جک روغنی

جک روغنی چیست و چه کاربردی دارد ؟

جک روغنی چیست ؟

جک روغنی،که به جک هیدرولیکی نیز شناخته می شود،برای بلند کردن وسایل نقلیه،در ساختمان سازی،و در انواع سنگین تر در پالایشگاه ها و حفاری ها استفاده می شود.

جک های روغنی امروزه استفاده کم تری پیدا کرده اند اما هنوز هم به عنوان یک وسیله کاربردی در خودروها به خصوص در خودروهای سنگین می باشند.

اما اینکه چرا جک های هیدرولیکی به جک روغنی نیز معروف هستند.

ساختار و عملکرد این جک به این شکل است که،روغن در یک استوانه کوچک تحت فشار یک نیرو قرار می گیرد و چون روغن غیر قابل تراکم می باشد،به استوانه بزرگ منتقل می شود و به

پیستون استوانه بزرگ نیرو وارد می کند و باعث بلند کردن بار می شود.

جک روغنی،بنا بر نوع کاربری دارای تنوع زیادی از نظر قطر،طول،وزن می باشند.این نوع جک ساختار ساده ای دارد ولی چون در حجم کوچک قدرت زیادی را ایجاد می کنند و در عین حال

سرعت قابل کنترل دارند، بسیار کاربردی می باشند.جک روغنی دارای یک دسته اهرم می باشد که باعث افزایش نیروی محرک می شود.

مانند هر دستگاه دیگر،جک روغنی نیز معایب خاص خود را دارد.نشت روغن و یا آلودگی روغن از مشکلات این دستگاه می باشد.

اگر روغن در جک کم باشد بازوی جک به انتها نمی رسد و بار و یا خودرو به اندازه کافی بلند نمی شود.اگر در روغن جک هوا داشته باشد،بالا و پایین رفتن جک نرم و یکنواخت نیست.

اگر روغن دارای آلودگی باشد و یا نشتی کند،آب بندها خراب باشند یا تلمبه جک دچار مشکل شده باشد،جک بعد از بالا رفتن،کم کم پایین می آید.اگر میله اصلی خراب شود،یا آب بندها و کاسه

نمادها خراب باشد میله جک به راحتی بالا و پایین نمی رود.

مشاهده مطلب
آشنایی با جدیدترین وینچ­ های بازار
جک روغنی
جک روغنی

معایب جک های روغنی

جک های روغنی همانند سیلندر های هیدرولکی عمل می کنندو همان معایب و اشکالات ممکن است برای آن ها پیش آید.

در مورد این سیلندر های هیدرولیکی باید مراقب بود تا روغن آن ها نشت نکند و یا دچار آلودگی نشود.

اما باز هم با این وجود ممکن است عیوبی به مرور در آن ها دیده شود. جک های روغنی در حالت کلی دچار چهار عیب بزرگ و اصلی می شوند. اولین عیب که چندان عجیب و نادر هم نیست، به

انتها نرسیدن بازوی جک است که منجر می شود، بار و خودرو به اندازه کافی بلند نشود.

این عیب در صورت کمبود روغن جک پیش می آید و برای رفع آن باید میزان روغن تنظیم شود.

هم چنین ممکن است جک بعد از بالا رفتن و زیر فشار قرار گرفتن، کم کم بار را پایین بیاورد و نتواند در ارتفاع قبلی بماند. دلایل بروز این عیب نیز ممکن است به خاطر چهار علت باشد؛

یا پیچ خلاص جک تا انتها بسته نشده باشد، روغن دارای آلودگی باشد، جک دارای نشتی شده باشد و آب بند ها خراب شده باشند و یا تلمبه جک دچار مشکل و قفل شدن شده باشد. اما برعکس

این اتفاق نیز ممکن است دیده شود. یعنی میله جک به سختی بالا و پایین برود.

این عیب به خاطر خرابی و کج شدن میله اصلی، خرابی تلمبه جک، معایب داخلی نظیر روغن نامناسب و یا خرابی آب بندها و کاسه نماد ها و… است.

اما عیب آخر نیز ممکن است در بالا رفتن و یا پایین آمدن جک دیده شود که به اصطلاح گفته می شود، جک حالت اسفنجی دارد. یعنی بالا و پایین رفتن آن نرم و یکنواخت نیست. این عیب به

مشاهده مطلب
فروشگاه اینترنتی ابزار یراق تهران

خاطر وجود هوا درون روغن جک است.

برای سفارش دیگر محصولات به سایت ایتال صنعت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *