پیکور رونیکس و محبوب ترین ها

پیکور ها از جمله ابزار های فوق العاده قدرتمند است که به منظور تخریب سطوح مختلفی از جمله کف و دیوارها از چوب گرفته تا بتن مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار در عملیات های صنعتی اعم از عملیات های ساختمانی، سوراخکاری و تخریب سطوح مستحکم به کار گرفته می شود . این دستگاه های صنعتی به طور تخصصی برای چنین سطوحی طراحی شده اند  و در بسیاری از ساخت و ساز ها از جمله ابزار های لازم و ضروری به شمار می روند. در این مقاله به بررسی پیکور رونیکس میپردازیم.

در بازار های صنعتی، انواع مختلفی از پیکور ها موجود می باشند که کیفیت های گوناگونی نیز دارند. برای تهیه کردن بهترین و نوع این دستگاه با مناسب ترین قیمت، لازم است به خوبی از ویژگی های انواع مختلف پیکور ها آگاهی داشته باشید. به طور کلی، پیکور ها را بر حسب منبع تغذیه آن ها در سه گروه الکتریکی، هیدورلیکی و پنوماتیک یا بادی دسته بندی می کنند.

ویژگی های مورد توجه هنگام تهیه پیکور رونیکس

همان طور که می دانید، عوامل گوناگونی در خرید پیکور مناسب با نیاز شما نقش دارند. یکی از این عوامل میزان مقاومت و نوع سطح کار است و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. این فاکتور را به طور معمول با واحد ژول اندازه گیری می کنند. عامل مهم دیگری که در خرید ابزار با کیفیت و کاربردی دخیل است وزن و اندازه پیکور است. در یک قانون کلی، هر چه اندازه دستگاه بزرگتر و وزن آن بیشتر باشد، پیرو آن قدرت تخریب دستگاه نیز افزایش می یابد. لازم به ذکر است دستگاه های سنگین تر در تخریب کف و انواع سبک تر در تخریب دیوار به کار گرفته می شوند. افزون بر این، یکی دیگر از پارامتر های پر اهمیت که به طور کلی در تهیه ابزار آلات سوراخکاری و تخریب بتن دلالت دارد، نوع مته و کلاس آن است. در ادامه به طور دقیق تر به این فاکتور مهم می پردازیم:

مشاهده مطلب
دستگاه اره افقی بر

انواع مته برای پیکور رونیکس

عام ترین مته ای که برای پیکور ها و بتن کن ها مورد استفاده قرار می گیرد، مته مخصوص SDS می باشد که خود به دو نوع SDS Plus و SDS Max تقسیم می شود. نکته قابل توجه این است که در بازار ابزار آلات صنعتی، نوع مکس را با نام 4 شیار و نوع پلاس را 5 شیار می خوانند. این نوع مته به آسانی و با فشار کم، بدون این که نیاز باشد ابزار گیرشان را سفت کرد می تواند نصب یا خارج شود. بسیاری از تولید کنندگان ابزار ها و ماشین آلات صنعتی، رنج گسترده ای از انواع مختلف مته مخصوص با وزن و ظرفیت های متنوع را تولید و به بازار مصرف ارائه می کنند.

لازم به ذکر است با توجه به این که در پیکور رونیکس، امکان چرخش وجود ندارد، مته ای برای این دسته از ابزار ها در نظر گرفته نمی شود.

مزایای استفاده از پیکور رونیکس

پیکور رونیکس یکی از بهترین و محبوب ترین چکش های تخریب موجود در بازار است که دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی می باشد. این پیکور ها از مکانیزم پیشرفته لرزش گیر یا AVS برخوردار می باشند که هنگام فعالیت از برگشت انرژی و انتقال لرزش به دست اپراتور ممانعت می کنند. افزون بر این، مواد اولیه به کار رفته در تولید این محصول از بالاترین کیفیت برخوردار بود و عمر دستگاه ها را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد. تمامی مدل های پیکور رونیکس دارای کیف های محافظ می باشند و همراه آن ها یک کیف ضد ضربه به شما ارائه می شود. همچنین، درون این کیف تمام مته های کاربردی و پر استفاده و قلم های ضروری موجود می باشند. این موارد کمک بسیار زیادی در سهولت استفاده و نگهداری پیکور رونیکس می کنند.

مشاهده مطلب
ابزار بکس بادی

چند نمونه محبوب پیکور رونیکس

پیکور رونیکس مدل 2811

این ابزار 11 کیلویی از یک موتور پر قدرت با توان 1800 وات تشکیل شده است و به قابلیت AVS یا لرزشگیر مجهز می باشد. این ابزار با 6 تا 25 ژول توان ضربه، قادر است عملکرد عالی در حالت عمودی داشته باشد.

پیکور رونیکس مدل 2814

موتور این پیکور 14 کیلویی، 1700 وات توان و 45 ژول قدرت ضربه دارد. این مدل از پیکور رونیکس قادر است 1300 ضربه در دقیقه ایجاد کند.

پیکور رونیکس مدل 2820

این پیکور رونیکس از انواع سبک می باشد و حدود 6 کیلو وزن دارد. موتور این دستگاه 1100 وات توان و 15 ژول قدرت ضربه دارد. همچنین، همانند سایر مدل های پیکور رونیکس، این مدل نیز به قابلیت منحصر به فرد AVS مجهز می باشد.

جمع بندی و نکات پایانی

در مطلب فوق، شما عزیزان را با پیکور ها آشنا کردیم و کوشیدیم انواع آن را به شما معرفی کنیم. همچنین، با هم به بررسی نکات قابل توجه در حین خرید پیکور پرداختیم و چند نمونه از مدل های پیکور رونیکس را مورد بررسی قرار دادیم. برند رونیکس از جمله برند های محبوب موجود در بازار است و تولید کننده انواع پیکور های با کیفیت و مرغوب است. همچنین، تمامی مدل های معرفی شده در این مطلب را می توانید در وبسایت ایتال صنعت مشاهده نمایید.

تولید محتوا: کانون تبلیغاتی فرمو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *