پک کامل انبر تگرکش

تمام صافکاران برای انجام کارهای صافکاری نیاز به ابزار آلات خاصی دارند. وظیفه صافکاران این است که ماشین هایی که در اثر حادثه یا تصادف به بدن آن آسیب رسیده را ترمیم کنند آسیب هایی مثل  خراش  و قر شدگی و فرورفتگی و ریختگی رنگ و برآمدگی  جزو آسیب هایی هستند که به بدنه ماشین وارد می شود. مسلماً برای انجام ترمیم بدنه ماشین نیاز به ابزارهایی است که به صافکار در فرآیند تعمیر کمک کند. انبر تگرکش یکی از ابزار های مهم و ضروری برای تعمیر فرورفتگی ماشین به حساب می آید. در این محتوا ما به صورت کامل به بررسی پک کامل انبر تگرکش پرداخته ایم و با معرفی این محصول و اشاره به مزایای آن شما را با این کالای شگفت انگیز بیشتر آشنا میکنیم.

پک کامل انبر تگرکش
پک کامل انبر تگرکش

پک انبر تگرکش

انبر تگر کش یک ابزار دستی است که برای ترمیم فرورفتگی های خودرو از آن استفاده می شود. صافکاران تگرکش را در محل فرو رفتگی می گذارند. انبر تگرکش  به وسیله چسبی مخصوص که pdr نام دارد به محل فرو رفتگی می چسبد بعد به راحتی به وسیله حرکت دادن دسته انبر و بدون آسیب دیدن رنگ خودرو می توان محل فرورفتگی را بیرون آورد. این تگرکش های چسبی برای صافکاری بدون رنگ مناسب است. در واقع حرکت دادن دسته انبر تگرکش نوعی کشش و حالت مکنده مثل جارو برقی ایجاد می کند که باعث بیرون کشیدن فرو رفتگی خواهد شد. صافکار ها می توانند با این وسیله به راحتی قر شدگی و فرو رفتگی بدنه ماشین را درست کنند.

انواع انبر تگرکش 

انبر تگرکش ها دو نوع معمولی و حرفه ای دارند. نام دیگر تگرکش حرفه ای، تگرکش چسبی است که بیش تر برای صافکاران و افراد حرفه ای استفاده می شود.

مشاهده مطلب
راهنمای خرید میله صافکاری
انبر تگرکش
انبر تگرکش

اجزاء پک کامل انبر تگرکش 

انبر تگرکش چسبی دارای ۴ پولر، کشنده یا انبر دستی و فلزی می باشد. انبر ضربه زن و انبر دستی تنظیم شونده و انبر دو پایه و انبر پنجه ای و انبر باد  گیری و نیش گیری و سه عدد سمبه و حدود ۱۰۰ عدد سری پلاستیکی چسب pdr اجزاء پک کامل انبر تگرکش را تشکیل می دهد. هر کدام از این ها انجام کاری را به عهده دارد و کار صافکار را راحت می کند. در ادامه یکی از مهم ترین اجزاء پک انبر تگرکش را به شما معرفی خواهیم کرد.

انبر ضربه زن

ضربه زن برای اصلاح بدنه ماشین و هر سطح فلزی دیگر پر کاربرد است. ضربه زن ها نیرویی زیادی ایجاد می کنند تا فرو رفتگی بر طرف  و ترمیم شود. ضربه زن دارای سری چسبنده است که با استفاده از آن فرو رفتگی را بیرون می کشد. ضربه  زن دارای دو سری است که یکی حفره دار و دیگری قلاب دار است و سری های پلاستیکی موجود در پک انبر نگرکش روی آن ها نصب می شود.  ضربه زن برای صافکاری بدون رنگ مناسب است. جنس ضربه زن ها اغلب فولادی است. علاوه بر ضربه زن دو سر، ضربه زن سه سر و ضربه زن تگرکشی صافکاری نیز موجود است.

نحوه استفاده از انبر تگرکش 

برای انجام دادن کار صافکاری بدون رنگ، اول باید محل فرو رفتگی را به الکل و مایع تمیز کننده آغشته کرد و محل تو رفتگی را خوب تمیز کرد بعد از خشک شدن و گرم کردن محل مورد نظر، یکی از سنبه ها یا پد های ساقدار را بردارید و آن را به چسب حرارتی مخصوص این کار یا pdr آغشته کنید و آن را روی قسمت فرو رفته خودرو قرار دهید . بعد از حدود ۴ دقیقه که چسب به خوبی خشک شد و خوب به محل مورد نظر چسبید حالا اهرم یا دستگیره وارد عمل می شود. سر پیچ سنبه باید وارد سوراخ دستگیره شود. وقتی سر پیچ وارد سوراخ شد حالا نوبت چرخاندن آن به وسیله اهرم است با این کار محل فرو رفتگی بیرون آمده و بدنه خودرو شما ترمیم خواهد شد و از حالت قر شدگی بیرون خواهد آمد

مشاهده مطلب
ابزار صافکاری خودرو
نحوه استفاده از انبر تگرکش 
نحوه استفاده از انبر تگرکش 

مزایای پک انبر تگرکش 

  • انبر تگرکش دستی است و نیاز به کابل و نیروی برق ندارد. دستی بودن و نیاز نبودن به پریز کار با این دستگاه را راحت می کند.
  • سبک بودن و باریک بودن انبر تگرکش باعث قابل حمل بودن و راحتی کار با آن می شود.
  • به دلیل ساخت این انبر تگرکش ها از فولاد مقاومت بسیار بالایی دارند و با دوام و با استحکام می باشند.
  • فولاد به کار رفته در انبر تگرکش ضد زنگ است پس نگران زنگ زدن و خراب شدن آن نباشید.
  • انبر تگرکش انواع و سایز های گوناگونی دارد. تگرکش های ریز و درشت برای فرو رفتگی های کوچک و بزرگ مناسب هستند.
  • انبر های تگرکش باعث بالا بردن سرعت عمل صافکار می شود.
  • کار با انبر تگرکش بسیار راحت و آسان است و نیاز به تخصص و مهارت ندارد و همه افراد با هر توان و نیرویی می توانند از آن استفاده کنند.
  • این تگرکش هیچ آسیبی به اطراف فرو رفتگی وارد نمی کند و کار را تمیز انجام می دهد.
  • پک انبر تگرکش شامل تمام ابزار لازم برای صافکاری بدون رنگ است که جای کمی اشغال می کند و قابل خمل است.

صافکاری بدون رنگ با تگرکش 

همان طور که در قسمت های قبل گفته شد انبر تگرکش برای صافکاری بدون رنگ مناسب است. ما دو نوع صافکاری داریم صافکاری با رنگ و بی رنگ. صافکاری بدون رنگ وقتی انجام می شود که بدنه ماشین فقط تو رفتگی دارد و به رنگ خودرو آسیبی نرسیده و رنگ ماشین نریخته است. صافکاری بدون رنگ را pdr نیز می نامد. و مسلما صافکاری با رنگ هم وقتی انجام می شود رنگ قسمت فرو رفته خودرو ریخته باشد. معمولا صافکاری بدون رنگ وقتی استفاده می شود که خودرو دچار آسیب ها و تصادف های جزئی شده باشد و صافکاری با رنگ برای تصادف های شدید و ضربه های سنگین مناسب است. هزینه صافکاری بدون رنگ ارزان تر از با رنگ است چون دیگر عملیات رنگ زنی انجام نمی شود. ولی از معایب آن این است که صافکاری با رنگ تمیز تر از صافکاری بدون رنگ در می آید و همچنین ممکن است در صافکاری بدون رنگ بر آمدگی های کوچکی باقی بماند. وسایل مورد نیاز برای صافکاری بدون رنگ عبارتنداز : تگرکش چسبی، ابزار چوبی، مشتی، قالب تنه و میله های صافکاری. از مشتی و قالب تنه و ابزار چوبی در قدیم برای صافکاری بدنه ماشین استفاده می شد. میله های صافکاری یا pdr نسبتا جدید هستند. و تگرکش ها از جدید ترین و بروز ترین وسایلی هستند که برای صافکاری ماشین می توان از آن استفاده کرد.

مشاهده مطلب
انواع ابزار آلات صافکاری خانگی
صافکاری بدون رنگ با تگرکش 
صافکاری بدون رنگ با تگرکش 

استفاده های دیگر از انبر تگرکش 

همان طور که تا این بخش متوجه شدید انبر تگرکش برای هر سطح فلزی که دچار تو رفتگی و فرو رفتگی شده باشد کاربرد دارد. پس علاوه بر سطح خودرو می توان از آن برای ترمیم بدنه یخچال و ماشین لباس شویی و کابینت های فلزی هر سطح فلزی دیگر استفاده کرد.

خرید مستقیم انواع پک کامل انبر تگرکش و سایز وسایل صافکاری ار مجموعه ایتال صنعت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *