وینچ کشنده کاربرد و خرید

وینچ کشنده، قابلیتی نسبتا شبیه به وینچ‌های دیگر دارد. تفاوت آن‌ها در این است که وینچ‌های کشنده شامل یک کشنده سیم دار می‌باشند. به طور کلی وینچ‌های کشنده در نقطه‌ای ثابت باقی می‌مانند و جسم مورد نظر شما را به سوی خود می‌کشند. البته، در برخی موارد نیز ممکن است وینچ کشنده ثابت نباشد و همزمان که جسم مورد نظر را به سوی خود می‌شکد، خودش نیز به سمت آن حرکت کند. وینچ‌های کشنده در دسته تجهیزات کارآمد و پر استفاده صنعتی قرار دارند و خوب است بدانید که در انواع و مدل‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند. طی ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی دقیق تر وینچ کشنده بپردازیم و نیز نگاهی به نکات مهمی که لازم است درباره آن‌ها بدانید بیندازیم.

وینچ کشنده

انواع وینچ‌های کشنده

وینچ‌های کشنده در دو نوع برقی و دستی در بازار موجود می‌باشند. بدیهی هست که انواع دستی آن‌ها توان خیلی بالایی ندارند و برای جا به جا کردن اجسام خیلی سنگینی مناسب نمی‌باشند. خوب است اشاره کنیم که وینچ‌های کشنده دستی نیز خود به دسته‌ها و انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که هر یک از آن‌ها معایب و مزایای خاصی دارند. با این حال، گفته می‌شود که مدل‌های گاردانی وینچ‌های کشنده دستی در رتبه اول قرار دارند.

و اما، وقت بررسی وینچ‌های کشنده برقی است. وینچ‌های کشنده برقی برای این که بتوانند با استفاده از برق شروع به کار کنند نیاز به اجزای اضافه‌ای دارند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به الکترو موتور اشاره کنیم. وظیفه الکترو موتور این است که نیروی گردش را برای وینچ کشنده فراهم نماید، تا با جمع شدن سیم، جسم مورد نظر به حرکت در آید. وینچ‌های کشنده برقی نیز مثل مدل‌های دستی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که یکی از این انواع، نوع هیدرولیکی می‌باشد. در انواع هیدرولیکی بجای استفاده از الکترو موتور از پمپ‌های روغن قدرتمند استفاده می‌شود. در هر صورت، اگر بخواهیم انواع مختلف وینچ‌های کشنده را نام ببریم، به چهار مورد اصلی می‌توانیم اشاره کنیم. وینچ‌های دستی، وینچ‌های برقی، وینچ‌های هیدرولیکی و وینچ‌های گاردانی.

مشاهده مطلب
فروشگاه اینترنتی ابزار یراق تهران

نحوه عملکرد وینچ‌های کشنده

نحوه عملکرد این وسیله بسیار ساده و واضح است. این وسیله در واقع، به شکل یک اهرم عمل می‌کند. هنگامی که سری این ابزار به جسمی که می‌خواهید آن را جا به جا کنید متصل شود، لازم است که با توجه به مدل آن، یعنی برقی یا دستی بودنش، به حرکت دادن وسیله اقدام نمایید. در انواع دستی لازم است که یک فرد با چرخاندن اهرم نیروی لازم را برای وینچ کشنده فراهم کند و در انواع برقی نیز لازم است فرد صرفا با روشن کردن دستگاه، وسیله را به حرکت در آورد. یکی از کاربردهای رایج وینچ‌های کشنده، در آوردن ماشین‌های گیر افتاده در گودال است، که می‌توان این کار را با متصل کردن وینچ به یک درخت یا شی ثابت (جهت ثابت نگه داشتن وینچ)، و متصل کردن اهرم به ماشین انجام داد. لازم به ذکر است که بسیار ضروری است تا پس از این مرحله، شما اهرم را در حال قفل قرار دهید. بسیاری از افراد در چنین شرایطی برای سهولت بخشی بیشتر به این فرآیند، به جای بستن وینچ به یک درخت، آن را به خودرویی دیگر متصل می‌کنند.

اجزای سازنده وینج کشنده

وینج یک ابزار پرکاربرد است که کاربردی شبیه به یک اهرم دارد. در ساخت این وسیله از تجهیزات و اجزای متفاوتی استفاده شده است که در ادامه برخی از آن‌ها برای شما ذکر خواهیم کرد.

  1. موتور
  2. قطعات بدنه
  3. کنترل از راه دور
  4. کابل سیمی
  5. غلطب
  6. قطعات ترمز فعال
  7. پایه پایینی
  8. گیره نگهدارنده
  9. جعبه کنترل
  10. محفظه گیربکس
اجزای سازنده وینج کشنده
اجزای سازنده وینج کشنده

نکاتی که لازم است درباره استفاده از وینچ‌های کشنده بدانید

تحت هیچ عنوان، هنگامی که وینچ مشغول به انجام عملیات خود است، نزدیک به آن نایستید، مگر آن که مجبور باشید. چرا که عملیات کشیدن و جا به جایی توسط این وینچ‌ها با استفاده از کابل فولادی مخصوص انجام می‌شود که حین فرآیند تحت فشار زیادی قرار می‌گیرد.  این فشار گاهی ممکن است تا حدی باشد که ممکن پارگی کابل شود و این زمان است که خطر اتفاق می‌افتد. ممکن است کابل رها شود و به کسی که در آن نزدیکی قرار دارد، مانند یک شلاق اصابت کند. بنابراین، حین استفاده از آن موارد امنیتی را برای خود فراموش نکنید.

مشاهده مطلب
خرید اینترنتی مگنت ورق گیر

کلام آخر

وینچ‌های کشنده از دسته تجهیزات کارآمد و پراستفاده هستند که در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. از انواع مختلف این وینچ‌ها، می‌توانیم به وینچ‌های کشنده برقی، وینچ‌های کشنده دستی، وینچ‌های کشنده هیدرولیک و وینچ‌های کشنده گاردانی اشاره کنیم. طبق تجربیات مصرف کنندگان، یکی از محبوب ترین انواع وینچ‌های کشنده، وینچ‌های کشنده گاردانی می‌باشند. در ساخت و تهیه این وینچ‌های از اجزا و قطعات مختلفی استفاده شده است که طی این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم. در نهایت، لازم است اشاره کنیم که حین استفاده از این وسیله، امنیت و احتیاط را فراموش نکنید، تا سلامت خود و اطرافیانتان را ناخواسته به خطر نیفکنید.

 

تولید محتوا: کانون تبلیغاتی فرمو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *