایی و ساخت کشتی، آتش‌نشانی و امداد و نجات، صنعت برق و همچنین مخابرات، جنگل‌داری و منابع طبیعی، کوهنوردی و ورزش‌های مرتبط و بسیاری از مشاغل و صنایع سبک و سنگین دیگر که نیازمند جابجایی بار و محموله‌های خود می‌باشند، اشاره نمود. در این مقاله به بررسی انواع تیفور پرداخته تا خرید تیفور برای شما عزیزان راحتتر شود.

تیفورها به همراه طناب، تسمه یا زجیر با طول‌های مختلف وجود دارند. از این ابزارها می‌توان برای حمل بار و انتقال آن‌ها در جهت عمودی برای جابجایی به بالا و پایین یا کشیدن بار در یک خط مستقیم و همچنین جابجایی محموله‌هایی که حجم زیادی دارند، استفاده نمود. نحوه استفاده از تیفور بدین صورت است که ابتدا باید این ابزار را در محل مناسب نصب نماییم و پس از آن محموله مورد نظر را به قلاب تعبیه شده در تیفور وصل کرده و در نهایت با حرکت دستگیره پولیت، محوله مورد نظر را به جهت دلخواه خود بکشید. با توجه به ساختار تیفورها برای استفاده از آن می‌بایست کاربر امکان نزدیک شدن به تیفور و همچنین فضایی مناسب عملیاتی را داشته باشد. چرا که کاربر برای جابجایی محموله باید قادر باشد دستگیره پولیت را در راستای مناسب جابجا نماید. از مهمترین ویژگی تیفور می‌توان به امکان انتقال محموله‌ها در تمام زوایا اشاره کرد. همچنین به جهت طراحی ساده و به طبع آن قطعات تشکیل دهنده کم، تجهیز و نگهداری از این ابزار کاربردی بسیار ساده و مقرون به صرفه می‌باشد.

مشاهده مطلب
ابزار آلات جوشکاری

تیفورها در دو نوع برقی و دستی در بازار وجود دارند. در تیفور برقی از الکتریسیته به منظور انتقال و جابجایی محموله‌ها استفاده می‌کند در حالیکه در نوع دستی، انرژی مورد نیاز برای این منظور توسط کاربر تامین می‌شود. نوع دستی تیفور به دلیل امکان استفاده در مکان‌های مختلف و با شرایط خاص، بسیار پر طرفدارتر از نوع برقی آن می‌باشد.

 

تیفور دستی با سیم بکسل
تیفور دستی با سیم بکسل

ساختار و چگونگی عملکرد تیفور

تمامی انواع تیفورها دارای سه جز مهم بدنه، سیم بکسل و دستگیره پولیت تشکیل شده‌اند. این تجهیزات همچنین دارای سه نوع اهرم کششی، معکوس و خلاص می‌باشند. نحوه کار تیفور بدین صورت است که ابتدا آن‌ها را از قسمت تکیه‌گاه به سطحی محکم مانند ستون، درخت و … متصل می‌کنیم و سپس اهرم خلاص را در حالت آزاد قرارداده و سیم بکسل را از داخل دستگاه عبور می‌دهیم و از سمت‌ انتها به محموله مورد نظر وصل می‌کنیم. در این حالت دسته به اهرم کشنده متصل خواهد شد و کاربر دسته را به سمت عقب و جلو حرکت می‌دهد تا سیم بکسل حرکت کرده و محموله را جابجا نماید. خرید تیفور با داشتن اطلاعات راجب عملکرد انواع دستگاه بسیار مناسب است.

انواع مختلف تیفور دستی

تیفور با سیم بکسل: این نوع تیفور دارای زنجیر و دو قلاب می‌باشد. یکی از قلاب‌ها به سر محموله مورد نظر بسته می‌شود و قلاب دیگر به محلی که قرار است بار را به آنجا منتقل نماییم. بر روی تیفور اهرمی قرار دارد که با جابجایی آن سیم بکسل و قلاب به سمت تیفور کشیده می‌شود. به عبارت دیگر بدنه تیفور ثابت است و بار به سمت آن حرکت می‌کند. این ابزار به گونه‌ای طراحی شده است که تقریباً در هر شرایطی می‌توان از آن استفاده کرد و برای حمل و نقل آن مشکلی وجود نخواهد داشت. این نوع تیفور بسیار سبک هستند و به طور معمول 4.5 کیلوگرم وزن دارند و دارای ظرفیت‌های حمل بار متنوعی از 1 تا 3 تن و نیز قابلیت عملیاتی شدن در ارتفاع تا حدود 4 متر را دارا می‌باشند.

مشاهده مطلب
ابزار صافکاری بیرنگ
تیفور دستی با طناب

 

تیفور با طناب و تسمه برزنتی: در این نوع تیفور به جای سیم از طناب و تسمه برزنتی استفاده شده است. از این ابزار برای انتقال کابل و یا سیم مهار در انتهای خطوط گرم استفاده می‌شود. نوع برزنتی این محصول برای استفاده در شبکه برق فشار ضعیف کاربرد دارد و معمولاً دارای طولی تا 1.5 متر می‌باشد. به طور کلی از تیفور طنابی و برزنتی برای تعمیر و نگهداری خطوط سربار و انتقال نیرو در محدوده تناز 1 تا 2 تن استفاده می‌شود.

تیفور زنجیردار یا جرثقیل دستی
تیفور زنجیردار یا جرثقیل دستی

 

تیفور زنجیردار: در این ابزار از زنجیر به جای سیم بکسل استفاده شده است. تیفور یا پولیت زنجیردار که با نام جرثقیل دستی نیز شناخته می‌شوند. جرثقیل دستی تیفور به عنوان بهترین و در عین حال مقرون به صرفه‌ترین گزینه برای جابجایی بارهای سنگین در شرایط گوناگون شناخته می‌شوند. جرثقیل‌های دستی تیفور با توجه به طراحی جمع و جور و فضای اندکی که اشغال می‌کنند، نسبت به انواع دیگر جرثقیل وزن پایین‌تری دارند. این امر منجر به این می‌شود که بارگیری در جرثقیل دستی تیفور آسان‌تر و ایمن‌تر از سایرین باشد.

توصیه می شود در هنگام خرید تیفور با توجه به نیاز و کاربرد محصول مناسب را انتخاب کنید تا بیشترین کارایی را دارا باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در حوزه خرید تیفور با ما در ارتباط باشید.

 

تولید محتوا: کانون تبلیغاتی فرمو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *