آشنایی کامل با دستگاه صافکاری مغناطیسی + خرید

دستگاه صافکاری مغناطیسی یکی از پرکاربردترین ابزارآلات موجود در صنعت صافکاری خودرو است که از قابلیت های بالایی جهت ترمیم و صاف نمودن خودرو برخوردار می باشد. در بازار این نوع دستگاه را به اسم هاتبکس نیز می شناسند که به عنوان یک دستگاه مکش خیلی سریع قری های نرم و تگرگی های ایجاد شده بر روی خودرو را از بین می برد. این دستگاه عملکرد خود را با سیستم امواج گردابی الکتریکی انجام می دهد. خواص امواج ایجاد شده به گونه ای است که ملکول های فولاد در مرکز و هسته به جنب و جوش درمی آورد تا از این طریق ورق فرو رفته بیرون آید و سطح ناهموار آن مسطح گردد. از آنجایی که عملیات را به طور دقیق و بدون این که رنگ خودرو ریخته شود انجام می دهد، در حال حاضر یکی از ابزاهای مهم و کاربردی در صافکاری به حساب می آید و کمتر صافکاری پیدا می شود که از وجود آن بی بهره باشد. با توجه به نقش و اهمیتی که انواع ابزارآلات و تجهیزات در صافکاری دقیق و هر چه بهتر دارند ما هم پست امروز خود را به دستگاه صافکاری مغناطیسی اختصاص دادیم تا بیشتر با کاربرد و قابلیت های آن آشنا شوید. لطفا تا انتهای مطلب با ایتال صنعت باشد.

آشنایی کامل با دستگاه صافکاری مغناطیسی + خرید
آشنایی کامل با دستگاه صافکاری مغناطیسی + خرید

دستگاه صافکاری مغناطیسی چیست؟

زمانی که سطح خودرو بنا به دلایلی از جمله برخورد تگرگ یا تصادف دچار فرورفتگی شود، بایستی مورد صافکاری و ترمیم قرار بگیرد تا مجددا به حالت قبل درآید. برای این امر صافکاران از ابزار و تجهیزات مختلفی استفاده می کنند که یکی از آن ها دستگاه صافکاری مغناطیسی است. این دستگاه، یکی از به روزترین و مدرن ترین انواع تجهیزات صافکاری است که به منظور رفع قری ها و گودی های تگرگی مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که می دانید بدنه خودروها از آلیاژهای سبک با ضخامت کم ساخته شده اند و دارای ساختاری ظریف هستند. از این رو در هنگام ترمیم و صافکاری هم نیاز به ظرافت خاصی دارند که با ابزارهای سنتی مانند قالب و تنه نمی توان به صافکاری پرداخت. دستگاه صافکاری مغناطیسی که در بازار به هاتبکس هم معروف است یکی از جدیدترین دستگاه هاست که در مقایسه با نمونه های مشابه از عملکرد بالاتری در جهت ترمیم و صاف نمودن سطح خودرو برخوردار می باشد.

مشاهده مطلب
ابزار اره درخت بر

قابلیت دستگاه مغناطیسی صافکاری

دستگاه هاتبکس توانسته که تحولی عظیم در زمینه صافکاری ایجاد نماید. تکنولوژی گنجانده شده در این ابزار، برای صافکاری حرفه ای و پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد. حتی بسیاری از افراد غیر حرفه ای که تخصص چندانی در این زمینه ندارند با کمک این دستگاه می توانند صافکاری بدون نقض و با کیفیتی ارائه بدهند. این ابزار با استفاده از امواج مغناطیسی و گردابی قری بدنه خودرو را مکش می کند. با استفاده از این ابزار در کمترین زمان ممکن و حتی بدون باز و بسته کردن قسمتی، می توان بخش های آسیب دیده را ترمیم کرد.

قابلیت دستگاه مغناطیسی صافکاری
قابلیت دستگاه مغناطیسی صافکاری

مهمترین کاربرد این ابزار در واقع ترمیم فرورفتگی خودرو بدون بتونه کاری و رنگ کاری است. اما با این حال، دستگاه مغناطیسی صافکاری دارای یکسری قابلیت و کاربرد ویژه نیز می باشد که از آن جمله می توان اشاره ای به موارد زیر نمود:

سازگاری با محیط زیست به دلیل عدم نیاز به جوشکاری و رنگ کاری

رفع امواج به جای مانده از قاب تنه بر روی بدنه خودرو

روشی آسان و سریع در از بین بردن فرورفتگی های سطح خودرو

دستگاهی کوچک و جمع جور اما با راندمان کاری بالا

عدم نیاز به باز کردن قسمت ها داخلی برای وارد نمودن ضربه داخلی

باز کردن انواع پیچ و مهره فرسوده و زنگ زده بدون دخالت دست

جدا کردن شیشه های جلو و عقب خودرو

جدا سازی تمام برچسب و لوگوهای چسبیده شده بر روی سطح و همچنین جدا سازی تمام قطعات پلاستیکی در بخش داخلی و خارجی خودرو

توانایی در رفع موج های صافکاری

تقویت و استحکام بدنه خودرو آسیب دیده

برخورداری از صفحه نمایشگر به منظور کنترل و بررسی همه جانبه شرایط

قابلیت تنظیم قدرت و فرکانس صافکاری برای تمامی خودروها

مشاهده مطلب
کمپرسور سایلنت

ترمیم نمودن فرورفتگی های ایجاد شده بدون سوختگی رنگ بدنه

عملکرد دستگاه صافکاری مغناطیسی در ترمیم فرورفتگی سطح خودرو

دستگاه صافکاری مغناطیسی یکی از مدرن ترین دستگاه های حال حاضر در حیطه صافکاری است. این دستگاه به دلیل سرعت عمل و دقت بالا از محبوبیت بالایی در بین صافکاران برخوردار می باشد. شاید برای عده ای از عزیزان این سوال پیش آید که دستگاه صافکاری مغناطیسی از چه طریقی موجب اصلاح فرورفتگی های سطح خودرو می گردد. باید بگوییم که دستگاه از طریق تکنیک EDDY CURRENT یا همان جریان های گردابی و با استفاده از امواج حاصل از میدان مغناطیسی فرورفتگی های ایجاد شده بر روی بدنه خودرو را ترمیم می کند. زمانی که امواج الکترومغناطیسی به سطح خودرو برخورد می کند ملکول های آن به جنب و جوش درمی آیند، سپس با کمک خاصیت اتمی در بدنه خودرو، فرورفتگی های ایجاد شده در کوتاه ترین زمان ممکن بدون این که به سطح و بدنه خودرو آسیبی وارد گردد به شکل بسیار حرفه ای و بدون نیاز به رنگ و یا اصلاح مجدد، ترمیم می شوند.

عملکرد دستگاه صافکاری مغناطیسی در ترمیم فرورفتگی سطح خودرو
عملکرد دستگاه صافکاری مغناطیسی در ترمیم فرورفتگی سطح خودرو

آموزش کار با دستگاه صافکاری مغناطیسی

دستگاه صافکاری مغناطیسی روش کار بسیار آسانی دارد طوری که حتی بسیاری از افراد مبتدی و غیر حرفه ای نیز می توانند صافکاری با کیفیت و دقیقی را انجام دهند؛ اما با این حال نیاز به آموزش دارند و بایستی چگونگی کار با آن را یاد بگیرند. بدین ترتیب برای آن دسته از افرادی که قصد کار با این دستگاه را دارند و از آن می خواهند در حرفه خود به بهترین شکل ممکن استفاده نمایند، دیدن آموزش های مرتبط با نحوه کار با این دستگاه امری ضروری به نظر می رسد. با دیدن آموزش های لازم کار کردن با این دستگاه بسیار آسان و لذت بخش خواهد بود. البته کاربران برای این که بتوانند با کمک این دستگاه، صافکاری را به بهترین شکل ممکن انجام دهند بایستی کار با سمبه بادگیری به جهت گرد کردن و قری نمودن نیز یاد بگیرند.

مشاهده مطلب
خرید تجهیزات صافکاری
آموزش کار با دستگاه صافکاری مغناطیسی
آموزش کار با دستگاه صافکاری مغناطیسی

صافکاران عزیز برای استفاده از این دستگاه می توانند آن را به صورت عمودی و مماس با قسمت فرو رفته بر روی بدنه خودرو قرار دهند و دکمه روشن شدن آن را فشار دهند. پس از فشردن دکمه، صدای آلارم که ناشی از ایجاد میدان مفناطیسی قوی بر روی سطح مد نظر است، شنیده می شود. در چنین حالتی با ایجاد حرکات دورانی، بخش فرو رفته گرم شده و خیلی سریع به بالا می آید. با خاموش کردن دستگاه و سرد شدن، سطح مجددا به حالت قبل بر می گردد و حالتی صاف و هموار به خود می گیرد. اگر سطح بیش از اندازه بالا بیاید نیز با وارد نمودن چندین ضربه می توان آن را به جای اولیه برگرداند. برای این که کیفیت کار بالا برود همان طور که اشاره نمودیم بایستی سمبه بادگیری شود. یعنی ابتدا قری و فرورفتگی های موجود در سطح با کمک سمبه حالتی نرم و گرد پیدا کنند سپس از دستگاه صافکاری مغناطیسی استفاده شود.

قیمت دستگاه صافکاری مغناطیسی

قیمت دستگاه صافکاری مغناطیسی تحت تاثیر پارامترهای مختلف به ویژه مدل و برند در بازار متغیر است. اگر قصد تهیه این دستگاه کاربردی را دارید بهتر است که آن را از نمایندگی و شرکت های معتبری که در این زمینه فعالیت می کنند خریداری نمایید تا هم کالایی با اصالت در اختیارتان قرار بگیرد و هم این که قیمتی منصافانه و مقرون به صرفه داشته باشد. در همین ارتباط شرکت ایتال صنعت در بستر اینترنت، شرایطی را فراهم آورده تا متقاضی به صورت آنلاین دستگاه مد نظر را به همراه قیمت ملاحظه نماید و پس از بررسی مشخصات فنی، قیمت و … در صورت پسند آن را ثبت سفارش نماید.

قیمت دستگاه صافکاری مغناطیسی
قیمت دستگاه صافکاری مغناطیسی

کلام پایانی

هنگام تصادف و یا در اثر وارد شدن ضربه، خودرو ممکن است که دچار آسیب، خراشیدگی و فرورفتگی گردد. که صافکاران برای تعمیر نمودن آن از دستگاه های تخصصی مختلفی همچون دستگاه صافکاری مغناطیسی استفاده می کنند. برای آن دسته از عزیزانی که شغلشان صافکاری و تعمیر نمودن انواع خودرو است، دستگاه صافکاری مغناطیسی می تواند انتخابی مناسب باشد چرا که آن ها را قادر می سازد بدون رنگ و بتونه، با سرعت بالا و همچنین به شکل کاملا حرفه ای فرورفتگی های ایجاد شده بر روی سطح خودرو را ترمیم و صاف نمایند. البته برای امر نیاز است که صافکار نحوه کار با این دستگاه را نیز بلد باشد تا کیفیت و عملکرد نهایی دو چندان گردد.

مشاهده مطلب
کمپرسور

تولید محتوا و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ فرمو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *