کمپرسور سایلنت چیست؟

کمپرسور سایلنت یک دستگاه مکانیکی است که امروزه با توجه به کاربردی که در صنایع مختلف دارد از آن به عنوان اسب بارکش صنعت یاد می کنند. این کمپرسور یکی از کمپرسور هوای موجود در بازار است که به دلیل بی صدا یا کم صدا بودن به این نام یعنی سایلنت شهرت یافته است؛ و این یکی از مهمترین مزیت های استفاده از این دستگاه می باشد زیرا در محیط کار می توان با کمترین تولید صدا از قابلیت های آن در جهت انجام کار های خود استفاده نمود. کمپرسور هوای سایلنت می تواند بهترین گزینه برای پزشکان، نجاران و نصابان باشد.

کاربرد کمپرسور سایلنت

کمپرسور صنعت با کاهش حجم گاز، فشار آن را تا چند برابر افزایش می دهد. و به بیانی دیگر از این دستگاه به منظور فشرده کردن گاز به کار گرفته می شود. و به دلیل کاربرد فراوان آن در اکثر صنایع از جمله رنگ کاری، نجاری، پزشکی، صنعت خودرو سازی، نساجی، کاغذ سازی، پترو شیمی، معدن، حمل و نقل دریایی، ریلی، سازه های صنعتی متحرک، لوازم خانگی و … به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان مثال یکی از فراوان ترین کاربرد کمپرسور سایلنت به کار گیری آن در دندان پزشکی به منظور عمل یونولیت ها می باشد.

معایب کمپرسور سایلنت

کمپرسور های بی صدا دارای مزایای فراوانی از جمله قدرت و توانایی بالا برای تامین فشار هوای مورد نیاز، عدم صدمه رساندن به گوش به دلیل سایلنت بودن، قابلیت استفاده در هوای سرد و … می باشند اما در کنار این مزایا کمپرسور سایلنت دارای معایبی نیز هست. این دستگاه از نوع کمپرسور ها بی روغن است.

این بدان معنی نمی باشد که در آن ها از هیچ نوع روغنی استفاده نمی گردد بلکه فرایند تزریق روغن در آن ها یکبار و به طور دائمی صورت می گیرد و بنابراین برای روغن نیاز به هیچ سرویسی ندارند که این عامل سبب استهلاک بیشتر این قبیل از دستگاه ها در مقایسه با نوع روغنی می شوند. از دیگر معایب کمپرسور سایلنت می توان اشاره ای به قیمت بالا، مصرف بیشتر انرژی و گنجایش پایین مخزن نمود.

مشاهده مطلب
راهنمای خرید بکس بادی

موتور کمپرسور سایلنت

موتور کمپرسور سایلنت قطعه اصلی این دستگاه به حساب می آید و بدون آن کمپرسور عملا کاربرد و قابلیتی ندارد. کمپرسور سایلنت در سایز های مختلفی طراحی می گردد که موتور هر کدام از آن ها نیز از نظر توان، فرکانس و ولتاژ ورودی متفاوت می باشد. معمولا سیم پیچی موتور کمپرسور سایلنت تماما از مس است که همانند یک عایق مناسب در برابر رطوبت عمل می کند.

جهت خرید کمپرسور سایلنت به این لینک مراجعه نمایید.

 

تولید محتوا: کانون تبلیغاتی فرمو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *