راهنمای خرید دستگاه جوش

یکی از کاربردترین ابزارآلات چه در بخش صنعتی و یا چه در بخش غیر صنعتی و خانگی دستگاه جوش است که استفاده گسترده ای از آن می شود. این دستگاه از جمله وسایلی است که در مدل و برندهای متنوعی به بازار عرضه می گردد. با توجه به استفاده فراوان از این ابزار، پست امروز خود را به راهنمای خرید دستگاه جوش اختصاص داده ایم، از این رو پیشنهاد می کنیم تا پایان ما را همراهی بفرمایید.

آشنایی با دستگاه جوشکاری

این وسیله ابزاری است که به منظور جوش و متصل نمودن دو قطعه فلزی و یا گاه قطعه غیر فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان نمونه اگر پنجره های فلزی ساختمان خود را تگاه کنید می یبیند که تمام قطعات آن از طریق فرایند جوشکاری به هم متصل شده اند.

فرایند جوشکاری با استفاده از این دستگاه بدین صورت است که جریان الکتریکی به میله ای به نام الکترود منتقل می گردد، سپس این میله بین اتصالات فلزی ذوب و با پر کردن فضاهای خالی و سرد شدن، سبب ایجاد اتصالات قوی بین دو تا فلز می شود. الکترود به کار رفته را معمولا از موادی همچون سلولز، آهک و اکسید منیزیم می سازند.

انواع دستگاه جوشکاری

این دستگاه در دو نوع جریان ثابت و ولتاژ ثابت وجود دارد. از دستگاه جریان ثابت به منظور جوشکاری قوس الکتریکی با الکترود پوشش دار و از دستگاه ولتاژ ثابت نیز در جوشکاری گازی استفاده می گردد.

این دستگاه در بازار به سه صورت الکترود دستی، جوشکاری با سیم و جوشکاری زیر پودری وجود دارد. در این بین دستگاه الکترود خود شامل دسته های زیر است که در ادامه با کاربرد هر کدام از آن ها بیشتر آشنا می شویم:

  • دستگاه جوش ترانس قدیمی

این نوع از دستگاه همان طور که از نام آن بر می آید بسیاری قدیمی است و به دلیل معایبی همچون مصرف بالای برق و همچنین سنگین وزن بودن کاربران کمتر از آن در امر جوشکاری استفاده می کنند.

  • دستگاه جوش دینام

این دستگاه در مقایسه با ترانس قدیمی، کیفیت جوش بالاتری دارد ولی از نظر سنگینی و هزینه بر بودن تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

  • دستگاه جوش اینورتر

جدیدترین نوع این دستگاه موجود در بازار است که امروزه اکثر کاربران از این نوع دستگاه استفاده می کنند. از قابلیت دستگاه جوش اینورتر استفاده از جریان برق هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم است. از ویژگی این دستگاه وزن سبک و کم حجم، سرعت کار بیشتر، کیفیت بالا، انعطاف پذیری و همچنین مصرف برق کمتر می باشد. این دستگاه خود شامل دستگاه جوش آرگون پالسی، آرگون AC/DC، دستگاه جوش CO2 دبل پالس، دستگاه جوش برق و … است.

رکتی فایر، مبدل و ترانسفورماتوری است که جریان متناوب را به جریان مستقیم تبدیل می کند. این دستگاه ، با برق سه فاز کار می کند و از مهمترین ویژگی آن می توان به کیفیت مناسب جوشکاری، توانایی جوشکاری با الکترودهای گوناگون و توانایی جوشکاری حتی در زمان هایی که برق شهری وجود ندارد اشاره نمود.

مشاهده مطلب
کمپرسور سایلنت چیست؟

راهنمای خرید دستگاه جوش

برای خرید هر نوع دستگاه جوشکاری می بایست معیارهای مختلفی از جمله قیمت، کاربرد و میزان استفاده از آن را در نظر گرفت، اما نکته ای که به هنگام خرید باید به آن توجه کرد کیفیت جوش در متصل نمودن قطعات به یکدیگر است. معمولا دستگاهی همچون اینورتر در مقایسه با سایر این دستگاه ها از کیفیت و کاربرد بیشتری برخوردار است ولی در عوض قیمت بالاتری نیز دارد. از این رو انتخاب و خریداری دستگاه بستگی به وسعت کار و همچنین میزان هزینه ای که می خواهید برای آن صرف نمایید دارد.

تولید محتوا و سئو توسط کانون تبلیغاتی فرمو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *