معرفی انواع بشکه گیر

همانطور که می‌دانید؛ انسان همواره به‌دنبال آسان ترین راه برای انجام امور روزانه و اللخصوص امور کاری و صنعتی بوده است. در این راستا اختراعات و ساخته‌های بسیاری وجود دارد، یکی از این موارد بشکه گیر است.

این وسیله به هدف  جلوگیری کردن از هدر رفتن انرژی و توان نیروی انسانی، در کار حمل کردن بشکه، جابه‌جا کردن، تخلیه کردن بشکه‌ها و…  در امور و کاربری‌های صنعتی استفاده می‌شود. بشکه گیر در صنعت و بازار به‌نام‌های دیگری نیز شناخته می‌شود. از جمله این اسامی می‌توان از استاکر بشکه گیر ،جک بشکه بر و بشکه بلند کن نام برد. این وسیله، دارای دو نوع متفاوت است:

  1. بشکه گیر دستی یا هیدرولیک
  2. بشکه گیر لیفتراک

بشکه گیر

این دستگاه به‌نام بشکه‌گیر مانند هر وسیله و ابزاری که در زندگی انسان مورد استفاده قرار می‌گیرد، با گذر زمان دچار تغییراتی شده و امکاناتی را به‌دست آورده که در ابتدا نداشته است. چراکه پیشرفت بخش جدایی‌ناپذیر زندگی انسان است.

در ابتدا کار جابه‌جایی بشکه‌ها توسط نیروی انسانی، به سختی و با هدر رفت انرژی و زمان بسیاری انجام می‌شده است اما پس از مدتی بشکه‌برهایی با ساخت ساده و ابتدایی وارد بازار شدند و کمی کار حمل را آسان کردند. اما امروزه این دستگاه‌ها امکانات بسیاری دارند و بر دو نوع دستی و برقی تولید شده اند. که هر یک از آن‌ها برای کاربری خاص و مکان خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مواردی از جمله تخلیه بشکه ، ترازو ، امکان بالابری و تنظیم کردن ارتفاع از جمله قابلیت‌های بشکه‌بر ها هستند.

 

انواع بشکه گیر

  • بشکه گیر دستی

بشکه‌بر دستی یا به‌عبارت دیگر همان استاکر بشکه بر دستی ابزاری است که شما می‌توانید به‌راحتی در کارخانه‌های مختلف ، فروشگاه‌های مواد غذایی وسایر کارگاه ها، استفاده از آن‌را، مشاهده کنید.

مشاهده مطلب
وینچ سبک

همانطور‌که از نام این دستگاه پیداست، برای حمل و جابه‌جایی بشکه در این مکان ها، مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار در نوع دستی، خود دارای مدل های متنوع با ویژگی‌ها و ساخت‌های متفاوت است. برای مثال در برخی انواع آن، نیروی انسانی دخالت بیشتری در انجام کار داشته و در برخی دیگر کمتر.

یا برای مثال نوعی از استاکرهای بشکه‌بر دستی، که به آن‌ها هیدرولیک هم می‌گوییم، دارای یک سیستم هیدرولیک می‌باشد که در ابعاد کوچک و متناسب بر بشکه گیر قرار دارد که کار بلند کردن بشکه را انجام می‌دهد. به همین دلیل به این نوع، بشکه گیر هیدرولیک و یا بشکه‌گیر نیمه برقی هم می‌گویند.

قیمت این استاکرها در نوع دستی، با توجه به قابلیت ها و ویژگی‌های آن‌ها ، همچنین جنس بدنه و توان و ظرفیت آن در رنج متفاوتی می باشد .

  • مزایای بشکه بر دستی

بشکه بر، در نوع دستی، از قیمت مناسب تری برخوردار است.

ابعاد کوچک، مورد دیگری است که این نوع را برای هر فضایی و هر کاربردی مناسب تر می‌کند و از مزایای آن به‌حساب می‌آید.

برای انجام عمل بارگیری دارای پدال یا برای پا و یا برای دست می‌باشد.

این نوع از استاکرها کاربرد بسیار زیادی در مکان‌های مختلف دارند‌ و جوابگوی بسیاری از نیازها هستند.

بدنه‌ی آن‌ها تا حد زیادی محکم بوده و از استقامت خوب و بالایی برخوردار است.

برای تخلیه‌ی بار، شما می‌توانید به‌راحتی از همان پدالی که یا برای دست و یا برای پا در دستگاه وجود دارد، استفاده کنید.

قابلیت های جدیدتری نیز به این بشکه برهای  دستی افزوده شده است که از این قابلیت‌ها می‌توان از ترازو ، بالابر هیدرولیک، ترمز چرخ ها و…نام برد.

بشکه گیر
بشکه گیر
  • بشکه گیر لیفتراک

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم ، بشکه بر های دستی و یا حتی بشکه‌برهای نیمه برقی یا هیدرولیک، کاربرد زیادی در مکان‌های مختلف دارند و حجم زیادی از کار کارخانه‌ها و یا کارگاه‌ها را راه می‌اندازند. با این‌حال در کارخانه هایی که بزرگ‌تر هستند و به‌قطع حجم کار بسیار بالاترو بیشتری از کارخانه‌های دیگر دارند، بشکه‌برهای هیدرولیک و دستی توان انجام امور مربوط به این مکان‌ها را ندارند‌ و از پس حجم بالای کار بر نمی‌آیند. بنابراین در این مکان‌ها  نیاز به دستگاهی داریم که بطور تمام و کمال اتوماتیک بوده و با توان و قدرت بالایی داشته باشد.

مشاهده مطلب
دانستنی های جرثقیل دستی

به همین دلیل در این کارخانه‌ها و صنایع، از استاکر بشکه بر برقی، استفاده می شود.  این لیفتراک ها می‌توانند به‌طور همزمان، تعداد زیادی بشکه را بگیرند و جابجا کنند.

  • مزایای استاکر بشکه بر برقی

قدرت و توان بالایی را در بلند کردن و جابه‌جایی بشکه‌ها دارند که در مکان‌های خاص بسیار کاربردی است.

این‌ وسیله به انجام کار تا حد زیادی سرعت می‌بخشد.

در استفاده از این دستگاه، هیچ نیازی به استفاده از انرژی نیروی انسانی وجود ندارد.

در برخی از انواع این مدل شما می‌توانید قابلیت تخلیه‌ی بار و بشکه را مشاهده کنید.

 

بشکه گیر برقی
بشکه گیر برقی

خرید بشکه گیر از فروشگاه ایتال صنعت

قیمت بشکه‌بر ها در انواع مختلف دستی، هیدرولیک و لیفتراک در رنج متفاوتی موجود است. همچنین قیمت این دستگاه در تهران و دیگر استان ها تا حدی متفاوت است. مورد دیگری که ما پیشنهاد می‌کنیم حتما به آن توجه کنید و با درمیان گذاشتن با یک متخصص در این زمینه، از آن مطمعن شوید، کیفیت و اصالت دستگاهی است که خریداری می‌کنید. توجه داشته باشید که خرید خود را از مکان های معتبر و مطمعن انجام دهید تا در صورت بروز مشکل با مراجعه به این مراکز از خدمات پس از فروش آن‌ها بهره مند شوید.

برخی تولید کننده‌های این دستگاه، قابلیت‌ها و خدمات زیادی را به شما ارائه می‌دهند. از جمله این خدمات می‌توان از سفارشی سازی نام برد. یعنی طبق نیاز شما و آن‌طور که شما می‌خواهید، بشکه گیر شخصی و مخصوص کار خودتان را می‌سازند. که این مورد برای بسیاری از کارفرمایان کارخانه‌ها جذاب و جالب توجه بوده است.

کلام آخر

توجه داشته باشید برای خرید این دستگاه که بر دو نوع دستی و برقی موجود است، ابتدا به کاربری و نیاز کارخانه، کارگاه، فروشگاه و… خود دقت کنید و سپس طبق آن مورد مناسب را انتخاب کنید.

مشاهده مطلب
معرفی جدیدترین ابزار بارگیری در دنیا

برای انتخاب درست نیز شما می‌توانید با مشاوران و متخصصان صنعتی، که در این زمینه آگاهی دارند، مشورتی کارساز و مفید داشته باشید. تا دقیقا مورد مناسب خودتان را خریداری کنید. این‌گونه نه زمان و نه هزینه‌ی اضافی صورت نمی‌گیرد و با خیال راحت می‌توانید خرید خود را انجام دهید.

تولید محتوا و سئو توسط کانون تبلیغاتی فرمو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *