فرق تیفور و جیم پلاک

 

تیفور و جیم پلاک هر دو از دسته ابزاری می باشند که در صنایع و مشاغلی که با تجهیزات سنگین سروکار دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. تنها فرق تیفور و جیم پلاک در کاربرد آنها بوده که تیفور جهت جابجایی مورد استفاده قرار می گیرد ولی از جیم پلاک برای بلند کردن بار کمک گرفته می شود. در این مقاله فرق تیفور و جیم پلاک را بررسی خواهیم کرد.

تیفور چیست؟

تیفور وسیله ای جهت جابجایی و حمل و نقل کردن بارهای سنگین می باشد. این وسیله با نیروی کششی بسیار بالایی که دارد کار جابجا کردن را انجام می دهد. مقاومت این وسیله به گونه ای می باشد که به راحتی آسیب نمی بیند ولی در صورت آسیب دیدن نیز قابل تعمیر است.

این وسیله برخلاف ظاهر کوچکی که دارد که از چنان قدرت و توانایی بالایی برخوردار بوده که در بسیاری از موارد برای جابجایی، جایگزین ماشین آلات سنگین شده است.

جیم پلاک چیست؟

جیم پلاک ابزاری برای بلند کردن قطعات بسیار سنگین می باشد. این ابزار باتوجه به کارایی بسیار بالایی که در بلند کردن قطعات سنگین دارد، ظاهری بسیار ساده داشته و میتواند بارهایی را در ظرفیت های مختلف بلند کند. جیم پلاک ساخته شده از فولادی مستحکم و ضد زنگ می باشد که همین جنس آن باعث شده تا در هنگام کار کردن با آن به آسانی به مشکل برخورد نکرد.

کاربرد تیفور

تیفور کاربردهای بسیار فراوانی در مشاغلی همچون آتش نشانی، کشتی سازی، مخابرات، جنگلداری، ساختمان سازی و پل سازی دارد؛ زیرا جابجا کردن تجهیزات سنگین در این مشاغل رایج است. تیفورها به دو نوع مکانیکی و برقی وجود دارند که استفاده و کاربرد نوع مکانیکی آن رواج بیشتری داشته و همچنین هزینه ی کمتری به همراه دارد. تیفورها با توجه به توانی که در جابجایی قطعات دارند به انواع مختلفی تقسیم می شوند. پس باید هر تیفور تنها باری را جابجا کند که با توان آن سازگار بوده تا مشکلی ایجاد نشود.

مشاهده مطلب
دستگاه جاروبرقی صنعتی

کاربرد جیم پلاک

جیم پلاک ها به دو صورت مکانیکی و الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند. نوع مکانیکی آن بدون نیاز به جریان الکتریسیته قادر به کار کردن می باشد و هزینه ای را برای مصرف کننده به دنبال ندارد و همچنین کار با آن آسان بوده ونگهداری کردن از آن نیز نسبت به نوع الکتریکی آن، کم هزینه تر می باشد. از کاربردهای جیم پلاک میتوان در آتش نشانی، کشتی سازی، مخابرات، جنگلداری، ساختمان سازی و پل سازی اشاره کرد؛ زیرا در این مشاغل با تجهیزاتی سنگین کار می شود.

جیم پلاک به وسیله ی قلاب و زنجیری محکم، حمل قطعات سنگین را انجام می دهد. البته وزن هر بار با توجه به قدرت جیم پلاک مشخص می شود و نباید باری بیشتر از وزن مجاز حمل گردد زیرا خطراتی جبران ناپذیر به همراه خواهد داشت.

 

تفاوت تیفور و جیم پلاک

تیفورها دارای این قابلیت می باشند که بار را به طرف بالا و پایین وحتی اطراف خود در جهات مختلف حرکت داده و انتقال آن را بدون هیچ محدودیت طولی انجام دهند. ولی جیم پلاک فقط برای بلند کردن بار مورد استفاده قرار می گیرد؛ و همچنین این نکته حائز اهمیت می باشد که برای بلند کردن بار نباید از دو جیم پلاک به طور همزمان استفاده کرد زیرا بسیار خطر آفرین است.

ایتال صنعت تمام سعی خود را به کار گرفته تا بهترین و با کیفیت ترین خدمات را در زمینه ی خرید و اجاره ی تیفور و جیم پلاک به متقاضیان ارائه دهد. شما متقاضیان عزیز می توانید با مراجعه به وب سایت ما از قیمت مناسب و خدمات بسیار عالی ما بهره مند شوید زیرا هدف ما جلب رضایت مشتریان می باشد.

برای خرید می توانید به این لینک و یا از طریق فروشگاه اقدام نمایید.

مشاهده مطلب
راهنمای خرید مگنت ورق گیر

تولید محتوا: کانون تبلیغاتی فرمو

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *