معرفی کامل چین بلاک برقی

شاید در بعضی کارگاه ها و مراکز صنعتی با این اسم برخورد کرده باشید و اگر خود یک متخصص در این زمینه هستید، می دانید که چین بلاک برقی یا همان جرثقیل دستی بسیار کاربردی است و بخاطر کارایی زیاد و امکاناتی که ارائه می دهد، در بخش صنعت چقدر با ارزش است. البته اسم های دیگری نیز برای آن استفاده می شود، از جمله جین بلاک و جیم پلاک و … فرمت آن در لاتین به صورت chain block می باشد. مجموعه ایتال صنعت در این مطلب به صورت کامل به ویژگی ها و مشخصات چین بلاک خواهد پرداخت و شما را با این دستگاه صنعتی بیشتر آشنا خواهد کرد.

معرفی کامل چین بلاک برقی
معرفی کامل چین بلاک برقی

چین بلاک یا جرثقیل دستی چیست؟

وقتی اسم جرثقیل می آید، یعنی وسیله ای که برای بلند کردن اجسام به ما کمک می کند. پس چین بلاک یک وسیله است که برای بالا بردن اجسام از آن استفاده می شود. چین بلاک ها به دو صورت مکانیکی و الکتریکی کاربرد دارند. در سیستم مکانیکی شما نیازی به انرژی برق ندارید و نگهداری و سرویس کاری جرثقیل راحت تر می باشد. اما در سیستم الکتریکی شما از انرژی برق استفاده می کنید و توانایی بالا بردن اجسام سنگین تر برای شما فراهم می شود. در صنایع مختلف مانند کارگاه های آهن آلات، کشتی ها، سیستم ریلی و جاده ای، امداد و آتش نشانی و مواردی از این دست از چین بلاک استفاده می شود.

مزایای چین بلاک برقی

همانطور که گفتیم این وسیله توانایی حمل بار بیشتری را دارد و با کنترل جریان برق، شما تسلط خوبی بر عملکرد آن خواهید داشت. جنس زنجیر های این چین بلاک ها از فولاد ضد زنگ می باشد که در برابر خوردگی مقاومت خوبی  دارند، بنابر این استفاده از آنها در مناطق دریایی و مرطوب نیز مناسب است و نگرانی برای شما نخواهد داشت. از طرفی در کنار بازدهی بالا، باعث افزایش طول عمر کارکرد چین بلاک نیز می شود. یک چین بلاک برقی فضای بسیار کمتری نسبت به جرثقیل های سقفی اشغال می کنند. همچنین نصب و راه اندازی آنها راحت است و از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشند. همه این ویژگی ها سبب می شود که چین بلاک برقی مورد استقبال بخش صنعت باشد و طرفداران زیادی برای تهیه آن اقدام کنند. برای جابجایی تجهیزات و یا بلند کردن آنها برای فاصله های زمانی کوتاه، چین بلاک ها بهترین وسیله می باشند.

مشاهده مطلب
همه چیز در مورد جیم پلاک
چین بلاک یا جرثقیل دستی
چین بلاک یا جرثقیل دستی

نکات ایمنی مربوط به چین بلاک برقی

درست است که کارکردن با چین بلاک نسبت به سایر جرثقیل ها راحت تر می باشد، اما نیاز به دقت و تمرکز بالایی دارد. همچنین در زمان بستن وسایل یا زمان  بالا و پایین دادن چین بلاک، باید حواس اپراتور به همه جوانب باشد. بنابر این برای استفاده از این وسیله باید نکات ایمنی را رعایت کنید و از اپراتورهای حواس جمع و متمرکز استفاده کنید. ایتال صنعت در کنار نکات تخصصی تجهیزات، در زمینه ایمنی و نکات مربوط به آن نیز بسیار حساس است و در همه موارد سعی بر آن است که نکات  ایمنی را گوش زد کنیم. اولین و مهم ترین نکته در زمان استفاده از چین بلاک برقی، این است که اپراتور آموزش های تخصصی را به صورت کامل طی کرده باشد و توانایی تخمین بار را در صورت نداشتن فاکتور وزن، داشته باشد. باید توجه داشته باشید که هر چین بلاکی یک ظرفیت خاصی دارد و حتما  این ظرفیت نهایی را در زمان بالا بردن بار در نظر بگیرید.

نکته بعدی این است که در زمان بلند کردن بار و نگه داشتن آن یا جابجا کردن آن، هیچ نیروی انسانی از محدوده بار عبور نکند و فاصله ایمنی رعایت شود. اگر بار مورد نظر بیش از ظرفیت چین بلاک شما وزن دارد، تحت هیچ شرایطی برای حمل یک بار از دو چین بلاک استفاده نکنید. همچنین اپراتور باید بداند بار را به صورت پیوسته  و آرام باید از زمین جدا کند. پس نه کشیدن بار روی زمین با چین بلاک درست است و نه اینکه به صورت یک مرتبه و ناگهانی آن را بالا ببرد.

نکات ایمنی مربوط به چین بلاک برقی
نکات ایمنی مربوط به چین بلاک برقی

در سرویس های دوره ای نیز باید چین بلاک به صورت کامل بررسی و روغن کاری شود.

مشاهده مطلب
همه چیز در مورد جیم پلاک

اجاره چین بلاک برقی

در خیلی موارد که نیاز افراد به چین بلاک به صورت محدود چند روزه یا چند ساعته است و یا گاهی برای حمل یک وسیله فقط برای یک مرتبه نیاز به بلاک چین ایجاد می شود. در چین مواردی می توان با اجاره چین بلاک برقی از مراکز صنعتی ارائه دهنده خدمات مربوط به جرثقیل، مقدار زیادی هزینه را کم کرد و بی دلیل هزینه خرید آن را پرداخت نکنید.

جمع بندی نهایی چین بلاک برقی

استفاده از تجهیزات علاوه بر افزایش سرعت کار و بازدهی بالاتر، هزینه نیروی انسانی را کاهش می دهد و امنیت جانی و مالی بیشتری را بوجود می آورد. چرا که حمل یک قطعه سنگین توسط انسان بسیار خطرناک می باشد. ایتال صنعت در زمینه ارائه جدیدترین و بروزترین تجهیزات صنعتی، با ارائه مطالب تخصصی در مورد تجهیزات، سعی بر آن دارد که شما را با این موارد آشنا کند و امکان استفاده از چنین تجهیزاتی را برای شما فراهم آورد. مجموعه مشاوران مجرب شرکت ایتال صنعت از مرحله مشاور خرید تا پشتیبانی در کنار شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *