راهنمای خرید پولیفت زنجیری

پولیفت ابزاری است که از آن برای جا به جایی اجسام مختلف استفاده می شود این دستگاه کاملا با انرژی مکانیکی دست کار کرده و از هیچگونه باتری و یا برق استفاده نمی کند و در واقع مانند یک جرثقیل دستی عمل می کند برای استفاده از این وسیله باید پس از نصب شدن آن به شکل صحیح بار و بسته مورد نظر را در قلاب آن قرار داد و به سمت بالا یا پایین کشید. در پولیفت ها برای جابه جایی اجسام معمولا از طناب، سیم بکسل، تسمه و زنجیر استفاده می شود که البته مسلم است که استفاده از زنجیر به علت محکم و مقاوم بودن آن بهتر از طناب و تسمه می باشد. پولیفت با داشتن دو چرخ دنده در داخل خود پس از وارد شون نیرو بر اهرم آن از طریق دست شروع به جمع کردن زنجیر و کاهش طول آن کرده و در نتیجه می توان بار را جا به جا کرد و یا در حالت معینی قرار داد.

انواع پولیفت

 

ویژگی های پولیفت زنجیری

پولیفت های زنجیری دستگاه های هوشمندی هستند که با اترژی مکانیکی کار کردهرو با وارد کردن انرژی نسبتا کم می تواند بار های خیلی سنگین تر را جا به جا کند از ویژگی های خوب دیگر آن قابل حمل بوده و در انواع مختلفی قرار دارند و هر کدام دارای ظرفیت جابه جایی مختلفی هستند پولیفت های زنجیری با ظرفیت ۲۵۰ کیلو تا ۹ تن در بازار موجود هستند که هر کدام مشخصات کیفی بسیار خوب و بارزی دارند. پولیفت های زنجیری دارای اجزای مختلف و البته ساده ای همچون بدنه، قلاب بالا و پایین، چرخ دنده، کلاچ و اهرم، زنجیر فولادی و دسته می باشند. برای استفاده از پولیفت کافی است دستگیره یا اهرم آن را در جهت مورد نظر به شکل یک ربع دایره بکشید تا اهرم شروع به حرکت و جا به جایی بار متصل شده کند از دیکر ویژگی های پولیفت قابلیت جا به جایی بار به صورت افقی می باشد بر خلاف جرثقیل های دستی دیگر (چین بلاک) که تنها برای بالا و پایین کشیدن اجسام مناسب هستند پولیفت را می توان در هر جهتی که لازم بود تنظیم و بار را جا به جا کرد. میزان وزنی که پولیفت قابلیت جا به جایی آن را دارد به طور واضح روی بدنه پولیفت درج شده است و باید توجه داشت که وزن کابل، طناب و بار نبابد از ظرفیت قابل حمل پولیفت تجاوز کند.

مشاهده مطلب
وینچ کشنده کاربرد و خرید

پولیفت زنجیری

 

کاربرد های پولیفت یا تیرفور

از پولیفت ها در صنعت بسیار استفاده می شود در ایران از پولیفت در صافکاری ها و تعمیرگاه های ماشین برای بالا کشیدن شاسی ماشین های تصادفی، در کشتی ها و نیروگاه ها و همچنین برای جا به جایی ستون  ساختمان ها و قرار دادن آن در محل مورد نظر و جوشکاری اسکلت ساختمان و… بسیار استفاده می شود. پولیفت با داشتن دو قلاب که به سر زنجیر متصل می شود بار را در آن قرار داده و جا به جا می کند یکی از این قلاب ها به صورت ثابت و دیگری به صودت متحرک عمل می کند قلاب ثابت به یک تکیه گاه محکم مانند دیوار و یا سقف متصل شده و قلاب دیگر به بار وصل می شود. اهرم های این پولیفت ها به صورت متحرک و رفت و برگشتی عمل می کنند سپس پس از کشیده شدن زنجیر بار متصل به قلاب متحرک به سمت پولیفت حرکت می کند. برای طولانی تر شدن عمر پولیفت باید نکاتی را رعایت کرد از جمله اینکه؛ آن را در محیط های نمناک و مرطوب قرار نداده و همواره در محیط های خشک نگهداری کرد باید دقت کرد به طور مداوم اجزای مختلف آن خصوصا چرخ دنده ها به خوبی روغن کاری شوند و همچنین باید زنجیر آن را مرتبا چک کرد تا دچار فرسودگی نباشد و در صورت فرسودگی حتی یکی از قسمت های زنجیر باید با یک زنجیر سالم جایگزین آن کرد و همینطور باید به قلاب ها دقت شود تا همان شکل C را داشته و دهانه آن باز نشده باشد.

 

کاربرد پولیفت

خرید پولیفت زنجیری

پولیفت که از متداول ترین ابزار های بالابر دستی می باشد بسیار در صنعت پر کاربرد است برای تهیه پولیفیت باید مواردی را مورد توجه قرار داد اول اینکه باید بدانیم پولیفت را برای انجام چه کارهایی نیاز داریم تا پولیفت با ظرفیت وزنی که در نظر داریم تهیه کنیم و همچنین باید در نظر داشته باشیم که پولیفیت از کیفیت بدنه خوبی برخوردار باشد و در هنگام حمل بار دچار آسیب نشود و از امنیت بالایی برخوردار باشد و همچنین فولاد به کار رفته در آن ضد زنگ باشد. شما می توانید برای خرید بهترین و با کیفیت ترین پولیفت ها و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن با ما تماس بگیرید.

مشاهده مطلب
کمپرسور باد

 

پولیفت زنجیری

تولید محتوی و سئو توسط کانون تبلیغاتی فرمو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *