راهنمای خرید وینچ برقی قابل حمل

 انواع وینچ و کاربرد های آن ها

 وینچ یا بالابر ، وسیله ای مکانیکی است که به وسیله آن می توان مقادیر زیادی از وزن را جابجا کرده ، بالا کشیده و یا حمل کرد. برای دسته بندی وینچ ها از نظر نحوه عملکرد و نوع کاربرد ، می توان آن ها را به دو دسته عملکرد دستی و عملکرد خودکار تقسیم کرد.وینچ

 انواع وینچ و کاربرد های آن ها

وینچ یا بالابر ، وسیله ای مکانیکی است که به وسیله آن می توان مقادیر زیادی از وزن را جابجا کرده ، بالا کشیده و یا حمل کرد. برای دسته بندی وینچ ها از نظر نحوه عملکرد و نوع کاربرد ، می توان آن ها را به دو دسته عملکرد دستی و عملکرد خودکار تقسیم کرد.

وینچ ها از نظر قابل حمل بودن و غیر قابل حمل بودن هم به دو دسته متفاوت تقسیم می شوند:

وینچ های قابل حمل

وینچ های غیر قابل حمل

وینچ

وینچ های غیر قابل حمل چون اندازه بسیار بزرگی دارند ، باید همیشه در مکان نصب شده خود ثابت باشند و امکان جابجایی آن ‌ها به راحتی میسر نیست.

البته این ثابت ماندن علاوه بر اندازه بزرگ دلایل دیگری نیز دارد ، برای مثال یکی از دلایل این است که جزو ساختار و تجهیزات ثابت چیزی هستند : مانند وینچ هایی که در صنایع دریایی جزو تجهیزات و ساختار ثابت عرشه هستند.

وینچ های قابل حمل

این مدل از بالابر ها به دلیل این که معمولاً مدل‌ های کوچک تری هستند و وزن کمتری دارند ، قابل حمل می باشند. وینچ های قابل حمل در مدل های هیدرولیکی ، گازی و الکتریکی تولید شده و در بازار موجود هستند. این مدل از بالابر های کوچک و قابل حمل دارای قدرت مورد توجهی برای بلند کردن و بالا کشیدن اجسام سنگین وزن هستند.

مشاهده مطلب
همه چیز در مورد وینچ دستی کلاچ‌ دار + خرید

وینچ

 وینچ برقی قابل حمل

وینچ های برقی قابل حمل که به آن ها وینچ های برقی سبک ، الکترو وینچ یا وینچ تکفاز هم می گویند ، یکی از پر کاربرد ترین نوع های وینچ می باشند که به وسیله الکترو موتور ها ، نیروی محرکه خود را تامین می کنند. این نوع از وینچ ها دارای وزن ها و توان های متفاوتی هستند که توان و قدرت دستگاه با توجه به وزن دستگاه تعیین میشود. بعضی از مدل های این نوع دستگاه دارای ریموت کنترل و برخی هم دارای ترمز هستند.

وینچ های برقی که ریموت کنترل دارند این امکان را به کاربر می دهند که کاربر با دور کاری و فاصله معین ، از این دستگاه استفاده کرده و به همین دلیل از خطرات احتمالی کار با دستگاه کاسته میشود. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی ، این امکان فراهم شده که برای هر بالابر و وینچی به صورت سفارشی و جداگانه ریموت ‌کنترل تهیه و ساخته شود.

وینچ های بالابر ساختمانی یکی از مثال های خوب برای وینچ های برقی قابل حمل می باشند. این مدل از وینچ ها به دلیل قابل حمل بودن و اصلا وزن سنگین نداشتن و سهولت استفاده از آن ، یکی از پر کاربرد ترین تجهیزاتی است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد و در ساختمان ها برای حمل مصالح از این دستگاه استفاده می شود. این مدل از دستگاه ها دارای قابلیت خود قفل شوندگی و گیربکس هستند و به صورت الکترو موتور عمل می کنند. این مدل از وینچ ها توانایی حمل مصالح و بار را تا حداکثر ۲۵۰ کیلوگرم داشته و با ظرفیت ۲۵ آمپر کار می کنند.

وینچ

وینچ ها یا بالابرهای برقی سیم بکسلی یا تک فاز مزایا و قابلیت هایی دارند که موجب شده این مدل از بالابر ها ، در صدر پرفروش ترین بالابرهای برقی بازار قرار بگیرند.

مشاهده مطلب
خرید مستقیم وینچ برقی 1 تن ایرانی و خارجی

این ویژگی ها عبارت اند از:

سبک و قابل حمل بودن

این نوع از بالابرهای تک فاز برقی وزن بسیار کمتری نسبت به سایر مدل های بالابر دارند و برای کسانی که به بالابر قابل حمل یا پرتابل احتیاج دارند گزینه ای کاملا مناسب محسوب می شوند.

قیمت پایین

داشتن قیمت پایین این مدل از بالابرهای سیم بکسلی نسبت به سایر مدل ها ، سبب شده است که افراد بتوانند با توجه به نیاز خود و با هزینه ای نسبتا پایین آن را تهیه کنند.

 قابلیت راه اندازی و نصب آسان

این قابلیت ، یکی دیگر از مزایای این نوع از بالابر ها محسوب می شود. نصب این نوع از وینچ های تک فاز به مهارت و تخصص خاصی نیاز ندارد و می توان با نصب این نوع از وینچ ها در مکانی محکم به وسیله قلاب های U شکلی که همراه با بسته بندی این محصول ارائه می شود و وصل کردن آن به پریز برق ، به آسانی از آن استفاده کرد.

استفاده از آن با سیستم برق تک فاز یا برق ۲۲۰ ولت

قابلیت استفاده از وینچ های برقی با استفاده از سیستم برق ۲۲۰ ولت ، یکی از مزای این دستگاه محسوب می‌ شود زیرا این سیستم برقی در هر مکانی قابل دسترسی می ‌باشد.

وینچ

افزایش طول سیم بکسل نیز یکی دیگر از قابلیت های این دستگاه است. در مدل‌های استاندارد این مدل از وینچ های برقی ، طول سیم بکسل حدود ۲۰ متر است ولی می ‌توان با توجه به نیاز خود ، طول آن را تا ۳۵ متر نیز افزایش داد.

قابلیت‌ های نصب در ارتفاع یا روی زمین و افزایش توان وینچ به دو برابر ظرفیت با توجه به نوع کاربری و نیاز کاربر ، از مزیت های دیگر این دستگاه محسوب می شوند.

مشاهده مطلب
خرید عمده وینچ برقی

این مدل از وینچ ها ، کاربرد های فراوانی دارند برای مثال از آنها در بالابر های فروشگاهی و کارگاهی ، کارگاه های ساختمانی ، برای جابجایی بار در بالکن ها ، در کارگاه های کوچک خدماتی و تولیدی و موارد بسیاری استفاده می شود و جزو وسایل پر کاربرد به شمار میروند.

 

باید توجه داشت که این وینچ های برقی قابل حمل دارای ظرفیت های متنوعی هستند که باید با توجه به نیاز کاربر و نوع کاربری انتخاب شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *