خرید کمپرسور بادی دیزلی

کمپرسور باد دیزلی یکی دیگر از مهم ترین و پرکاربردترین دستگاه های موجود است که در تمام زمینه های صنعتی و اقتصادی کاربرد دارد و دارای انواع مختلف و اندازه های متنوع موجود می باشد و هر یک از آنها طبق نوع سوخت و مشخصه هایی که دارند در یک مکان و مصرف مختص خود به کار برده می شوند. سوخت کمپرسور باد دیزلی گازوئیلی می باشد و کار آن در حالت کلی باد فشرده شده ی مورد احتیاج ابزارهای بادی را فراهم می کند و یک نقش مهم و اساسی در صنعت دارد.این نوع دستگاه باعث می شود که راندمان کار بالاتر برود  و کار مورد نظر شما خیلی راحت تر انجام بگیرد، به همین دلیل باعث جلب توجه افرادی شده است تا به خرید این دستگاه اقدام کنند.

خرید کمپرسور بادی دیزلی
خرید کمپرسور بادی دیزلی

یک نکته مهم در رابطه با خرید این دستگاه وجود دارد که از اهمیت خیلی زیادی برخوردار می باشد و باید در زمان خرید به این موضوع توجه کاملی داشته باشید که باید میزان هوا با ابزاری که می خواهید با آن کار کنید مطابقت داشته باشد. زیرا در غیر این صورت باعث می شود که به موتور کمپرسور فشار زیادی وارد شود و در کارکرد دستگاه استهلاک ایجاد کند و هم چنین به علاوه بر این که بازدهی دستگاه را کم می کند، طول عمر دستگاه کمپرسور را هم کاهش می دهد.

اگر خرید این دستگاه برای شما خیلی سخت است و تخصص لازم را برای خرید آن ندارید می توانید این کار از طریق شرکت اینتال صنعت انجام دهید. این شرکت یک شرکت معتبر و معروف در سرتاسر ایران است که انواع دستگاه های کمپرسور با بالاترین کیفیت را در انبارهای خود دارد و آنها را به مشتریان خود با مناسب ترین قیمت ارائه می دهد.

مشاهده مطلب
کمپرسور باد

قیمت دستگاه کمپرسور بادی دیزلی

این دستگاه ها با توجه به نوع آن و فاکتورهایی که دارند، دارای قیمت های مختلفی می باشند و این قیمت ها در بیشتر موارد نشان دهنده ی این است که درصد و درجه ی کیفیت دستگاه تا چه اندازه می باشد. هم چنین قیمت این نوع دستگاه هم یکی دیگر از موارد مهم خرید کمپرسور بادی دیزلی است  که می توان با توجه به آن یک خریدی بی واسطه و عمده یا به صورت خرده داشته باشید.

قیمت دستگاه کمپرسور بادی دیزلی
قیمت دستگاه کمپرسور بادی دیزلی

کاربرد کمپرسور بادی دیزلی

کمپرسور بادی دیزلی جزء دستگاه های مکانیکی است و از ارزش های فراوانی در انواع زمینه های بزرگ و کوچک مانند پزشکی، صنعتی، لوازم خانگی و سایر زمینه ها کاربردهای زیادی دارد. کار اصلی این دستگاه دیزلی فشرده کردن گاز و مایعات مورد استفاده قرار می گیرد، در حالت کلی کار دستگاه به صورت است که گاز یا مایعات را با بیشترین سرعت به درون خود کشیده و آن را بلافاصله فشرده می کند و هم چنین این عمل باعث می شود که دمای گاز فشرده شود و افزایش پیدا کند و در بعضی مواقع گاز فشرده شده را از قسمت خروجی کمپرسور توسط یک سیستم خنک کننده  عبور داده می شود تا دمای گاز باز هم به حد نرمال خود برسد.

کمپرسور باد دیزلی به علاوه بر موارد گفته شده در عملیات های ساختمانی و ایجاد حفره های بزرگ خارج از جاده ها، تعمیر مجدد جاده ها، تقویت سنگ، کار خط لوله، عملیات های نجات  و سند بلاست کاربردهای زیادی دارد. هم چنین به دلیل صدای کم آن می توان حتی از آن در مناطق شلوغ و پر جمعیت در نزدیک بیمارستان ها استفاده شود.

کاربرد کمپرسور بادی دیزلی
کاربرد کمپرسور هوای دیزلی

مزیت های مهم خرید دستگاه کمپرسور باد دیزلی

  • یکی از مزیت های مهم خرید دستگاه کمپرسور هوای دیزلی این است که از آن می توان در تمام مکان ها استفاده کرد.
  • این دستگاه را بر روی کامیون قرار داد تا به مکان مورد نظر ببرید.
  • کمپرسور بادی دیزلی را می توان خیلی راحت به وسیله یدک کش یا هر نوع وسیله نقلیه دیگر متصل کنید و آن را به محل کار خود انتقال دهید.
  • کمپرسور بادی به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد می توان از آن در تمام زمینه ها و انواع محیط ها براساس سطوح رطوبت، دمای محیط، ارتفاعات، فشار کاری و انواع پروفیل های چرخه بار استفاده شود.
  • کمپرسور بادی دیزلی به خاطر این که سر و صدای بلندی ندارد می توان در تمام اماکن از آن استفاده شود بدون این که باعث ایجاد هیچ نوع آلودگی صوتی شود.
  • از این دستگاه در محیط های که امکان دارد در آن احتمال جرقه یا آتش سوزی باشد می توان از آن استفاده کرد، زیرا این دستگاه ایمنی بیشتری در این محیط ها دارد و می تواند از جان افراد در این محیط های کار حفاظت کند.
  • یکی دیگر از مزیت های این کمپرسور بادی این است که موتور آن خیلی قدرتمند می باشد و برای نگه داری از آنها فقط باید آن را روغن کاری کنید.
مشاهده مطلب
ابزار صنعت
مزیت های مهم خرید دستگاه کمپرسور باد دیزلی
مزیت های مهم خرید دستگاه کمپرسور باد دیزلی

چند نوع از قطعات مهم کمپرسور بادی دیزلی

  • موتور کمپرسور بادی دیزلی : مهم ترین قطعه این دستگاه می باشد که نیروی مورد نیاز برای حرکت در آوردن سایر اجزای داخلی و لوازم درونی را به وجود می آورد.
  • هوا ساز کمپرسور بادی دیزلی : این قطعه به عنوان قلب این دستگاه محسوب شده است که با روشن شدن موتور دیزلی این قطعه به حرکت در می آید و کار آن تولید هوای فشرده است.
  • پیستون کمپرسور : این قطعه گاز یا هوای موجود در کمپرسور هوای دیزلی را تحت فشار قرار می دهد و آن را مورد تراکم قرار می دهد و کار اصلی که فشرده سازی هوا یا گاز می باشد را انجام می دهد.
  • رینگ کمپرسور بادی دیزلی : این قطعه از حرکت های ناخواسته پیستون و از خارج شدن روغن و هم چنین از خروج فشار از مخزن جلوگیری می کند.
  • میل لنگ کمپرسور بادی دیزلی : این قطعه با استفاده از میله اتصال شده به پیستون وصل می شود و کار این قطعه حرکت رفت و برگشتی پیستون را به حرکت چرخشی یا دورانی تبدیل می کند.
  • سنسور حرارتی کمپرسور بادی دیزلی : از این قطعه برای کنترل کردن دمای هوا استفاده شده است و از خطرات خطرهای احتمالی بر اثر فشار بیشتر از حد دمای گاز جلوگیری می کند. به طور کلی وظیفه اصلی و مهم این قطعه حفظ سلامتی و ایمنی این دستگاه است.
  • اینتر کولر و افتر کولر : وظیفه این دو قطعه در کمپرسور هوای دیزلی خنک کردن هوای موجود در این مدل از دستگاه بادی است تا برای سایر مراحل متراکم سازی و هوای خروجی آماده باشد.
  • فیلتر سپراتور کمپرسور بادی دیزلی : این قطعه از دستگاه کمپرسور هوای دیزلی وظیفه جدا کردن و حذف ذرات معلق و آلودگی های موجود در هوا را به عهده دارد.
  • گیج روغن : این قطعه هوای اضافی از مخزن روغن را خارج می کند و از ورود گرد و غبار به مخزن جلوگیری می کند.
  • مخزن کمپرسور : یک محفظه ای است تا هوای فشرده را ذخیره و نگه داری کند تا در مواقع مورد نیاز اپراتورها، هوا را به خط تولید انتقال دهد.
  • درایر کمپرسور : این قطعه وظیفه خشک کردن یا حذف رطوبت هوای فشرده را دارد.
مشاهده مطلب
آچار بکس بادی
چند نوع از قطعات مهم کمپرسور بادی دیزلی
چند نوع از قطعات مهم کمپرسور بادی دیزلی

انواع کمپرسور بادی دیزلی

کمپرسور بادی همان گونه که در این مقاله توضیح دادیم یک نوع دستگاه مکانیکی است که برای راه اندازی انواع دستگاه ها و ابزارها مورد استفاده قرار می گیرد و بر اساس نوع سیستم و نحوه ی فشرده سازی در انواع مختلفی طراحی و تولید شده اند. هم چنین کمپرسورهای باد دیزلی بر اساس میزان فشار، قابلیت حمل و قدرت موتور متحرکه دسته بندی شده اند و این دسته بندی بر اساس نحوه ی انتقال قدرت از کمپرسور به سیال به دو دسته دینامیکی و جابه جایی مثبت قرار گرفته اند.

انواع کمپرسور بادی دیزلی
انواع کمپرسور بادی دیزلی
  • کمپرسورهای بادی دیزلی دینامیکی : این مدل از کمپرسورهای بادی دیزلی انتقال دادن انرژی به سیال را به روش دائمی انجام می دهند و این مدل هم در دو نوع گریز از مرکز و جریان محوری در بازار موجود هستند. مدل گریز از مرکز مدل دینامیکی کمپرسور دیزلی فشار هوا یا سیال را از طریق پره های شعاعی به مرکز چرخ پروانه وارد می شود و به وسیله نیروهای گریز از مرکز به طرف محیط چرخ پروانه به طرف بیرون فرستاده می شود و هم چنین قبل از این که سیال به چرخ مرکز بعدی وارد شود از طریق یک پخش کننده آن را به محفظه انرژی جنبشی به فشار استاتیک تبدیل می کند.
  • کمپرسور هوای دیزلی جابه جایی مثبت : این نوع از مدل کمپرسور دیزلی انرژی را به طور متناوب انتقال می دهد که باعث ایجاد افزایش فشار در سیال می شود و در دو مدل رفت و برگشتی و دورانی طراحی و تولید شده است. این مدل از دستگاه کمپرسور هوا دیزلی برای انواع پروژه های صنعتی و خصوصی کاربرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *