ابزار صافکاری چسبی

خودروها یکی از اصلی‌ترین وسایل‌های حمل و نقل در دنیای امروز هستند و روز به روز هم به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. همین افزایش روز افزون و استفاده زیاد از خودور موجب شده تا تصادف و میزان آسیب دیدگی بدنه خودرو هم زیاد شود. بهترین راهکار برای ترمیم بدنه آسیب دیده، صافکاری است. در صافکاری معمولا تاجایی که امکان دارد بدون تعویض قطعه و رنگ آمیزی اقدام به تعمیر می‌کنند تا از ارزش مالی خودرو خیلی کاسته نشود. روش‌های زیادی برای صافکاری وجود دارد که یکی از پرطرفدارترین آن، صافکاری چسبی می‌باشد. بر همین اساس در این مطلب از سایت ایتال صنعت می‌خواهیم شما عزیزان را بیشتر با ابزار صافکاری چسبی آشنا نماییم.

آشنایی با ابزار صافکاری چسبی

بدنه خودرو همانند لباس انسان جنبه زیبایی دارد و اگر دچار آسیب دیدگی شود بایستی هر چه سریعتر مورد ترمیم و تعمیر قرار بگیرد. در زمان‌های گذشته صافکاران برای ترمیم بدنه خودرو از روش رنگ نمودن استفاده می‌کردند اما امروزه با روی کار آمدن روش‌های مدرن و صافکاری بدون رنگ، فرایند ترمیم به مراتب بسیار بهتر انجام می‌گیرد. در این روش به ابزارآلات زیادی نیاز است که در این مطلب ما قصد داریم که ابزار صافکاری چسبی را به شما عزیزان معرفی نماییم.

تگرگ کش چسبی

تگرگ کشی که به آن قری کش هم گفته می‌شود از پرکاربردترین ابزار صافکاری چسبی Pdr (بدون رنگ) به حساب می‌آید. صافکاران از این وسیله برای صافکاری بی رنگ بهره می‌برند. این ابزار برای آن دسته از خودروهایی که بدنه آن‌ها در اثر تصادف و یا تگرگ دچار فرورفتگی شده، گزینه‌ای ایده‌آل می‌باشد چرا که به بهترین شکل ممکن فرایند صاف و هموار نمودن را انجام می‌دهد. تگرگ کش برای این که بتواند کار صافکاری را به درستی انجام دهد از یکسری ابزارآلات تشکیل شده است به همین دلیل به صورت پک در اختیار صافکار قرار می‌گیرد. از متعلقات تگرگ کش می‌توان اشاره‌ای به موارد زیر نمود:

  • ضربه زن 

ضربه زن، پولر و یا چکش کشویی ابزاری است که به کمک صافکار می‌آید تا بدون تعویض قطعه و یا رنگ کردن، اقدام به ترمیم فرو رفتگی‌ها نماید. این وسیله با کمک یکسری پد چسبنده به سطح مد نظر می‌چسبد تا از این طریق بتواند سطوح را صاف کند. ضربه زن را معمولا از جنس فولاد می‌سازند.

مشاهده مطلب
لامپ مخصوص صافکاری
ضربه زن تگرگ کشی
ضربه زن تگرگ کشی
  • گیره دستی

از دیگر ابزار صافکاری چسبی می‌توان اشاره‌ای به گیره دستی نمود. اگر میزان فرورفتگی بر روی بدنه خودرو زیاد باشد با کمک چسب و گیره می‌توان فرایند صافکاری را به شکل بهتری انجام داد. در این روش چسب و گیره را به بدنه خودرو می‌چسبانند سپس با اعمال فشار توسط میله و کشنده، ناهمواری‌ها را به سمت بیرون هدایت می‌کنند تا فرورفتگی‌ها بدین طریق صاف شوند.

  • سری‌های پلاستیکی

صافکاران با تجربه و ماهر از طریق دستگاه تگرگ کش به همراه سری‌های پلاستیکی برای صافکاری بدون رنگ بهره می‌برند. این محصول دارای جنسی محکم از پلاستیک فشرده است که کمک می‌کند تا قرشدگی کوچک ناشی از شن، تگرگ و … از بین برود. کاربری آسانی دارد و برای صافکاری بدون رنگ وسیله‌ای کاربردی به حساب می‌آید. سری و پدهای چسب از طریق چسب حرارتی به بدنه خودرو می‌چسبند سپس، با استفاده از ضربه زن و یا گیره دستی فرورفتگی‌ها را بیرون می‌کشند.

  • گان چسب حرارتی

دستگاه چسب حرارتی یا به اصطلاح همان تفنگ و گان، وسیله‌ای کاربردی در صافکاری بدون رنگ به حساب می‌آید. برای این که با کمک دستگاه تگرگ کش، فرورفتگی‌های ایجاد شده بر روی بدنه خودرو را صاف کرد نیاز به چسب حرارتی می‌باشد. این چسب توسط دستگاهی به نام گان یا تفنگ آب می‌شود و بر روی بدنه قرار می‌گیرد. این دستگاه از نظر مشخصات فنی، توان و … در مدل‌های متنوعی به بازار عرضه می‌گردد.

گان چسب حرارتی
گان چسب حرارتی
  • چسب مخصوص

از دیگر ملزومات مورد استفاده در صافکاری بدون رنگ و چسبی، چسب مخصوص است. چسب حرارتی صافکاری که به چسب صنعتی و چسب pdr نیز شهرت دارد برای ترمیم فرورفتگی‌های ایجاد شده بر روی بدنه خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. چسب حرارتی را با کمک گان، آب می‌کنند و آن را معمولا به صورت عمودی بر روی سطح مد نظر می‌چسبانند و سپس با کشیدن از طریق ضربه زن و یا گیره دستی، فرایند قری کشی را انجام می‌دهند.

  • انبر کشنده

از دیگر لوازم مورد استفاده در صافکاری چسبی می‌توان به انبر کشنده اشاره نمود. انبر قری کش وسیله‌ای بسیار مناسب برای صافکار کردن فرورفتگی‌های ایجاد شده بر روی بدنه خودرو است. این ابزار از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار است. نحوه کار با این دستگاه بسیار آسان می‌باشد، بدین صورت که ابتدا سری‌های پلاستیکی و یا پدهای مخصوص را با کمک چسب حرارتی به بدنه خودرو می‌چسبانند، سپس با اعمال کشش و حرکت دادن دسته انبر، بدون این که آسیبی به رنگ وارد گردد تورفتگی‌ها را بیرون می‌کشند.

مشاهده مطلب
ابزار صافکاری خودرو

البته علاوه بر آنچه که اشاره نمودیم تگرگ کش چسبی دارای یکسری لوازم جانبی دیگر همچون سمبه، چکش، خار بازکن، مخزن الکل، کیسه باد، کارتک پلاستیکی و آینه صافکاری نیز می‌باشد.

نحوه استفاده از تگرگ کش چسبی

برای استفاده از ابزار صافکاری pdr نیاز به تجربه و تخصص بالایی می‌باشد. در غیر این صورت بدنه خودرو می‌تواند دچار آسیب دیدگی شدیدتری گردد. نحوه استفاده بدین صورت است که صافکار سطح تگرگ کش را آغشته به چسب حرارتی می‌کند سپس آن را بر روی سطح مد نظر که دارای فرورفتگی است می‌چسباند. با استفاده از اهرمی که به آن وصل شده، صافکار تگرگ کش را به سمت بیرون می‌کشد تا از این طریق با وارد آمدن فشار سطح فرو رفته هموار گردد.

 

زار صافکاری چسبی

تگرگ کش چسبی قیمت

تگرگ کش یکی از دستگاه های مهم در صافکاری بدون رنگ است که با استفاده از آن فرورفتگی و نا صافی های بدنه خودرو که بیشتر ناشی ار برخورد تگرگ بر روی بدنه است ترمیم می شوند. دستگاه تگرگ کش چسبی خود دارای ابزار هایی برای صاف نمودن هر چه بهتر تورفتگی های بدنه خودرو می باشد که شامل کشنده ضربه زن، کشنده دو پایه، کشنده دستی، کشنده پنجه ای، سمبه، چکش، مخرن اسپری، تفنگ حرارتی، چسب صافکاری و کارتگ های پلاستیکی هستند. بدین ترتیب صافکاران با استفاده از این ابزارات می توانند اقدام به تگرگ کشی نمایند.

چسب صافکاری

چسب صافکاری یکی از ملزومات مهم صافکاران برای ترمیم و تعمیر هر چه بهتر خودرو است. زیرا با این چسب به همراه یکسری قطعات دیگر به راحتی می توان خورو هایی که دچار تورفتگی و یا قرشدگی شده اند را به طور طبیعی صاف نمود. برای این منظور پایه های پد دار را به چسب صافکاری آغشته می کنند و آن را بر روی محلی که دچار تورفتگی شده قرار می دهند و پس از خشک شدن چسب، سپس دستگیره ها را به پایه های پد دار وصل می کنند و آن را می کشند تا جایی که پایه ها از جا کنده شوند و در این بین فرورفتگی هم صاف تر می گردد. پس از پایان کار باید چسب صافکاری را از روی بدنه خودرو جدا نمود.

مشاهده مطلب
تفاوت ابزار صافکاری مدرن با سنتی

 

ابزار صافکاری مدرن

بدنه خودور همانند لباس یک انسان علاوه بر جنبه زیبایی دارای نقش محافظت نیز می باشد بنابراین با کوچترین آسیب رسیدن به بدنه خودرو بایستی نسبت به تعمیر آن اقدام نمود. صافکاران برای ترمیم خودرو از دو روش بی رنگ و یا با رنگ استفاده می کنند که هر کدام از این ها دارای ابزارات گوناگونی برای رفع آسیب های وارده به بدنه خودرو هستند. و همگام با پیشرفت هایی که در علم و صنعت صورت گرفته، ابزار صافکاری مدرن هم به منظور ترمیم هر چه بهتر وارد بازار شده که از جمله آن می توان اشاره ای به پولیش، پمپ رنگ، خشک کن رنگ، تگرگ کش چسبی، دستگاه هاتبکس، جک شاسی کش، میله های pdr و … نمود.

ابزار صافکاری pdr

یکی از ابزار های کاربردی صافکاری، میله های PDR هستند. صافکار با استفاده از این میله ها بدون نیاز به چکش و یا ضربات مکرر می تواند تورفتگی هایی که بر روی بدنه خودرو ایجاد شده را صاف نماید. این میله ها که در صافکاری بدون رنگ مورد استفاده قرار می گیرند دارای جنسی فولادی می باشند که با سر زاویه دار خود قادر اند فرورفتگی های بدنه خودرو را صاف نمایند. استفاده از این وسیله مستلزم مهارت و تخصص بالای صافکار می باشد.

کلام پایانی

اگر بدنه خودرو دچار فرورفتگی و قری جزیی گردد با استفاده از یکسری ابزارآلات می‌توان بدون آسیب رساندن به رنگ، سطح آن را ترمیم نمود. ابزار صافکاری چسبی، انواعی از تجهیزات کاربردی در صافکاری بدون رنگ هستند که به دلیل کاربردی بودن در بین صافکاران بسیار محبوب می‌باشند. برای خرید انواع ابزار صافکاری چسبی می‌توانید سری به شرکت ایتال صنعت بزنید. این شرکت انواع محصولات صافکاری را با قیمتی مقرون به صرفه به دست مشتریان خود در سرتاسر کشور می‌رساند.

مشاهده مطلب
فروش ابزارالات صافکاری در تهران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *