پیکور هامر و بررسی کاربرد

 

           

از پیکور ها و چکش های تخریب به منظور تخریب سنگ ها و انجام سایر عملیات های تخریب استفاده می شود. از خصوصیات و ویژگی های بارز آن می توان به قدرت تخریب بالا، وزن زیاد و دقت کار اشاره داشت که برای تخریب سازه ها، آسفالت، دیوار های بزرگ، بلوک، کاشی و… بسیار مناسب می باشد. به بیان ساده تر، پیکور هامر یکی از اصلی ترین ابزار های تخصصی مورد استفاده در عملیات های ساخت و ساز و ساختمانی شمرده می شود.در این مقاله به بررسی پیکور هامر میپردازیم.

موارد استفاده پیکور هامر

البته، مانند هر دستگاه صنعتی دیگر، پیکور هامر نیز دارای انواع گوناگونی است که برای استفاده های مختلف طراحی شده اند. برای مثال، برخی از انواع پیکور هامر قدرت تخریب محدودی داشته و در انجام کار های سبک نقش دارند و دسته ای دیگر به منظور پروژه های بزرگ و عملیات های صنعتی طراحی شده اند. در نصب پنجره روی دیوار هایی از جنس بتن، لوله کشی و تغییرات دکوراسیون کلی، پیکور هامر می تواند یک ابزار بسیار کاربردی به شمار رود. با قدرت و دقت بالای این دستگاه، پیکور هامر می تواند بهترین انتخاب برای حفاری باشد.

خرید بهترین پیکور هامر

همان گونه که می دانید، به سبب وجود گستره وسیع انواع پیکور ها در بازار، با مدل ها و ویژگی های متنوع، انتخاب بهترین و مناسب ترین مدل برای نیاز های شما می تواند کمی دشوار باشد. اما نگران نباشید. با مطالعه این قسمت قادر خواهید بود به سادگی یک دستگاه با کیفیت و مقرون به صرفه را خریداری نمایید.

اندازه

اندازه و سایز پیکور هامر با نوع کاربری آن ارتباط مستقیم دارد. یعنی باید با توجه به نیازی که دارید، ابزاری با اندازه مناسب خریداری کنید. در صورتی که شما برای کار های نه چندان سنگین، یک پیکور هامر بزرگ تهیه کنید، نه تنها بازدهی شما افزایش نمی یابد، بلکه به سبب وزن بالای آن سریع تر خسته خواهید شد.

مشاهده مطلب
میز صافکاری چیست و چه کاریردی دارد؟

قدرت ضربه

قدرت موتور نیز با وزن و اندازه دستگاه رابطه مستقیمی دارد. در واقع، هر چه قدرت و توان دستگاه بیشتر باشد، پیرو آن اندازه و وزن نیز افزایش می یابد. بدیهی است از پیکور هامر های سنگین و قوی تر برای کار های صنعتی و پروژه های بزرگ استفاده می شود.

وزن

وزن دستگاه نیز، درست همانند سایز آن باید با توجه به موارد مصرف انتخاب شود. به عبارت دیگر، پیش از این که نسبت به خرید یک دستگاه پیکور هامر اقدام فرمایید، از نیاز خود مطمئن شوید. درست است که با وزن بیشتر، قدرت دستگاه نیز بیشتر می شود اما این در صورتی که این قدرت بیشتر نیاز نباشد، شما زودتر خسته خواهید شد و عملیات دیرتر پیش خواهد رفت.

نوع قلم

یکی دیگر از عوامل فوق العاده مهم که باید هنگام خرید پیکور هامر آن را در نظر بگیرید نوع قلم می باشد که بر حسب سانتی متر بیان می شود. انواع قلم های مصرفی به شرح زیر است:

  • چهار شیار با نوک تیز، بشقابی و ناخنی که در اندازه های 25، 40 و 60 سانتی متری موجود می باشد
  • پنج شیار SDS MAX دارای انواع نوک های بشقابی و ناخنی با اندازه های 30، 40 و 60 سانتی متری
  • شش گوش دارای نوک های بشقابی، ناخنی و تیز که هر کدام در اندازه های 25 و 40 سانتی متری نیز موجود می باشند
  • شش گوش FLAT یا HEX که به طوره ویژه برای پیکور های 16 کیلویی طراحی شده است
  • شش گوش FLAT یا HEX که مخصوص پیکور های 6 کیلویی تولید و عرضه می شود

جمع بندی و نکات نهایی

پیکور هامر یک ابزار قدرتمند و حرفه ای برای انجام عملیات های ساختمانی و تخریب انواع سنگ و بتن است. این ابزار در انواع و اندازه های مختلفی ساخته و در بازار های مصرف عرضه می گردد و مصرف کنندگان می توانند با توجه به نوع نیاز خود، پیکور مناسب خود را تهیه نمایند. یکی از فروشگاه های بسیار معتبر فعال در زمینه عرضه تجهیزات صنعتی از جمله چکش های تخریب، وبسایت ایتال صنعت می باشد.

مشاهده مطلب
تفاوت بتن کن و چکش تخریب

تولید محتوا: کانون تبلیغاتی فرمو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *