اینورتر چیست؟

اینورتر، وسیله ای است که ولتاژ DC را به AC تبدیل می کند. معمولا، ولتاژ ورودی DC پایین تر از جریان ورودی AC است.

 انواع مختلفی از اینورترها در بازار وجود دارد که هر کدام از آن ها بر حسب شکل موج و شکل سوئیچینگ با یکدیگر متفاوت هستند. انواع اینورتر، ویژگی های مخلتفی از جمله تنظیمات مدار، کارایی، مزایا و معایب باهم دارند.


کاربرد اینورتر معمولا در این است که ولتاژ را از DC می گیرد و انرژی الکترونیک و تجهیزات الکتریکی را تامین می کند. البته مدارها براساس مواردی نیز دسته بندی می شوند که شامل این موارد است:

·         فن آوری سوئیچینگ و نوع سوئیچ

·          شکل موج

·          فرکانس

·         شکل موج خروجی

 

ساختار اینورتر

اکثر مردم فکر می‌کنند که اینورتر قدرت، فقط می‌تواند DC را به AC تبدیل کند. بیشتر تجهیزات الکتریکی از جریان متناوب استفاده می‌کنند، بنابراین اینورتر بسیار مهم می‌شود؛ اما شاید بتوانیم توسعه یافتن اینورتر را بیشتر درک کنیم.

برای توان اینورتر، اولین چیزی که باید بدانیم این است که اینورتر یک ترانسفورماتور است که در واقع فرآیند تبدیل ولتاژ مبدل را اجرا می‌کند. اینورتر یکی از پرکاربردترین فن‌آوری در تکنولوژی مدولاسیون پهنای پالس است. قسمت اصلی آن، کنترل‌کننده یکپارچه pwm است که فرآیند برنامه، درست مانند مغز که ما را کنترل می‌کند را کنترل می کند.

البته، اینورتر می‌تواند بیش از یک قسمت اصلی داشته باشد. همچنین ساختار اینورتر شامل تنظیم‌کننده، oscillators، حفاظت از مدار کوتاه و مدار حفاظت از ولتاژ پایین و غیره است. به دلیل همکاری نزدیک در این بخش‌ها، اینورتر می‌تواند عادی و منظم باشد؛ این کار تاثیر بزرگی بر زندگی مردم می‌گذارد. اینورتر های کوچک نیز، دارای کارایی بالایی هستند.

مشاهده مطلب
نقطه جوش صافکاری

اینورتر صنعتی نیز از این قبیل اینورترهایی با کارایی بسیار بالا است؛ زیرا این نوع اینورتر کاربرد های بسیار زیادی در صنعت است.

معایب اینورتر

·         در صورتی که خروجی قطع شود و یا خروجی DC باشد، شما نیاز به اصلاح و یا حتی تعویض در خروجی دارید

·         می‌تواند تداخل رادیویی و صداهایی ایجاد کند که باعث آزار افراد شود

·         می‌توان جریان متناوب را در یک فرکانس غیر اختصاصی تولید کرد.

·         در انواع خاصی از UPS، اینورتر ممکن است نیاز داشته باشد تا با قدرت AC وارد فاز شود تا از سیم آزاد سازی اطمینان حاصل شود.

·         ممکن است ولتاژ خروجی اضافی را تحت شرایط بار و یا بار بسیار سبک تولید کند.

خرید اینورتر

با توجه به مقاله ای که در اینجا مطالعه کردید، ما می توانیم به شما این اطمینان را بدهیم که با خرید اینورتر از ما، می توانید بابت سلامت دستگاه اطمینان کامل کسب کنید. امروزه جنس های تقلبی در بازار افزایش پیدا کرد و متاسفانه به راحتی نمی توان اعتماد کرد.

شما می توانید با خرید اینورتر از سایت ایتال صنعت، با خیال راحت و اطمینان خاطر از آن استفاده کنید؛ زیرا در تمامی این مدت، ما بیشترین رضایت را از مشتریان خود توانستیم کسب کنیم.

تیم تخصصی ما و شرکت ما آماده خدمت به هم وطنان عزیز است و ما اجناسی، با کیفیت بسیار بالا و بهترین قیمت را در اختیار شما قرار می دهیم.جهت مشاهده به این لینک مراجعه کنید.

با ما همراه باشید.

تولیدمحتوا: کانون تبلیغاتی فرمو

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *