مگنت صنعتی

با توجه به پیشرفت هایی که در بخش علمی صورت گرفته، اغلب فعالیت های صنعتی به راحتی انجام می گیرند که از آن جمله می توان به جا بجایی بارهای سنگین اشاره نمود. در زمان های گذشته جا بجایی قطعات سنگین فلزی کاری بسیار دشوار بود اما حالا با وجود دستگاه لیفتر مغناطیسی این کار به راحتی هر چه تمام تر انجام می پذیرد. سیستم های مغناطیسی یا به اصطلاح مگنت از اداوات پرکاربرد در صنعت هستند که به منظور جا بجایی قطعات فلزی سنگینی همچون تیر آهن مورد استفاده قرار می گیرند. این آهنرباهای غول پیکر که جزیی از اداوت لیفتیگ به حساب می آیند از مزایای بی شماری در بخش صنعتی برخورداراند. خاصیت مغناطیسی مگنت موجب شده تا با استفاده از یک اهرم و سوئیچ قطع برای لیفتینگ بار به کار بروند. از ویژگی مگنت صنعتی این است که به راحتی می تواند چند برابر وزن خود بار جا بجا کند. مگنت ها جا بجایی قطعات فلزی را از طریق ایجاد میدان مغناطیسی انجام می دهند. جهت آشنایی بیشتر با ویژگی و خصوصیات مگنت صنعتی پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطلب با ایتال صنعت باشید.

خرید مستقیم انواع مگنت صنعتی
خرید مستقیم انواع مگنت صنعتی

مگنت صنعتی چگونه دستگاهی است؟

مگنت صنعتی از دسته ادوات سنگین با طول عمر بالا به حساب می آید که به منظور لیفتینگ قطعات فلزی مانند تیرهای آهن، ورق های تخت و توپی مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار در راحتی جا بجایی بار توانسته کمک زیادی به بخش صنعت نماید. قابل حمل بودن، سبک و عملکرد بالا از مهمترین ویژگی این قبیل از سیستم های مغناطیسی می باشد. مگنت ها بدون این که به زنجیر و یا سیم بکسل وصل شوند بار مد نظر را حمل می کنند. مگنت، کار جا به جایی را از طریق ایجاد میدان مغناطیسی انجام می دهد بدین صورت که با چرخاندن 180 درجه ای اهرم، قطب های آن فعال و میدان مغناطیسی بسیار قوی برای لیفتینگ فلزات شکل می گیرد. و زمانی هم که اهرم آن 180 درجه در جهت مخالف چرخانده شود، قطب ها به صورت غیر فعال در می آیند و بار فلزی از آن جدا می گردد. از آنجایی که این ابزارآلات از طول عمر بالایی برخوردار هستند به مگنت های همیشگی نیز معروف می باشند. بر روی این دستگاه نیز یک شیار V مانند وجود دارد که کاربرد آن برای نگهداری اشیای استوانه ای شکل است.

مشاهده مطلب
معرفی انواع بشکه گیر

آشنایی با مشخصات فنی مگنت صنعتی

مگنت صنعتی همانند بسیاری از ملزوماتی که در بخش صنعتی به کار می روند دارای یکسری خصوصیات و مشخصات فنی است که به واسطه آن ها وسیله ای کاربردی برای حمل بار به حساب می آید. از جمله این ویژگی ها ظرفیت حمل بار است. لیفتر مگنت های موجود در بازار با ظرفیت 100 کیلوگرم تا 3 تن تولید می شوند. بنابراین یک مگنت صنعتی قادر است که بارهای متنوعی را جا به جا کند. بالاترین ظرفیت این دستگاه، بارهایی به وزن 3 تن است اما با این حال حداکثر ظرفیت آن به عوامل دیگری نیز بستگی دارد. هر چه که فلز ضخامت کم و انحنای زیادی داشته باشد ظرفیت دستگاه کمتر می شود و صاف و یکدست بودن فلز موجب بالا بردن ظرفیت می گردد. به عنوان نمونه اگر ظرفیت یک مگنت صنعتی 2 تن و فلز مد نظر دارای انحنا باشد، ظرفیت دستگاه به نصف یعنی 1 تن کاهش می یابد. و عکس این حالت برای فلزهای صاف نیز صادق است. پس به طور کلی ظرفیت یک مگنت صنعتی متاثر از سه عامل ظرفیت اسمی، ضخامت فلز و همچنین میزان مسطح بودن فلز است. از دیگر شاخصه فنی این ابزار می توان به ایمنی بالا اشاره نمود، بر روی اهرم آن یک قفل مکانیکی تعبیه شده که از شیفت شدن ناگهانی و در نتیجه بروز حادثه جلوگیری به عمل می آورد. طول عمر بالا، عملکرد بدون افت در زمان کاری و عدم نیاز به زنجیر و بکسل از دیگر ویژگی های این دستگاه هستند.

آشنایی با مشخصات فنی مگنت صنعتی
آشنایی با مشخصات فنی مگنت صنعتی

مزایای ورق گیر صنعتی

مگنت ابزارآلاتی کاربردی در بخش جا بجایی بار به حساب می آید و شاخصه بارز آن حمل بار به شیوه ای بسیار آسانتر می باشد. مهمترین مزیت مگنت، اتصال و لیفیت اجسام در حال حرکت است. این دستگاه در واقع طوری طراحی شده تا دشواری  مربوط به جا بجایی فلزات سنگین را تسهیل نماید. توانایی بالای حمل در مگنت صنعتی موجب شده تا علاوه بر افزایش بازدهی کار در وقت نیز صرفه جویی گردد. حمل اجسام تا چندین برابر ظرفیت، عدم آسیب به اجسام در حین کار، وزن کم، ابعاد کوچک، ایمنی بالا در کار، قدرت مغناطیسی زیاد، عدم نیاز به تعمیر و طریقه استفاده راحت از دیگر مزایای مگنت صنعتی است. البته در کنار این مزیت ها دارای یک عیب نیز می باشد و آن هم فقط حمل اجسام فلزی است.

مشاهده مطلب
دانستنی های جرثقیل دستی
کاربرد مگنت صنعتی
کاربرد مگنت صنعتی

کاربرد مگنت صنعتی

در کشورمان صنایع مختلفی وجود دارد که برای حمل اجسام سنگین فلزی به دستگاهی مانند مگنت صنعتی نیاز دارند. این دستگاه برای حمل اجسام فلزی سنگینی مانند صفحات فولادی، استوانه های فولادی، ورقه های فولادی، سازه های فلزی، صنایع برش ورق، بارگیری ماشین آلات، قالب های پرس، نصب و جا به جایی مخازن کیت گازسوز بسیار مناسب است. مگنت صنعتی در کارخانه ها، انبارها، اسکله ها، صنایع پتروشیمی، ماشین سازی و … به عنوان ابزاری کاربردی برای حمل بار مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع ورق گیر های صنعتی

مگنت های صنعتی موجود در بازار به انواع زیر تقسیم بندی می شوند:

انواع ورق گیر های صنعتی
انواع ورق گیر های صنعتی

فریت (SrFe2O3)

این مگنت که به نوع سرامیکی هم شهرت دارد از ارزان ترین و فراوان ترین انواع مگنت صنعتی موجود در بارار است. از نظر ظاهری شکلی رینگی و لوله ای و از نظر فنی هم میزان خوردگی پایینی دارد.

نئودیمیم ها (NdFeBr)

مگنت های نئودیمیم ها به آهنرباهای معدنی هم معروف هستند و از آنجایی که خاصیت مغناطیسی بالایی دارند از دسته مگنت های پر قدرت به حساب می آیند. به اشکال، رینگی، بلوکی، دیسکی و کمانی تولید و روانه بازار می شوند.

ساماریم کبالت ها  (SmCo)

بیشترین کاربرد این مگنت در صنعت پزشکی، فضایی و ارتش می باشد. ساماریم کبالت ها از دسته مگنت های گران قیمت هستند. پایداری بالا، خوردگی کم و مقاومت دمایی پایین از جمله ویژگی این نوع از مگنت محسوب می شود.

آلنیکوها (AlNiCo)

آلنیکوها به نسبت سایر مگنت ها خاصیت مغناطیسی پایینی دارند به همین دلیل کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. بیشترین کاربرد این نوع از مگنت در نگهداری و اندازه گیری قطعات در کوره ها می باشد.

خرید مستقیم انواع مگنت های صنعتی
خرید مستقیم انواع مگنت های صنعتی
کلام پایانی

در این مطلب از سایت ایتال صنعت، سعی نمودیم به شرحی از مگنت صنعتی بپردازیم این که دقیقا این محصول چیست و چه کاربردی در صنعت دارد. امیدواریم این محتوا بتواند شما را در انتخاب یک مگنت صنعتی که متناسب با نیاز کاری تان باشد، یاری نماید. اگر قصد خرید این محصول را دارید و یا برای خرید می خواهید مشاوره بگیرید می توانید وارد سایت شوید و از مشاوران کمک بگیرد یا به طور مستقیم محصول خود را ثبت سفارش نماید.

مشاهده مطلب
راهنمای خرید جرثقیل دستی

یک مورد را همیشه برای خرید در نظر داشته باشید، اگر بتوانید محصول مورد نظر خود را مستقیم از وارد کننده یا تولیدکننده آن محصول تهیه نمایید و واسطه های موجود در بازار را کمتر کنید، قطعا قیمت تمام شده برای شما بسیار پایین تر خواهد بود، ایتال صنعت نمایندگی معتبر تمامی برند های داخلی و واردکننده مستقیم برند های معتبر خارجی میباشد. با خرید از مجموعه ما قیمت مناسب و کیفیت مطلوب را تجربه خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *