راهنمای خرید دستگاه مکش بادی صافکاری

امروزه با توجه به اینکه پیشرفت قابل توجهی در بسیاری از ابزارآلات و تجهیزات صورت گرفته است می توان گفت که در حرفه صافکاری نیز ابزار و تجهیزات، دستخوش این تغییرات شده اند و ابزارهای مورداستفاده در این نوع حوزه نیز، پیشرفت قابل توجهی داشته اند تا با بهترین کیفیت، بالاترین کارایی را متوجه خودروهای آسیب دیده نمایند. در این روش ها که به صافکاری آسان و یا جادویی معروفند، بدون کوچکترین تهاجمی، خودروی ضربه دیده موردبررسی قرار گرفته و همانند روز اول خود، تعمیر شده و تحویل مشتری می شود.

همان طور که گفته شد ابزار مهم صافکاری که باعث می شود تا قسمت های فرورفته در بدنه خودرو صاف شده و به مکان اولیه خود برگردد، چکش و ابزار صافکاری است که اگر با نهایت دقت و توسط افراد متخصص انجام نشود ممکن است علاوه بر مشکل فعلی، خط خوردگی ها و مشکلات ثانویه نیز بر روی بدنه خودرو به وجود آید. پس باید یک روش بهتر و باکیفیت تر جایگزین شود تا با کمترین آسیب به بدنه خودرو ماشین را تعمیر نماید. مجموعه ایتال صنعت در این مقاله قصد دارد تا در خصوص ابزار جادویی صافکاری، صحبت هایی داشته باشد و مشخصات کلی و کارکرد این ابزار را موردتوجه قرار دهد تا افرادی که قصد خرید این ابزار را دارند با آسودگی کامل نسبت به خرید آن اقدام کنند.

یکی از این ابزارهای جادویی، دستگاه مکش بادی صافکاری است که عملیات صافکاری را بدون رنگ انجام می دهد. در این نوع صافکاری بدون اینکه ضربه ای مضاعف به بدنه خودرو وارد شود که باعث ریزش رنگ شود، صافکاری با دستگاه مکش بادی به آسان ترین شکل ممکن انجام می شود.

مشخصات کلی دستگاه صافکاری مکش بادی

از این ابزار به منظور تعمیر و صافکاری خودروهای لوکس و پیشرفته استفاده می شود تا هیچ صدمه جانبی به خودرو وارد نشود در این صورت ارزش واقعی خودرو حفظ خواهد شد و تعمیرات مختص به آن نیز موردتوجه قرار می گیرد.

مشاهده مطلب
فروش ابزارالات صافکاری در تهران

دستگاه های مکش بادی صافکاری در نوع دستی و برقی طراحی شده اند که صنعتگران با توجه به کاربری خود، از نوع دستی و برقی استفاده می کنند. از این دستگاه ها برای هم سطح نمودن قسمت های فرو رفته در بدنه با قسمت های صاف و یکدست آن استفاده می شود. این دستگاه کاربردی ساخت کشور تایوان است که بدون ریختگی رنگ خودرو، صافکاری را با مهارت تمام انجام می دهد.

سری های مختلفی از این دستگاه طراحی و به بازار عرضه شده است. استفاده سهل و آسان از دستگاه باعث شده است که حتی افراد بدون تجربه نیز بتوانند بدون هیچ گونه آموزشی از آن در جهت صاف کردن بدنه خودرو بهره مند شوند. در هنگام به کارگیری این دستگاه نیازی به استفاده از دستگاه جوشکاری نیست.

 

عملکرد دستگاه مکش بادی صافکاری

در صافکاری های سنتی که بسیار هم دردسرساز بود چکش و ضربه بسیار قوی که به بدنه خودرو وارد می شد رنگ موجود بر روی خودرو را هدف قرار می داد که این ماجرا ممکن بود ارزش خودرو را بسیار پایین آورد و در زمان خرید و فروش خودرو، ریسک بسیار زیادی متوجه خودرو شود ولی با استفاده از دستگاه مکش بادی صافکاری، تورفتگی های بدنه و تعمیر خودرو را هدف قرار می دهند بدون اینکه  آسیب و یا صدمه جزئی به رنگ اصلی خودرو وارد شود.

در استفاده از این ابزار، نیازی به سوراخ کردن و یا جوش خودرو نیست که همین امر نیز باعث حفظ ارزش بدنه و رنگ اصلی خودرو خواهد شد. عملکرد موجود در این دستگاه، با کشش قدرتمند خود و زمانی که به بدنه خودرو می چسبد، با چکش حدودا یک و نیم کیلوگرمی و با استفاده از نیروی هوا، استحکام و قدرت خود را به نمایش گذاشته و با تمام توان فرروفتگی را به بیرون می کشد.

مشاهده مطلب
قیمت ابزار صافکاری بدون رنگ

برای استفاده از این عملکرد فقط کافیست تا دستگاه به یک مخزن بادی متصل شده و با استفاده از پدهای مکش 3 سایزی و توسط قدرت خلاء این کار را به آسانی انجام دهد. فشار هوا در این دستگاه در حدود 70  الی 170 PSI است. البته بعد از اتمام کار می توانید چسب را توسط الکل و بیل پلاستیکی از بدنه خودرو جدا کنید بدون اینکه آسیب به بدنه وارد شود.

اجزای جانبی مورداستفاده در دستگاه مکش بادی

دستگاه مکش بادی صافکاری دارای سه عدد پد، 10 عدد زبانه چسب برای کاربردهای مختلف و با اندازه های متفاوت است. البته این اندازه ها با توجه به میزان فرو رفتگی سنجیده می شود.

پدها در حدود 2.36 اینچ، 4.72  و 5.9   اینچ است که می توان گفت  چیزی در حدود 60،150 و 120 میلی متر است. باتوجه به میزان صدمه از مناسب ترین نوع روی سطح خودرو استفاده می شود که حداکثر تاثیر خود را برای صافکاری به همراه داشته باشد.

10 عدد چسب داغ ویسکوزیته با رنگ های مختلف که در حقیقت می توان گفت، رنگ سفید آن نوع قوی تری از مکندگی را به همراه دارد و مشکی حالت استاندارد آن است. البته نوع زرد چسب نیز وجود دارد که از مشکی قوی تر و از سفید ضعیف تر است. ماشین، کامیون و تمام وسائل نقلیه که نیاز به صافکاری دارند می توانند از این دستگاه مکش بادی استفاده کنند.

طول شیلنگ موجود در دستگاه مکش بادی در حدود 50 سانتی متر است و فشار عملیاتی موجود برای این دستگاه، 6 کیلوگرم بر سانتی متر مربع درنظر گرفته شده است. وزن چکش دقیقا 1.36 کیلوگرم و طول ابزار 1120 میلی متر است. دیسک مکش 2 عدد 4،6 و 3 اینچی است که در کل 78 میلی متر است.

مشاهده مطلب
انواع ابزار آلات صافکاری خانگی

نکات مورد توجه در هنگام استفاده از دستگاه مکش بادی

البته با تمام این توضیحات و تفاسیر برای استفاده کردن از این دستگاه باید دامنه و محدوده فرو رفتگی کمتر از اندازه پدها باشد.

با استفاده از این دستگاه، تعمیرکار و صافکار سرعت عمل بیشتری برای انجام عملیات صافکاری خواهد داشت. لنت های دارای مهره به آسانی تعویض شده و به خودرو متصل می شوند.

دسته پی خورده جالب باعث می شود که دستگاه قلاب دار بدون نگرانی و لیز خوردن عملکرد خوبی به نمایش بگذارد.

برای استفاده از دستگاه مکش بادی صافکاری ابتدا بهتر است، پد مکش را به اندازه مناسب و موردنیاز انتخاب کنید. همان طور که قبلا گفته شد این میزان با توجه به نوع فرورفتگی انتخاب می شود. در مرحله بعدی، شیلنگ هوا را به چکش لغزنده و کمپرسور هوا متصل کنید. بعد از انجام این مراحل، لنت را روی تورفتگی بدنه تراز کرده و شیر را تعویض نمائید تا بدنه شروع به بیرون زدگی کند. در مرحله آخر، از چکش لغزنده برای بیرون کشیدن فرورفتگی استفاده کنید تا کاملا به حالت قبلی خود بازگردد.

جمع بندی

ما در این مقاله در خصوص دستگاه مکش صافکاری، اطلاعات مفیدی گردآوری کردیم تا افراد در زمان خرید این دستگاه به مشخصات کلی آن، آگاهی کاملی پیدا کرده و با توجه به این مشخصات، خرید خود را نهایی نمایند. استفاده از دستگاه های صافکاری جادویی برای فر رفتگی های کم عمق گزینه بسیار مناسبی خواهد بود اما اگر بخواهید برای تورفتگی های عمیق و زاویه دار از این دستگاه استفاده کنید، احتمالا با مشکل مواجه شوید، پس همان طور که قبل تر گفته شد نقاط آسیب دیده را موردتوجه قرار داده و سپس اقدام به صافکاری کنید. البته بهتر است در انتهای مقاله به این مورد مهم نیز اشاره داشته باشیم که اگر بدنه خودرو رنگ داشته باشد، نباید از این دستگاه بر روی قسمت رنگ شده استفاده کرد.

مشاهده مطلب
آشنایی با دستگاه صافکاری لیزری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *