تسمه نقاله

 

تسمه نقاله یا نوار نقاله سیستمی است که تقریبا اکثر شما از آن استفاده کرده‌اید؛ ولی شاید اسم آن را نمی‌دانستید در اینجا با کاربرد و انواع آن به طور کامل آشنا می‌شوید.

تسمه نقاله چیست؟

نقاله خود سیستمی است که از یک موتور گیربکس و دو غلطک یا درامی که در ابتدا و انتهای دستگاه قرار دارد به وجود آمده اما به نواری که کالا و محصولات را روی آن می‌گذارند تا به سمت مورد نظر حرکت کند تسمه نقاله گفته می‌شود؛ که البته عنوان‌های دیگری مانند تسمه کانوایر و یا نوار نقاله نیز خوانده می‌شود.

این دستگاه‌‌ها معمولا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و یا فرودگاه‌ها یا در کارخانه‌ها قابل رویت است که در آنجا محصولات را روی آن قرار داده تا از قسمتی به قسمت دیگر انتقال دهد؛ مثلا در فروشگاه‌ها خرید خود را روی آن می‌گذارید و به سمت صندوق حرکت می‌کند.

انواع تسمه نقاله

نوار نقاله بسته به نوع استفاده و کاربرد انواع متفاوتی دارد که به دو صورت عمودی و افقی یافت می‌شود؛ نوع عمودی آن معمولا برای بارگیری کامیون‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در پله‌برقی‌ها نیز از همین دستگاه بهره می‌برند. در زیر انواع تسمه نقاله را به شما معرفی می‌کنیم:

  • تسمه نقاله لاستیکی که خود در دو نوع ساده و آجدار به بازار عرضه می‌شود از دو لایه لاستیک و تار و پود تشکیل شده و بیشتر در صنایع مادر مانند معدن، سنگ، سیمان، فلز و کلا صنایعی که با مواد غذایی مرتبط نیستند کاربرد دارد.
  • تسمه نقاله مدولار که از سر هم کردن قطعات کوچک پلاستیکی به وسیله پین یا قفلی که ضد آب باشد ساخته شده و در صنایع شستشوی مواد بهداشتی و غذایی کاربرد دارد و همچنین مقاوم در برابر ضربه می‌باشد.
  • تسمه نقاله برزنتی یا نوار الواتوری دارای ساختاری شبیه به تسمه نقاله پلاستیکی است با این تفاوت که لایه بالایی و زیرین آن از جنس برزنت می‌باشد و همچنین کشش و تحمل بالایی دارد.
  • نوار نقاله پارچه یا نمد به علت بهداشتی بودن و سازگاری داشتن انواع مواد خوراکی و داروی در صنایعی مانند شیرینی‌جات نظیر کلوچه، بیسکویت و نان فانتزی استفاده می‌شود. در این محصول از پارچه یا الیاف کتان یا پلی استر ساخته شده به همین دلیل تسمه نقاله پارچه‌ای گفته می‌شود.
  • تسمه نقاله pvc نیز یکی از انواع تسمه نقاله است که در صنایع خوراکی و بهداشتی و در دو نوع ساده و آجدار به بازار عرضه شده و استحکام بالایی دارد.
مشاهده مطلب
دستگاه کارواش خانگی

تسمه نقاله pvc

این تسمه به دلیل آنتی استاتیک بودنش در برابر مواد شیمیایی، اسید و مایعات داغ یا بخار مقاومت بسیار بالای ازخود نشان می‌دهد؛ و به دلیل چند لایه بودنش در صنایع سنگین، سبک و متوسط قابل استفاده می‌باشد.

علاوه بر مزایای گفته شده دارای مزایایی نظیر مقاومت سایشی محدود، انعطاف‌پذیری کم دردمای پایین، ضد جرقه و انفجار، قیمت بسیار مناسب و مقاومت در برابر اشعه UV یا همان ماورا بنفش می‌باشد.

تسمه نقاله pvc

تسمه نقاله دست دوم

اگر قدرت خرید نوار نقاله نو و تازه را ندارید یا به هر دلیلی قصد خرید تسمه نقاله دست دوم را دارید می‌توانید از طریق ایتال صنعت این محصول را تهیه کنید. برای خرید آن با واحد پشتیبانی سایت در ارتباط باشید تا با قیمت و نحوه ارسال و نصب آن توضیحات کامل را دریافت کنید.

خرید تسمه نقاله

این شرکت عرضه کننده انواع تسمه نقاله در سایزها و ضخامت‌های مختلف می‌باشد که هر کدام از آن‌ها قیمت متفاوتی دارد؛ اما نکته‌ای که باید در نظر بگیرد این است که همیشه ارزان بودن محصول برای شما اولویت نداشته باشد زیرا برخی از کارخانجات از این امر سواستفاده کرده و جنس بی کیفیتی را با قیمت بسیار ارزان به مشتری تحویل می‌دهند.

ما در اینجا سعی داریم بهترین کیفیت را با مناسب‌ترین قیمت به شما عرضه کنیم زیرا این محصولات به صورت کاملا تخصصی‌ و با مواد اولیه با کیفیت تولید می‌شود. تا رضایت شما را جلب کنیم.

تولید محتوا: کانون تبلیغاتی فرمو

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *