راهنمای خرید چکش تخریب برقی

 

چکش تخریب برقی از جمله ابزارآلات فنی و تخصصی است که در پروژه های ساخت و ساز بیشترین کاربرد را دارد. در این مقاله می خواهیم قدری درباره چکش تخریب برقی صحبت کنیم؛ این که چیست ؟ و چه کاربردی دارد؟ پس تا پایان با ما باشید.

چکش تخریب چگونه دستگاهی است؟

چکش تخریب برقی همان طور که از نام آن بر می آید ابزاری است که برای تخریب نمودن سطوح سخت و سفت مورد استفاده قرار می گیرد. حتما بسیار دیده اید که کف خیابان ها و یا کف و دیواره ساختمان ها که از بتن یا آسفالت پوشیده شده است را با ابزاری دریل مانند تخریب کرده اند. در زمان های گذشته برای تخریب بتن و آسفالت سطوح، از ابزارهای دستی و سنتی مانند پتک و یا چکش استفاده می شد اما امروزه با روی کار آمدن دستگاه های بروز و پیشرفته ای همچون چکش تخریب برقی، کار تخریب سازه های مختلف به راحتی و در مدت زمان کوتاهی انجام می گیرد.

نحوه عملکرد چکش تخریب برقی 

چکش تخریب برقی ابزاری قدرتمند و مفید است که می تواند کار تخریب دیوارهای ضخیم و بتنی، تخریب آسفالت خیابان ها، شکستن دیوارهای بزرگ و هر نوع سطح سفت را به راحتی انجام دهد. این نوع از چکش ها برای زیر زمین، داخل ساختمان و سایر مکان هایی که کاربر نمی توان از چکش پنوماتیک استفاده نماید به کار گرفته می شود.

این ابزار در سایزهای مختلف 5.9 تا 29.5 کیلوگرم به بازار عرضه شده است تا کاربر بتواند با توجه به حجم و وسعت کاری خود آن را انتخاب نماید. چکش تخریب دارای موتوری قدرتمند است که با استفاده از نیروی محرکه الکتریسته و به صورت ضربه ای عمل تخریب سطوح مختلف را انجام می دهد. در این دستگاه سیستم مکانیکی وجود دارد که نیروی گردش موتور را به نیروی ضربه ای و با فرکانس بالا تبدیل می کند.

مشاهده مطلب
خرید انواع پیکور شارژی

انواع چکش تخریب برقی

انواع سری و مته چکش برقی به دو دسته زیر تقسیم می شود:

  • مته نوک تیز

این نوع مته از آلیاژ فولاد تهیه می گردد و برای مکان هایی با سطوح بسیار سفت و سخت بیشترین کارایی را دارد. این سری جزء بهترین سری های چکش تخریب به حساب می آید.

  • مته سر صاف

این نوع سری برای مکان هایی که سطوح ظریف تری دارند و یا تخریب باید با دقت و حساسیت انجام گیرد به کار گرفته می شود.

رعایت نکات ایمنی در هنگام کار با چکش تخریب

از آنجایی که به هنگام کار کردن با چکش تخریب برقی، سر و صدای زیادی (حدود 100 دسی بل) از آن تولید می گردد کاربر می بایست از هدفون استفاده نماید. در غیر این صورت می تواند بر روی شنوایی وی تاثیر سویی بگذارد. همچنین استفاده از عینک ایمنی برای محافظت چشم ها از پرش خرده های بتن یا آسفالت نیز الزامی می باشد.

راهنمای خرید چکش تخریب برقی

خرید این ابزار بهتر است که با توجه به ظرفیت و ابعاد پروژه باشد چرا که مستقیما بر روی قیمت تاثیر می گذارد. چکش تخریب در سه نوع سبک، متوسط و سنگین به بازار عرضه می گردد که هر کدام قیمت های متفاوتی دارند.

تولید محتوا و سئو توسط کانون تبلیغاتی فرمو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *